Alla världens böcker - utmaning *Zimbabwe*

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Jag fortsätter läsa mig runt i Afrika, har precis läst klart The Book of Memory av Petina Gappah som utspelar sig i Zimbabwe. När jag skulle skriva in den i min lista hade jag visst redan läst en bok från landet, men det spelar mindre roll eftersom det var en ny författare för mig som jag gärna läser fler böcker av.

Någon som vill läsa boken? Är det fler gör jag en bokstråle.
https://www.bookcrossing.com/---/16208867

Jag har redan läst den boken (och jag har den hemma om jag vill läsa om den) och alltså - den är SÅ BRA! När jag läste den hade jag redan läst Petina Gappahs två novellsamlingar An Elegy for Easterly och Rotten row och var så nyfiken på hur jag skulle gilla henne som romanförfattare och kom fram till att jag tycker att hon är helt fantastisk! Petina Gappah är helt klart en av mina favoritförfattare. Häromdagen läste jag ut hennes andra roman Out of Darkness, shining light och det betyder att jag har läst alla böcker hon hittills givit ut. Inga olästa kvar. *snyft* Jag hoppas verkligen att hon fortsätter skriva!

Jag tyckte jag såg att du läste en av hennes böcker nyligen. Visst är hon bra!

Ja, takk, jeg vil veldig gjerne lese den!

Den låter bra, jag vill gärna läsa den också. Dröjer tyvärr fram till sommaren tills jag förhoppningsvis är i Göteborg igen om du skulle vilja spara portot...

Den låter bra, jag vill gärna läsa den också. Dröjer tyvärr fram till sommaren tills jag förhoppningsvis är i Göteborg igen om du skulle vilja spara portot...

Du står etter meg på lista - da kan du få den overlevert av meg. :-)

Fler som är intresserade?

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.