Jag vill förlänga veckodagsutmaningen; vill ni?

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Hej alla fina bok- och bookcrossingvänner!
Hur det här året blev hade nog ingen kunnat förutsäga! För min del har vanan att släppa ut böcker fått sig en törn, minst sagt, och jag vet att flera av er andra har sagt detsamma.
Jag har flera passande böcker och uttänkta skojiga idéer som inte velat sig och inte blivit av. Jag skulle gärna vilja lägga upp veckodagstrådar för 2021 också, en tråd per dag precis som i år, och bara låta utmaningen ticka på. Jag har haft funderingar på att lägga till ett par nyckelord per dag för spinna vidare på alkemisternas tabeller. Inte för att de kanske betyder så mycket för oss idag, men det är ett litet stycke historia och inte minst en chans att passa in fler böcker.
Känns det okej att förlänga, eller är ni utlessa på idén?
Det är ju å andra sidan inga som helst krav på prestationer. Trådarna kommer att ligga där för den som känner sig hågad, har en passande bok eller får sig en snilleblixt.

Ja vad kul. Förläng gärna. Jag kom inte igång alls, tycker jag för varje gång en bok skulle läggas ut eller postas så skyndade jag på och glömde kolla dagarna. Nu tar jag adventskalenderböckerna och försöker få de jag redan paketerat att passa in och noga planera för de följande.

beson 1 mo ago
JA!
Jag har tyckt att det har varit jättekul att försöka matcha böcker till rätt veckodag!

Jeg blir gjerne med på en runde til.

Gärna!
Några fler nyckelord per dag hade jag uppskattat, för ibland är det svårt att få till det.

Det finns ju en del gudomligheter som vissa böcker skulle passa perfekt, men eftersom det bara finns 7 dagar så är det ju många gudar som inte passar på någon dag. Så kanske till och med en extra gud per dag?!?! :D För att det inte ska bli en massa mer jobb behöver kanske inte den nya ha lika mycket info/research utan bara namnet och så kan man själv söka kopplingar om det känns aktuellt.

Då lägger jag upp trådarna mot slutet av månaden.

Så bra! Tack.

Så fint!

Jag kom aldrig igång detta år men ska göra ett försök kommande år.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.