Hva leser vi 14.-20. desember?

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Agatha Christie - The Secret Adversary
Christine Pelisek - The Grim Sleeper
PD James - Det svarte tårnet
Alessandro Baricco - Rasende kasteller
Jennifer S Holland - Unlikely Loves

Nu gäller det att hålla ut till 24/12
Stängslet Magnus Mills
Hohaj Elisabeth Rynell
Grisfesten Leif GW Persson
Kärlek i en blå tid Hanif Kureishi
Ett år senare Jodi Lynn Anderson

- Vintereld av Anders de la Motte
- Rån och inga visor av Catharina Ingelman-Sundberg

Begynte på The Evil Within av Darren Galsworthy i går

Das Lächeln der Fortuna av Rebecca Gablé
Foxglove summer av Ben Aaronovitch

- Decamerone av Giovanni Boccaccio
- Flyttfåglar av Marianne Fredriksson
- Det kom aldrig i tidningen av Barbro Alving

Leste ut Rasende kasteller i går

Dahiell Hammett: "Malteserfalken"

Leste ut The Grim Sleeper i går

I går kveld hørte jeg ut radioteaterversjon av "Den tredje mann" av Graham Greene.

I dag skal jeg begynne på Alistair MacLeans "Evig natt". Det er også en radioteaterversjon. Og passer utmerket når man skal steke smultringer.

Jag är inte nyfiken men vill gärna veta allt, så sota48, vad är smultringer?
I går kveld hørte jeg ut radioteaterversjon av "Den tredje mann" av Graham Greene.

I dag skal jeg begynne på Alistair MacLeans "Evig natt". Det er også en radioteaterversjon. Og passer utmerket når man skal steke smultringer.

Haha!! Smultringer er kaker vi særlig bruker til jul. Deigen blir kjevlet ut til en leiv og kakene stukket ut med en rund form med hull i midten (som en doughnut). Så blir de stekt i smultgryte, likner fritering. Nam, nam! Det er veldig godt med kald melk til :-)). De kan oppbevares i kakeboks eller fryses og tines i stekeovn når de skal serveres.

Haha!! Smultringer er kaker vi særlig bruker til jul. Deigen blir kjevlet ut til en leiv og kakene stukket ut med en rund form med hull i midten (som en doughnut). Så blir de stekt i smultgryte, likner fritering. Nam, nam! Det er veldig godt med kald melk til :-)). De kan oppbevares i kakeboks eller fryses og tines i stekeovn når de skal serveres.

Vad bra att du frågade BAMP! Jag undrade också.

- Vilken tur att jag inte kan göra smultringer, det låter ju inget gott! sade hon och himlade med ögonen.
Fast sanningen är nog den att hon inte kan motstå frestelser, och då pratar man lite som räven om rönnbären . .

k-line 1 mo ago
Julfeelgood
Julfeelgood och feelgood är temat för mig när jag inte läser på det yrkesmässiga planet denna veckan (precis som de flesta andra veckor):
Ewa Klingberg; Sprucket läder och svikna löften
Jenny Colgan; Julafton på den lilla ön i havet

Begynte på The Dubliners av James Joyce i går (torsdag)

Har läst ut Foxglove summer och börjat läsa The Furthest station av Ben Aaronovitch.

"Hundene i Riga" av Henning Mankell

Leste ut The Evil Within i dag

Begynte på Starvation Heights av Gregg Olsen i går

Har läst ut The Furthest station också, den är bara drygt 100 sidor. Har börjat läsa The Hanging Tree av Ben Aaronovitch.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.