Frislipp i koronaens tid

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Jeg bor i Oslo, hvor reglene er kjempestrenge, og jobber i en av de veldig få kommunene som er helt nedstengt nå. Det hoper seg opp med bookcrossing-bøker, siden jeg ikke har sluppet på lenge. Jeg har ingen lesekiost eller bookcrossing-sone i umiddelbar nærhet heller.

Hvor slipper dere bøker for tiden?

Jeg gjør som jeg pleier, men lar være å slippe innendørs. Så jeg legger igjen bøker i døråpninger, i handlevogner, på benker, på bensinpumper osv. Bøkene blir borte selv om det har vært dårlig med JE i det siste. Jeg har heller ingen hyller eller kiosker i nabolaget, så det får vente til det blir lov å reise ut av kommunen. Vi er ganske nedstengte her i Viken også.

Vi er ganske nedstengte her i Viken også.

Ja, jeg jobber i Viken, så jeg jobber stort sett kun hjemmefra nå, siden biblioteket jeg jobber på er stengt.

Jeg har i grunn ventet på at det lokale bokbytteskapet skal bli satt opp igjen. Det blir tatt ned om vinteren. Det var ikke satt opp da jeg sjekket for noen dager siden.

Kan nok hende jeg slipper en bok eller to utendørs, på en benk eller lignende i mellomtiden.

Jeg har i grunn ventet på at det lokale bokbytteskapet skal bli satt opp igjen. Det blir tatt ned om vinteren. Det var ikke satt opp da jeg sjekket for noen dager siden.

Kan hende det ikke er satt ut igjen pga koronaen. I kommunen jeg jobber i, har vi planer om å sette opp bokbyttehylle, men pga koronaen er det satt på vent.

Kan hende det ikke er satt ut igjen pga koronaen. I kommunen jeg jobber i, har vi planer om å sette opp bokbyttehylle, men pga koronaen er det satt på vent.

Det stod oppe i fjor, til tross for koronaen. Det kom opp litt sent i fjor. Så jeg krysser fingrene for at det dukker opp i år også.

Det stod oppe i fjor, til tross for koronaen. Det kom opp litt sent i fjor. Så jeg krysser fingrene for at det dukker opp i år også.

Håper det!

Jeg har ikke sluppet så mange bøker som tidligere, men noen av og til. I fjor slapp jeg flest i bokbyttehyller. Var flere turer til Lillehammer. Og da fikk jeg ut en del bøker i telefonkiosken der. Nå går det litt lenger tid mellom hver tur til Lillehammer, så da må det slippes noen i det fri ute. Men som jeg skrev et annet sted så skal jeg slippe noen når jeg er på stolpejakt i tiden fremover.

Lesingen i fjoråret var ganske slapt. Leste nesten ingenting. Likevel ser det ut som hylla med tilgjengelige bøker bare eser ut. Og kassa med bøker som er klare til registrering er breddfull. Så nå må det gjøres noe med det.

Jeg har hørt det er så lite smitte i Lillehammer, at folk ikke bruker munnbind i butikkene. :-o

jeg går mig nogle ture rundt i Bruxelles centrum og efterlader bøger på bænke rundt omkring, i denne uge er det blevet til omkring 20 løsladte bøger

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.