STÄNGD - Tack för denna gång. :-) Någon som vill ha en bok? Till och med söndag 13 december - STÄNGD

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Mina högar av böcker, redo för BC-släpp samt böcker som ska lämnas till välgörenhet, har växt för mycket under pandemin och jag undrar nu om någon skulle vilja ha en bok? Det är jul snart så jag skickar en bok, per person, gratis inom Norden. Svara i tråden vilken bok du vill ha (e-posta mig adressen den ska skickas till efter jag svarat på din bokönskan så att du vet att den finns kvar) så ordnar jag resten. :-) De böcker som ännu inte är BC-redo registrerar jag innan jag postar dem. Håller öppet för bokönskningar fram till och med nästa söndag (13 december) så ser jag hur många böcker jag lyckas bli av med under den tiden.

Dessa är böckerna:
Ashley, Mike – British Kings & Queens
Bowler, Dave & Dray, Bryan – Aerosmith
Brand, Russel – My Booky Wook
Carey, Peter – True History of the Kelly Gang
Carlsson, Andreas – Live to Win
Christie, Agatha – Den gula hästen - postad till LeishaCamden
Conan Doyle, Sir Arthur – The Adventure of Sherlock Holmes
Connelly, Michael – The Black Ice
Cornwell, Patricia – The Bone Bed
Cornwell, Patricia - Chaos
Dahl, Roald – Boy (Tales of Childhood)
Davies, Robertson – The Salterton Trilogy
Dennett, Daniel C – Breaking the Spell
Dexter, Colin – Morse’s Greatest Mystery
Fletcher, C.R.L – Gustavus Adolphus
Francis, Clare – Requiem
Galliano, Joseph (Editor) – Dear Me
Harrison, Paul – The Third Revolution
Herriot, James – The Lord God Made Them All
Herriot, James – Vets Might Fly
Horowitz, Anthony – Magpie Murders
James, P.D – The Murder Room
Joyce, Rachel – The Unlikely Pilgramage of Harold Fry
LaBastille, Anne – Woodswoman
Malins, Steven – Depeche Mode
Marsh, Ngaio – Death in a White Tie
Marsh, Ngaio – Grave Mistake
Marsh, Ngaio – Tied up in Tinsel - postad till babelfisk
McCrum, Mark – No Worries
McNab, Andy - Detonator
Montanari, Richard – Kiss of Evil
Mustaine, Dave – A Life in Metal
Palin, Michael – Hemingway’s Chair
Palin, Michael – Hemingways stol
Palin, Michael - Himalaya - postad till Hingald
Segal, Ronald – America’s Receding Future
Spindler, Erica – Dead Run
Stashhower, Daniel – The Hour of Peril
Summerscale, Kate – The Suspicions of Mr Whicher or the Murder = Postad till Nordpirat
Thomas, Donald – The Secret Cases of Sherlock Holmes
Thoreau, Henry David – Walden and Civil Disobedience
Tinniswood, Peter – The Brigadier Down Under
Unge, Ingemar – I Guds och profitens namn

Oj vad snällt!
Jag blev nyfiken på Kate Summerscales The suspicions of Mr Whicher...
Jag pm:ar min adress.

Hej Nordpirat,
Vad bra! Boken är din!
Det är en "sann" historia om en av de första detektiverna så en hel del gamla foton från huset och dess invånare. Jag gör den BC-släpp-redo och fixar för att posta. :-)

Vad snäll du är! Verkligen i julens anda :-)

Jag skulle gärna vilja läsa Den gula hästen av Agatha Christie?

Hej LeishaCamden,
Boken är din!
Jag är ett Christie fan och samlar på böckerna men ibland händer det att man köper en som man redan har....(trots att man har en lista i plånboken på vilka böcker man har....). :-D
Skicka ett pm till vart jag ska skicka boken så fixar jag!

Har skickat PM med adressen 😊 Tack!!

:-)

Vilken fin gåva du ger oss! Jag önskar Michael Palin Himalaya och det var inte lätt att välja.

Hej hingald,
Himalaya läste jag alldeles nyligen och tyckte den var mycket bra. Kanske lite för lång men det är svårt att motstå Palins reseskildringar. Bara att pm mig med adress så ska jag försöka få iväg i denna vecka. :-D

Jag är mycket förtjust i Ngaio Marsh och har inte läst någon av dessa böcker. Kan inte välja så du får gärna göra det åt mig! Tack!

Hej babelfisk,
Ngaio Marsh är en favoritförfattare så bra val! Jag väljer ut den som ska få ut och resa ikväll. Bara att skicka ett pm med adressen dit du vill att boken ska fara! :-)

Nu har det anlänt ett fint inslaget paket i min brevlåda!
Hur vill du att jag ska göra Lakrits; är det tänkt som julklapp så jag ska öppna det på julafton eller ska jag öppna det nu så jag kan journalföra boken?
Nu vet du i alla fall att postgången har funkat och boken har kommit fram.

Härligt att höra att postnord skötte sig!
Du får göra som du vill - inslagningen var mest för att göra det lite trevligare så här i juletid. Vi kan ju inte direkt påstå att du inte vet vad du får (ha, ha,ha) så även om du väntar blir det inte någon överraskning. :-D

fint inslaget i julpapper! Jag spar det till julafton. Tack Lakrits!

:-)

Kära jultomten! Jag skulle så gärna vilja ha Breaking the Spell av Daniel Bennett, och lyckligtvis tillhör även Finland Norden, så jag skickar min adress. Tusen tack!

Självklart räknas Finland in i Norden! :-) Ett stycke "Breaking the Spell" kommer att postas så fort det går. :-)

Jag hittade ett fint julpaket i min brevlåda.
Tack för boken. Ha en riktigt god jul!

Tack för boken, fint inslagen i julklappspapper! Titeln, Tied Up in Tinsel, passar ju utmärkt så här i juletid!

Min bok dök upp i rätt tid att bli en extra julklapp 😊 Tack så hemskt mycket!! 🤗

Stort tack Lakrits. Hoppas vi ”ses” snart igen! God fortsättning och Gott Nytt År!

Nordpirat 3 wks ago
Tack!
Sådär ja, nu har jag också öppnat paketet och skrivit en journal.
Jag visste att jag borde ha öppnat paketet direkt jag fick det, för naturligtvis glömde jag att öppna det på julafton. Och på juldagen och på annandagen. Nåja, nu är det i alla fall öppnat.
Stort tack Lakrits!

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.