Agatha Christie - The Secret Adversary Christine Pelisek - The Grim Sleeper PD James - Det svarte tårnet Alessandro Baricco - Rasende kasteller Jennifer S Holland - Unlikely Loves
Nu gäller det att hålla ut till 24/12 Stängslet Magnus Mills Hohaj Elisabeth Rynell Grisfesten Leif GW Persson Kärlek i en blå tid Hanif Kureishi Ett år senare Jodi Lynn Anderson
Jag är inte nyfiken men vill gärna veta allt, så sota48, vad är smultringer?
I går kveld hørte jeg ut radioteaterversjon av "Den tredje mann" av Graham Greene.
I dag skal jeg begynne på Alistair MacLeans "Evig natt". Det er også en radioteaterversjon. Og passer utmerket når man skal steke smultringer.
Haha!! Smultringer er kaker vi særlig bruker til jul. Deigen blir kjevlet ut til en leiv og kakene stukket ut med en rund form med hull i midten (som en doughnut). Så blir de stekt i smultgryte, likner fritering. Nam, nam! Det er veldig godt med kald melk til :-)). De kan oppbevares i kakeboks eller fryses og tines i stekeovn når de skal serveres.
I går kveld hørte jeg ut radioteaterversjon av "Den tredje mann" av Graham Greene.
I dag skal jeg begynne på Alistair MacLeans "Evig natt". Det er også en radioteaterversjon. Og passer utmerket når man skal steke smultringer.
Haha!! Smultringer er kaker vi særlig bruker til jul. Deigen blir kjevlet ut til en leiv og kakene stukket ut med en rund form med hull i midten (som en doughnut). Så blir de stekt i smultgryte, likner fritering. Nam, nam! Det er veldig godt med kald melk til :-)). De kan oppbevares i kakeboks eller fryses og tines i stekeovn når de skal serveres.
- Vilken tur att jag inte kan göra smultringer, det låter ju inget gott! sade hon och himlade med ögonen. Fast sanningen är nog den att hon inte kan motstå frestelser, och då pratar man lite som räven om rönnbären . .
Julfeelgood och feelgood är temat för mig när jag inte läser på det yrkesmässiga planet denna veckan (precis som de flesta andra veckor): Ewa Klingberg; Sprucket läder och svikna löften Jenny Colgan; Julafton på den lilla ön i havet