Hva leser vi 10-16 mai 2021?

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Jeg leser:

Winston Churchill - The Gathering Storm
John Hersey - Hiroshima
Ryan Anderson - When Harry Became Sally
Nathaniel Hawthorne - The House of the Seven Gables
Seishi Yokomizo - The Honjin Murders
Kajsa Ekis Ekman - Om könets existens
Nilsen/Stoltz - Kampen for Monika

Og så har jeg fått vinger ... !! Tusen takk til min ukjente velgjører 😊

Lite kvar i varje bok...
Himalaya, Michael Palin
Expeditionen Min kärlekshistoria, Bea Uusma
Hemåt över isen, Gunilla Linn Persson
...och den här veckan verkar inte innehålla överdrivet mycket läsning.

Helena Thorfinn: Innan floden tar oss

- Att uppfinna världen av Katrine Marcal
- Fascismens metoder: att skilja "dom" från "oss" av Jason Stanley
- Skandal i svart av Jessica Fellowes
- Den frystorkade brudgummen av Margaret Atwood (kanske)

Anna Karenina av Lev Tolstoj.

Leste ut boka om Hiroshima-bomben i går. Fæle greier 😱

Gerd Nyquist - "Avdøde ønsket ikke blomster" - lydbok
Henning Mankell - "Morder uten ansikt" - lydbok

Jøie meg, oppdager plutselig at jeg har begynt å lese litt igjen! Artig.

Har nå lest ferdig boka om broder Cadfael, jeg har sans for de middelaldermysteriene.

Og er straks ferdig med en bok i serien om Damenes detektivbyrå nr. 1 i Botswana. I denne boka får Mma Makusti sitt første barn, og jeg koser meg virkelig med både personskilderinger og mysterier, stilen og holdningene. Det hadde vært virkelig gøy å lest hele denne serien i rekke følge. Men, det kommer nok ikke til å skje. Har lest de første bøkene, også en bok her og der. Denne fant jeg i Lesekiosken i Sola, og skal registrere.

Dessuten har jeg leste Agnes Ravatnes bok, den jeg tok med fra BC treffet i Oslo, og Gutten i den stripete pyjamasen, - nok et funn i lesekiosken i Sola.

Kan det være Salmand Rushide boka som satte i gang alt dette, mon tro... For den boka, har jeg ikke lest videre i... Den er litt tyngre. Det går litt tregere å lese på engelsk, han har så stort ordforråd og så mange tankestrømmer. Men jeg er blitt nysgjerrig nok til å ville vite mer om Shalimar, the clovn, så jeg er helt nødt til å lese videre.. :)

Har nå lest ferdig boka om broder Cadfael, jeg har sans for de middelaldermysteriene.

Og er straks ferdig med en bok i serien om Damenes detektivbyrå nr. 1 i Botswana. I denne boka får Mma Makusti sitt første barn, og jeg koser meg virkelig med både personskilderinger og mysterier, stilen og holdningene. Det hadde vært virkelig gøy å lest hele denne serien i rekke følge. Men, det kommer nok ikke til å skje. Har lest de første bøkene, også en bok her og der. Denne fant jeg i Lesekiosken i Sola, og skal registrere.

Dessuten har jeg leste Agnes Ravatnes bok, den jeg tok med fra BC treffet i Oslo, og Gutten i den stripete pyjamasen, - nok et funn i lesekiosken i Sola.

Kan det være Salmand Rushide boka som satte i gang alt dette, mon tro... For den boka, har jeg ikke lest videre i... Den er litt tyngre. Det går litt tregere å lese på engelsk, han har så stort ordforråd og så mange tankestrømmer. Men jeg er blitt nysgjerrig nok til å ville vite mer om Shalimar, the clovn, så jeg er helt nødt til å lese videre.. :)

Begynte på The Humans av Matt Haig i går

«Jernulven» av Siri Pettersen
«What Would Jane Austen Do?» av Laurie Brown
«Strange Planet» av Nathan W. Pyle
«The Four Colors» av Ankur
«Blomsterdalen» av Niviaq Korneliussen
«Pride and Prejudice» av Jane Austen
«Tollak til Ingeborg» av Tore Renberg

- Allt jag fått lära mig av Tara Westover
- Monsignore Quijote av Graham Greene

Leste ut When Harry Became Sally i går

Vilda 1 mo ago
Jag har läst
Isslottet av Tarjei Vesaas. Hade inga förväntningar eller åsikter innan. Speciell och bra bok

Leste ut Kampen for Monika i går

Jeg har fått lest ut «Strange Planet» av Nathan W. Pyle og «Tollak til Ingeborg» av Tore Renberg denne uka. Skal gjøre et forsøk på å få lest ut minst ei bok til før jeg starter på noe nytt...

«Tollak til Ingeborg» har jeg lest i forbindelse med jobb - flaks vi har åpnet igjen, slik at jeg kunne lese på vei til og fra jobb.

Jenny Fagerlund; Ett litet steg på vägen
Jenny Colgan; En avlägsen kust

Har begynt på Arv og miljø av Vigdis Hjorth. Hadde planer om å aldri lese denne men nå er det månedens bok i bokklubben min

babelfisk 1 mo ago
Lästa
Läst ut:
- Fascismens metoder: att skilja "dom" från "oss" av Jason Stanley
- Skandal i svart av Jessica Fellowes
Hoppade över:
- Den frystorkade brudgummen av Margaret Atwood (kanske)

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.