De har stängt biblioteken!

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Alla kommunens bibliotek, liksom bokbussar och "take away" m m ligger i träda sen igår. Trist men begripligt. En ljuspunkt dock: lånetiden för alla de biblioteksböcker man har hemma har fått förlängd lånetid till 1/2 2021! Alltid nåt att glädjas åt.

Måtte denna förskräckliga tid snart vara över!!

Måtte denna förskräckliga tid snart vara över!!

Håller med!

Vi har også hatt stengte biblioteker. Etterhvert ble det en ordning der man kunne bestille bøker på nett. Disse ble lagt i en pose som ble satt utenfor biblioteket der man kunne hente den. Kjekk ordning. Jeg benyttet den ikke selv, men den var populær og fungerte bra.

Vi har også hatt stengte biblioteker. Etterhvert ble det en ordning der man kunne bestille bøker på nett. Disse ble lagt i en pose som ble satt utenfor biblioteket der man kunne hente den. Kjekk ordning. Jeg benyttet den ikke selv, men den var populær og fungerte bra.

Vi hade också en sån service: beställa, hämta "take away", lämna lästa böcker i ett inkast men allt det är stängt nu.

I Oslo var bibliotekene stengt i to måneder fra 12. mars. Alle fikk forlenget lånetiden på det de hadde hjemme. Så i mai åpnet de igjen og har hatt åpent siden da, med varierende begrensninger. Nå i desember har det visst blitt ganske strengt igjen.

Ja svårt! Min bubbla hade rensat bort möbler så det var väldigt luftigt och lätt att hålla avstånd -men nu får personalen ledigt!

Ja, dessa tider...en dag tittar vi tillbaka på denna mycket speciella period och minns.

Jag har jobbat hemifrån (mer eller mindre isolerad från omvärlden) i 10 månader. Har däremot jobbat mer än någonsin så ingen rast och ingen ro...bara jobba, äta, sova dag efter dag, dygn efter dygn.

Tack och lov brukar jag tänka att vi har kommit långt inom digitalisering, tänk om detta hänt för 10 år sedan? Nu kan vi träffas/umgås/arbeta via zoom, FaceTime och skype. Vi kan lyssna på ljudböcker, läsa e-böcker och otroligt mycket spännande gamla böcker och tidningar är digitaliserade. Även om jag tycker covid-19 är skrämmande och ibland svär över det så måste jag ändå erkänna att jag tycker detta är möjligheternas tid, när man helt enkelt tvingas hitta och testa andra lösningar. Vet ni t.ex. att de finns gamla pjäser digitaliserade på nätet? (https://litteraturbanken.se/författare/WahlbeckE/titlar/LudvensVattenskrack/sida/I/faksimil) eller skönlitteratur (https://litteraturbanken.se/epub).

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.