BC-treff i Oslo, Kafé Å, Nasjonalbiblioteket, torsdag 12. november kl 17.00

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Vi prøver oss på Kafé Å, Nasjonalbiblioteket, en gang til. Ikke ideelt, men helt greit. Og en telefonkiosk på Solli Plass der vi kan slippe bøker.

Alle smittevernregler gjør at vi ikke bare kan troppe opp og sette sammen bord slik vi pleier. Vi bør derfor forsøke å reservere bord. Det er fint om dere sier fra om dere kommer, for da kan jeg sende en e-post og oppgi hvor mange vi blir.

Jeg skriver dere inn på listen her:

sota48
LeishaCamden
lunacia
MLA

Jeg kommer! 😊

Jeg satser på å komme!

Nå som det er strammet inn mtp smitte i Oslo, mener jeg at vi kanskje ikke bør avholde dette.

"Antallet kontakter gjennom en uke bør ikke overstige 10 personer i sosiale sammenhenger ut over husstandsmedlemmer og barnehage- og skolekohorter."

Nye råd og regler i Oslo her:
https://www.oslo.kommune.no/---/nye-tiltak-innfores-29-oktober

Vi får vente og se hvordan det utvikler seg de neste to ukene.

Men hvis det blir treff så blir det kanskje ikke der. Vi skulle ha Postcrossing-treff der i går men det gikk ikke, hele biblioteket stengte klokka fire pga vekterstreiken. Og den ble jo trappet opp i dag. Så det er mulig at åpningstidene kommer til å være innskrenket en tid fremover.

Vi gikk til Espresso House i stedet og det var veldig hyggelig der, og de stengte ikke klokka seks selv om Google påsto at de skulle gjøre det 🤔

Vi gikk til Espresso House i stedet og det var veldig hyggelig der, og de stengte ikke klokka seks selv om Google påsto at de skulle gjøre det 🤔

Jeg stoler ikke på Googles forslag om åpningstid, fordi det er Google som styrer dette, og ikke de som "eier" stedet. Vi skulle endre på Google i forbindelse med nedstengingen i våres, men fikk ikke gjort noe med det. Kjempekrøkkete greier. Så stoler mer på bedriftenes hjemmesider.

Det stemmer ikke helt. Bedrifter kan få oppdatert denne informasjonen etter eget ønske. Ofte ser man at det ligger info på Googles oversikt om at åpningstidene er "sist oppdatert av bedriften" dato slik og sånn. Uansett spiller det ikke noen rolle akkurat her for på denne bedriftens hjemmeside er ikke denne informasjonen tilgjengelig.

Det stemmer ikke helt. Bedrifter kan få oppdatert denne informasjonen etter eget ønske.

En sannhet med modifikasjoner, som jeg forsøkte forklare - vi fikk ikke endret hos oss, og det har vært mye kluss.

Det hjelper uansett ikke meg så lenge Espresso House ikke har åpningstidene sine på hjemmesiden, da må man lete andre steder 🤷‍♀️

om det blir. Nå er det opp til hver enkelt hvor mange de har kontakt med hver uke, og det er jo ikke sikkert det da passer den uken.

Nå skal vi ha hjemmekontor fra i dag av (første dag med hjemmekontor, funker ikke veldig, men det går), og skal ha det til ut i november en gang. For min del vil det ikke være noe problem med toppen 10 kontakter i løpet av en uke.

Jeg har opprinnelig tenkt å komme, men velger å se an situasjonen.
Er litt enig med lunacia i at tiden kanskje er inne igjen til å overveie om vi skal ha møte eller ei.
Vi har jo litt tid til vi må bestemme oss.

Restriksjonene som er satt nå er ut november, så vidt jeg har skjønt. Jeg tror, dessverre, ikke det skjer så store endringer de neste to ukene.

MLA 1 mo ago
Online møte
Det er jo en mulighet for et online møte i stedet for.

Det stemmer jeg for at vi gjør denne gangen, slik smittesituasjonen er. Skal vi satse på Zoom? Ser du har opprettet møter i Zoom for postcrossing, MLA:-)

Det stemmer jeg for at vi gjør denne gangen, slik smittesituasjonen er. Skal vi satse på Zoom? Ser du har opprettet møter i Zoom for postcrossing, MLA:-)

Zoom funker kjempedårlig! Har forsøkt det i forbindelse med kurs på jobb, og kunne kun skrive og se, men ikke snakke/vise egen video.

Whereby skal være langt bedre, men jeg har ikke forsøkt selv.
https://whereby.com/

flere ganger og det har fungert veldig bra.

Ja, har brukt det diverse ganger nå i flere sammenhenger og synes det fungerer kjempebra

Slik situasjonen er nå, så ser det ut til at treffet bør foregå digitalt. Da tenker jeg det er lurt at denne tråden skifter navn, eller at det opprettes en ny tråd hvor tittelen sier at det er et digitalt treff. Da kan vi få med folk som vanligvis ikke ville kommet på et treff i Oslo (fordi de bor for langt vekk for eksempel); disse vil kanskje ikke lese denne tråden fordi de ikke kan delta uansett.

Bra forslag, CathrineB! Jeg er helt ukjent med fenomenet, så jeg overlater til dere datakyndige å ordne med dette.

Jeg er helt enig i at fysisk møte er dumt nå, alt tatt i betraktning.

Jeg kan sette opp et zoom-møte og starte en ny tråd.

er opprettet.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.