Hej!

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
k-line 1 mo ago
Hej!
Fick precis ett automatiskt meddelande om att en av "mina" böcker är ute och reser. Blev nyfiken och kände att jag vill/orkar och blev nyfiken att gå in på detta forum. Vet inte hur många av er som minns mig, jag hängde här en del för cirka 5 år sedan. Kom sedan att bli väldigt sjuk och har sedan lagt all energi på att komma tillbaka. Har fortsätta läsa böcker i samma eller kanske t.o.m. större mängd, men har inte orkat varken skänka bort böcker eller ägna mig åt bookcrossing. (Ni kan gissa vilka högar jag har här hemma numera ;) )
Vågar inte lova att jag kommer ta upp bokbytandet eller forumhängandet i nuläget heller, men ville vinka till er och säga att ni är fantastiska människor som ägnar er åt något väldigt roligt. Att ni betytt mycket för mig under de år jag var aktiv, att jag saknar er, och att jag hoppas att jag en dag får ork att återvända hit och frossa i bookcrossing. God Jul & Gott Nytt År!

lunacia 1 mo ago
RE: Hej!
Velkommen tilbake til forumet, k-line!
Jeg husker deg!

k-line 1 mo ago
Hej lunacia!
Kul att du minns och tack för välkomnandet tillbaka, det värmer!

winghingraldwing 1 mo ago
Välkommen tillbaka till oss. Vi har funnits i dina tankar, det känner jag, och du har funnits i våra, det vet jag.
En viktig sak. Kom tillbaka i DIN EGEN TAKT. Låt inte det här roliga bli ett tvång. Kram

Tack för dina fina ord. Jag, ni har funnits i mina tankar och jag har saknat er. Men jag har haft fullt upp att bara orka existera och på många sätt har jag ännu fullt sjå med detta, även om jag orkar mer och mer för var dag som går. Kärleken till böcker har jag däremot aldrig släppt, inte ens när allt var som värst...så därför är jag övertygad om att jag kommer komma tillbaka tillslut, för finns det något bättre än att dela den stora gemensamma kärleken till det skrivna ordet?

wingsota48wing 1 mo ago
Godt å se deg på forumet igjen!
Kom tilbake når du føler at du orker. Ønsker deg god jul og godt nytt år.

k-line 1 mo ago
Hej sota48!
Tack! Ja, jag kommer tillbaka lite långsamt. Vågar mig inte på att göra några stora saker ännu. Men tänker att hänga här och snacka lite då och då kan vara ett steg i rätt riktning. Att dela läsglädje är ju fantastiskt!

wingBAMPwing 1 mo ago
Bästa julklappen, din hälsning k-line!
God Jul och Gott Nytt År!

k-line 1 mo ago
Hej BAMP!
Tack, det värmer (och fick mig att fälla en tår)!

wingAskeladdawing 1 mo ago
Så kjekt å høre fra deg, k-line!

Velkommen tilbake til Bookcrossing og eller forumet, når du orker og slik du kjenner at du ønsker. Det hender livet kommer i veien for Bookcrossing , slik er det, men som du ser, vi husker deg godt! Veldig hyggelig å få en oppdatering og en hilsen fra deg nå!

Riktig god jul ønsker jeg deg og dine!

Klem fra Askeladda,😷🤗

Det är underbart att se att så många är kvar och att så många minns. Jag mindes inte fel, jag mindes alltså rätt att jag hade många fina vänner här inne.

Ja, ibland kommer livet verkligen i vägen. Att det dessutom är så tufft att komma tillbaka, det hade jag aldrig kunnat tro. Men orken återvänder dag för dag och när jag summerar de senaste årens utveckling har jag tagit gigantiska steg framåt. Samtidigt som dessa steg mer berättar om hur illa det var när jag var som sjukast än om hur frisk eller hur mycket bättre jag mår idag.

Fick precis ett automatiskt meddelande om att en av "mina" böcker är ute och reser. Blev nyfiken och kände att jag vill/orkar och blev nyfiken att gå in på detta forum. Vet inte hur många av er som minns mig, jag hängde här en del för cirka 5 år sedan. Kom sedan att bli väldigt sjuk och har sedan lagt all energi på att komma tillbaka. Har fortsätta läsa böcker i samma eller kanske t.o.m. större mängd, men har inte orkat varken skänka bort böcker eller ägna mig åt bookcrossing. (Ni kan gissa vilka högar jag har här hemma numera ;) )
Vågar inte lova att jag kommer ta upp bokbytandet eller forumhängandet i nuläget heller, men ville vinka till er och säga att ni är fantastiska människor som ägnar er åt något väldigt roligt. Att ni betytt mycket för mig under de år jag var aktiv, att jag saknar er, och att jag hoppas att jag en dag får ork att återvända hit och frossa i bookcrossing. God Jul & Gott Nytt År!

Kul att böckerna du en gång registrerat kan glädja dig på sin resa.

Vad tråkigt att höra att du varit sjuk. Skönt om orken kommer tillbaka. Så får man hushålla lite och välja vad man lägger den på. Jag tycker orken för bookcrossing går i vågor och för egen del har jag börjat orka läsa igen i lite högre takt det senaste 1,5 året från att en lång tid innan inte fått många böcker ur händerna. Nu ska jag försöka planera in mer läs tid för mig själv - på tid då jag är pigg.

Vad roligt att du är tillbaka! Välkommen!

Tack :) !

Jo, det har varit en lite kul påminnelse om bookcrossings existens när jag ibland får ett meddelande. Och idag när jag fick ännu ett så kände jag mig redo att gå in här och kolla. Saknar er ju!

Ja, jag måste verkligen hushålla på energin numera och mitt fokus har varit att lyckas börja arbeta igen (var sjukskriven i 6 månader och utförsäkrad i 2 1/2 år) har successivt lyckats ta mig tillbaka, små, små steg i taget, och då har väldigt lite annat fått störa. Måste fortfarande fokusera all min energi på tre saker i livet...sova, äta, jobba...men jag känner att det börjar finnas plats för mer saker.

Läsningen brukar gå i perioder, tidigare har jag tappat lusten men har under dessa år bibehålla lusten att läsa och läser numer så mycket och så ofta att jag ibland tänker att ögonen är de viktigaste jag har i kroppen...för utan dem skulle jag inte klara mig.

wingDeepswampwing 1 mo ago
Hej!
Så roligt att höra av dig! Har tänkt mycket på dig! Välkommen tillbaka så mycket du vill och orkar ❤️

Tack <3 Jag vet att du tänkt på mig, tack!

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.