Glädje och tacksamhet

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
https://www.bookcrossing.com/---/15595000

Vilken härlig plats det här är!❤️

:-D

Så roligt och så fint!

STORT TACK Deepswamp för den lilla överraskningen ❤️ https://www.bookcrossing.com/---/15832920/ 2020 har varit ganska hemskt, men du gjorde den sista dagen väldig fint!

https://www.bookcrossing.com/---/15832918/
Jag stämmer in i tacksamheten och glädjen!

Og da vi hadde kjempet oss gjennom et pandemiår og skulle ta det siste skippertaket for å bli kvitt elendigheten, slo naturkreftene til igjen.

Leirras, 700 m langt og 300 m bredt. Folk som ikke bare har mistet huset sitt, men også grunnen det sto på.

I dag stiller 8 mann med spesialkunnskap på redningsaksjoner i sammenraste hus opp for å hjelpe til. De kommer fra Göteborg. TAKK SVERIGE!

Ble evakuert fra leirraset sammen med moren min 30.12.20, på kvelden. Alt vel med oss og med huset. Vi er bare såvidt innenfor området som er evakuert. Stor takknemlighet og glede for alt alt er bra med oss, samtidig helt surrealistisk å se bildene fra raset.

Gikk kveldstur gjennom det området som nå er rast ut, to kvelder før raset. Så da et foreldrepar leke med et lite barn, ca to år, med akebrett, de lo og koste seg. Tenker på den lille familien som er savnet. Og på de andre savnede.

Har så ofte gått kveldsturer i området. Det var mye vann i den vesle bekken, la jeg merke til, men ante ikke noe om at hele området var gammel havbunn og kunne bli omdannet til kvikkleire, hvis det ikke var er salt i bakken til å stabilisere leira. En fortvilet situasjon for ei lita bygd!

Måtte de klare å finne alle, og tenk om de kunne finne noen i live!

Ble evakuert fra leirraset sammen med moren min 30.12.20, på kvelden. Alt vel med oss og med huset. Vi er bare såvidt innenfor området som er evakuert. Stor takknemlighet og glede for alt alt er bra med oss, samtidig helt surrealistisk å se bildene fra raset.

Gikk kveldstur gjennom det området som nå er rast ut, to kvelder før raset. Så da et foreldrepar leke med et lite barn, ca to år, med akebrett, de lo og koste seg. Tenker på den lille familien som er savnet. Og på de andre savnede.

Har så ofte gått kveldsturer i området. Det var mye vann i den vesle bekken, la jeg merke til, men ante ikke noe om at hele området var gammel havbunn og kunne bli omdannet til kvikkleire, hvis det ikke var er salt i bakken til å stabilisere leira. En fortvilet situasjon for ei lita bygd!

Måtte de klare å finne alle, og tenk om de kunne finne noen i live!

Skönt att höra ifrån dig. Jag har tänkt på den grymma händelsen och undrat om någon BC-are bor där. Jag hoppas liksom du att levande hittas.

Skönt att höra att du mår bra. Jag visste inte heller riktigt vilka bookcrossare som eventuellt bodde i närheten men tänkte ta mig in här och fråga. Jag hoppas verkligen det går bra för alla inblandade.

Ta hand om dig!

Ja, så fruktansvärt! Jag fick reda på det från LeishaCamdens kompis C. som jag har träffat både i Stockholm och på konventet i Oslo, hon skrev om det på facebook. Så otroligt sorgligt. Jag tänker på er vänner i Norge, på de som mist livet eller förlorat sina anhöriga eller sitt hem. :'(
Men så fint att få veta att mitt i allt elände finns det människor som hjälper varandra. <3

Massor av katter till en kattälskare <3

Så fint!
Och stort tack till dig Deepswamp för julnovellen jag fick!

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.