Tack till Panzeranzi Nordpirat, Askeladda och sota48

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Under december-20 medan många restriktioner gällde att jag ska hålla mig hemma tänkte jag försöka lägga ut en bok per dag. Jag ska hålla ut till den 24 e förstås. Jag förflyttar mig normalt mellan två adresser som de flesta vet och i Horred har jag det färre antalet böcker så nu gällde det att läsa. Det fick bli ett par ”abrovincher” men jag har förlåtit mig för det. Tack Panzeranzi för din utmaning! Nu finns det luft i bokhyllorna.
I Nordpirats veckodagsutmaning hade jag inte gjort många inlägg. Jag blev yr i huvudet när jag skulle läsa kriterierna för att hitta en lämplig dag så jag hade mest avstått. En vecka in i adventssläppen tänkte jag. Det var då tusan...ska inte jag kunna klara av det här. Nu skrev jag ut all information med kriterier för de olika veckodagarna och sen läste jag, det blev så himla kul och intressant och de böcker jag redan lagt ut passade in. Som väl är avgör en själv vad som stämmer. Jag ser redan fram mot de tillägg som Nordpirat planerar för nästa år. Stort tack för sporrandet. Jättekul!
Sen kom Askeladda med en utmaning om ”julsläpp”. Nej tänkte jag. Jag har inga julböcker. Strax efter den tanken gått runt i huvudet så läste jag om julen, tankar om julen, förväntan på julen, utnyttjande av julen osv osv i de böcker jag höll på med. Det har hittills blivit tre. Tack Askeladda för den inspirationen!
Sota48 s utmaning böcker i rörelse hade jag redan använt mig av och nu blir det lite tillägg i den med.
Tack alla fyra!

Så hyggelig, hingrald, at du lar deg inspirere av de forskjellige utfordringene! Kjenner meg igjen i det du skriver. Det er inspirerende å få en utfordring til å slippe bøker, synes jeg og. Da dukker det forunderlig ofte opp ei bok som passer til utfordringen;)

Håper 2021 vil by på færre restriksjoner, så det vil bli lettere å vill slippe bøker igjen. I dag settes den første vaksinedosen i Oslo! Det er håp om gradvis mer normaliserte tilstander i løpet av det nye året...

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.