Hva leser vi 11.-17. januar 2021?

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Jeg leser:
Harald Stanghelle - Kongen forteller
Sara Omar - Dødevaskeren
Luke Jennings - No Tomorrow
Ovid - Metamorphoses
Agatha Christie - Den gula hästen
Amber Lynn Natusch - Framed
John Sweeney - The Church of Fear

Fortsätter med Hjalmar Söderberg Den allvarsamma leken och lägger till Paul Theroux O-zonen.

False value av Ben Aaronovitch
Das Lächeln der Fortuna av Rebecca Gablé

Gah! Jag börjar känna mig fullkomligt UR-TJATIG i vad läser vi-trådarna. Men nu har jag snart läst ut hela Aaronovitchserien i alla fall.

Det tar ju bara den tid som det tar, stressa inte! Att läsa ska vara trevligt og inte stressigt 😊🤗

Nej, stressad känner mig inte. Men tråkig för alla andra i forumet eftersom jag skriver samma sak varenda vecka. ;-)

Så interessant at du leser Aaronovitch!
(- Iallefall hvis det er han som forsket på de kvinnene som overlevde Ravensbruch, på hva som var felles kjennetegn ved de damene. Jeg har bare lest utdrag av forskningen, og hatt veldig god nytte av den, personlig, men aldri lest noen samlet fremstilling av forskningen hans.)

- Nordiska myter av Neil Gaiman
- Juvelskrinet av Jan Mårtenson

Decamerone av Giovanni Boccaccio, Urminnes tecken av Kerstin Ekman och Flyttfåglar av Marianne Fredriksson ligger fortfarande kvar som dåliga samveten.

Leste ut No Tomorrow og Kongen forteller i går

- Masja av Carola Hansson

Johan Theorin "Bølgerytteren og andre fortellinger"

Foreløpig ingen ro på meg til å lese annet enn aviser og det vakre juleheftet til Herbjørg Kråkevik, Juleroser 2020

Leste ut Dødevaskeren i går

Leste en liten bok i går, Penguins Hate Stuff

Leste ut Framed i går og begynte på Catch 22 i dag

- No och jag av Delphine de Vigan har jag läst i helgen

Begynte på Die For Me av Luke Jennings i dag

Vilda 6 days ago
Jag lyssnar på
Snöstormen av Vladimir Sorokin (SRs följetong igen) och har precis läst ut After me comes the flood av Sarah Perry

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.