Hva leser vi 31 mai-6 juni 2021?

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Jeg leser:

Winston Churchill - The Gathering Storm
NR Walker - The Hate You Drink
Alexandre Dumas - Massacres of the South

"Drapet på Taparud Gård" av Bjørn Bottolvs

Här är det både utläst och återupptaget.
För ett par dagar sedan läste jag ut Anna Karenina och igår kväll läste jag ut Trädets tid av Kristel Kvant.
Den här veckan planerar jag att läsa Die Hüter der Rose av Rebecca Gablé. Jag får se om jag läser ut den nu eller om jag växlar in någon annan bok också.

- Orkestergraven av Unni Lindell

Nå leser jeg:
«Jernulven» av Siri Pettersen
«Blomsterdalen» av Niviaq Korneliussen
«I'll Be Gone in the Dark» av Michelle McNamara

Leste ut The Hate You Drink og Massacres of the South i går

Lydbok "A Week in Winter" av Maeve Binchy

- Att uppfinna världen av Katrine Marcal
- Tre systrar och en jul att minnas av Sarah Morgan
- The consequences of fear av Jacqueline Winspear
- Spelreglerna av Jonas Karlsson
- Sommarens rikedom av Barbara Kingsolver

Begynte på Winterhouse av Ben Guterson i går. Sjarmerende så langt.

Jag läser hela tiden annat än det jag tänkt. Nu är det t.ex.....om detta må ni berätta... från forum för levande historia men jag vill också läsa Jane Eyre och Himalaya. Så småningom kommer jag fram

Skal begynne på "Shuggie Bain" av Douglas Stuart.
Vinner av Bookerprisen 2020.

Begynte på ny lydbok i dag - "Ormond" av Maria Edgeworth

Vilda 1 wk ago
Jag läser
Brown girl dreaming av Jacqueline Woodson

I forrige uke leste jeg Vigdis Hjorths Arv og miljø, den hadde jeg aldri tenkt å lese, men den ble månedens bok i bokklubben min. Jeg syntes den var veldig god. Jeg ble interessert i historien bak så nå leser jeg jaggu meg Helga Hjorths Fri vilje 🤪

I forrige uke leste jeg Vigdis Hjorths Arv og miljø, den hadde jeg aldri tenkt å lese, men den ble månedens bok i bokklubben min. Jeg syntes den var veldig god. Jeg ble interessert i historien bak så nå leser jeg jaggu meg Helga Hjorths Fri vilje 🤪

Jeg er nå veldig spent på hva du vil synes om Helga Hjorths bok ...

Vel, nå er jeg drøyt halvveis og foreløpig så er ikke den litterære kvaliteten noe å skrive hjem om. Men som innlegg i saken er den interessant

Vel, nå er jeg drøyt halvveis og foreløpig så er ikke den litterære kvaliteten noe å skrive hjem om. Men som innlegg i saken er den interessant

Jeg synes hennes bok er en pinlig affære. Ikke bare er den dårlig skrevet, men jeg synes ikke hun oppnår det hun ville med å skrive den heller.

Lynne Truss - Going Loco

Läst just ut Die Hüter der Rose. Den var så spännande att det inte gick att göra paus.
Nu kommer jag att köra igång med nästa bok i serien, Das Spiel der Könige, eftersom jag vill ha en tysk bok påbörjad hela tiden för att läsa lite då och då så det inte ska gå för lång tid mellan varje gång jag läser på tyska eftersom jag inte vill tappa språket. Det har funkat riktigt bra hittills.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.