«Bok i Boks» - en lesekoiskpodcast!

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Fylkesbiblioteket har laget podcast om lesekioskene i Viken! Jeg skal i hvert fall følge denne podcasten, som jo er litt i bookcrossing-ånden!

Podkasten lanseres tirsdag 25. mai.

De skriver følgende om podcasten:

I samarbeid med folkebibliotek i fylket har vi spilt inn podkastepisoder med gjester som har tilknytning til stedet der lesekioskene står. Podkasten har fått navnet «Bok i Boks» og programleder er Hilde Østby. Podkastepisodene dreier seg i hovedsak om to bøker, den boka som gjesten vil legge inn i lesekiosken og boka gjesten har lyst til å ta med seg ut igjen fra lesekiosken.

Først ut er stortingspresident Tone Wilhelmsen Trøen i forbindelse med lesekiosken på Rånåsfoss, deretter publiseres to episoder i uken fram til sommerferien.

Episode 1 – 25.5. Tone Wilhelmsen Trøen, lesekiosk Rånåsfoss
Episode 2 – 27.5. - Merete Lie, lesekiosk Fredrikstad
Episode 3 – 31.5. - Svein Skarheim, lesekiosk Kongsberg
Episode 4 – 3.6. - Anne Felberg, lesekiosk Drøbak
Episode 5 – 8.6. - Vibeke Saugestad, lesekiosk Moss
Episode 6 – 10.6. - Einar Albertsson, lesekiosk Hurum
Episode 7 – 15.6. Espen Goffeng, lesekiosk Hølen
Episode 8 – 17.6. Carl Emil Vogt, lesekiosk Hvitsten
Episode 9 – 22.6. - Gaute Einevoll, lesekiosk Stabekk
Episode 10 – 24.6. - Silje Bull-Njaal Hansen, lesekiosk Hyggen
Episode 11- dato kommer senere - Ayse Koca, lesekiosk Drammen
Episode 12 – dato kommer senere – lesekiosk Krødsherad

Lesekiosken i Drammen og Krødsherad er ikke åpnet enda, så disse episodene publiseres samtidig med åpning av kioskene.

Spennende! Vet du hvor jeg finner denne podcasten?

I din podcast-app. :-)

Nå ligger første episode ute. Kan bl.a. høres på Spotify:
https://open.spotify.com/---/7GbegO9Yoqkj7JLnilgs1u?...

wingAskeladdawing 2 wks ago
KULT!
Det som virkelig hadde vært morsomt, er om vi bookcrossere hadde vært på ferde og lagt ut BC bøker i de lesekioskene som skal besøkes av podcasten - for da kanskje BC også vil få omtale -- kan jo hende de blir nysgjerrige på at det dukker opp små springende gule bøker i alle lesekioskene de besøker ;)

Viken er jo et stort område nå, men jeg er ikke innom noen av de lesekioskene du nevner opp, skal derimot avlegge lesekiosken i Solakrossen et besøk igjen, i løpet av kommende uke. Da må jeg sørge for å etterlate en BC bok - det kan jo hende at det er flere Fylkesbibliotek som kommer på den samme ideen... :)

KULT!
Det som virkelig hadde vært morsomt, er om vi bookcrossere hadde vært på ferde og lagt ut BC bøker i de lesekioskene som skal besøkes av podcasten - for da kanskje BC også vil få omtale -- kan jo hende de blir nysgjerrige på at det dukker opp små springende gule bøker i alle lesekioskene de besøker ;)

Viken er jo et stort område nå, men jeg er ikke innom noen av de lesekioskene du nevner opp, skal derimot avlegge lesekiosken i Solakrossen et besøk igjen, i løpet av kommende uke. Da må jeg sørge for å etterlate en BC bok - det kan jo hende at det er flere Fylkesbibliotek som kommer på den samme ideen... :)

KULT!

Så vidt jeg har forstått er de fleste episodene allerede spilt inn. :-) Men jeg har allerede sladret om BC til FiV, som laget podcasten.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.