Jag hittade böcker

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Jag tog fram en kartong där jag visste att jag stoppat ner lite böcker. Det visade sig inte vara samma böcker som jag trodde. Dessa kan jag inte komma på var de kommer ifrån. Trodde först att de var makens men han kände inte igen dem. Allra först trodde jag det var bookcrossingböcker (så klart varför har jag ens något annat?) men de var inte registrerade, de är dock inte nya utan begagnade. Alla är på engelska. De som jag trodde var makens var flera stycken böcker av Peter Tremayne. Några andra - som jag tänker är mina - är JD Robb bland annat. Alla dessa böcker låg i en Hemköpkasse.

Jag vet inte varför jag skriver detta här. De borde ju inte komma från någon av er, då skulle de ju varit registrerade. Men jag oroar mig att jag fått låna dem - vem lånar ens ut böcker till mig i detta svarta hål som är vårt hus?

Behövde nog bara skriva lite. Tack för att ni lyssnade.

Så mystisk!

Böcker lever sitt eget liv! Din upptäckt är ytterligare ett bevis.

Kanskje du har en nisse i nabolaget :-))

Aha!! Ett svart hål! Då har de gjort en tidsresa och bytt plats med någon. Har du kollat om maken finns kvar?
Du kollar väl årets adventskalender i SVT!

Aha!! Ett svart hål! Då har de gjort en tidsresa och bytt plats med någon. Har du kollat om maken finns kvar?
Du kollar väl årets adventskalender i SVT!

Absolut, visst kollar vi! Vilken bra julkalender i år!

Nisser og tidsreiser, ja, du skal se det er forklaringen.
Bøker har der med å forsvinne og dukke opp på de underligste steder, er min erfaring. Jeg tror det er slik bøkenes vesen er! At det er den naturligste sak av verden, som jeg tror Pippi Langstrømpe ville ha sagt det.

Jeg tenker at en kasse med uregistrerte bøker, er noe du med god samvittighet kan nyte at du har. For, som Göran Tunström skrev, så lenge det finnes uleste bøker, er livet verdt å leve!

Om ikke en god bok forlenger livet, så gjør den det i det minste mer innholdsrikt!

Nisser og tidsreiser, ja, du skal se det er forklaringen.

Så är det nog!

Ja, vart kommer alla böcker ifrån. Mitt ordspråk sedan några år tillbaka är "Så många böcker, så lite tid". Du har nog helt enkelt bara hittat en kasse med böcker du tänkt läsa men inte hunnit med och därmed glömt bort.

Tack för era kommentarer. De gladde mig i decembermörkret. Bara ingen annan blir besviken, typ att jag lånat böckerna och inte lämnar tillbaka dem, så kan jag absolut registrera dem och så småningom få iväg dem på en resa.

Min första tanke var om det kunde var någon som gett dem till dig för att de skulle registreras och släppas ut på någon konvent. Det vore inte det minsta konstigt att glömma dem ifall man antingen har ett konvent att arrangera eller ska resa iväg och har massor att stå i. Men både Göteborgskonventet och Oslokonventet ligger ju en bra bit tillbaka i tiden nu, så kanske har de ändå inte stått riktigt SÅ länge. (Hade det varit jag hade de visserligen kunnat göra det.)

Min första tanke var om det kunde var någon som gett dem till dig för att de skulle registreras och släppas ut på någon konvent. Det vore inte det minsta konstigt att glömma dem ifall man antingen har ett konvent att arrangera eller ska resa iväg och har massor att stå i. Men både Göteborgskonventet och Oslokonventet ligger ju en bra bit tillbaka i tiden nu, så kanske har de ändå inte stått riktigt SÅ länge. (Hade det varit jag hade de visserligen kunnat göra det.)

Med tanke på att vi skulle iväg till konventet i Australien så vore det inte hot otippat. Men det ringer ingen klocka.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.