Hva leser vi 29 juni-5 juli?

Forum » Scandinavian - Skandinavisk » Parent Thread | Refresh | Search

Sort Options 

Män i min situation av Per Petterson

Complete Thread
Mariam Petrosyan - The Gray House
Agatha Christie - The Murder on the Links
NR Walker - Cronin's Key II
Mons Kallentoft - Se meg falle

Ble ferdig med et par bøker i helga heldigvis, og i dag/i morgen skal jeg lese ut flere :-)

Utrota varenda jävel av Sven Lindqvist

- Book of Dust av Philip Pullman
- Ödets fingrar av Alf Henriksson
- Pinaud och de ryska juvelerna av Pierre Audemars
- Anklagelsen av Bandi
Dessutom bläddrar jag i
- Toppluva, kalasbyxa, slamkrypare av Maria Wahlström

Fortsetter med følgende:
Kristin Lavransdatter av Sigrid Undset fremdeles.

Faller fritt som i en drøm av Leif GW Persson (krim om Palmemordet)
Det frie mennesker av Arne Ness

Men gjenopptar lesingen av Kallifatides "Det gånga er inte en dröm", en bok ring bok som har blitt værende hos meg alt for lenge. Den er det virkelig på tide at jeg leser ut nå!!!! Livet kom i mellom, som det heter.

Jeg har hatt problemer med å komme inn i boka, men i går begynte jeg bare å lese litt lenger ut i boka, og oppdaget at jeg gledet meg over språket, formuleringene. Han skriver godt, så nå er det håp om jeg skal bli ferdig (en lesering bok skal vel etter reglene leses innen 4-6 uker...) med den i løpet av uka. Klarer jeg ikke det, har jeg uansett ikke samvittighet til å beholde den lenger. Da får den reise.

Har også begynt på Susanne Sontags esay "Sykdom som metafor" Interessant lesning, sammenligner hvordan tuberkulose og kreft på mange måter har samme stigma i samfunnet..

... og rekker jeg noe mer, har jeg lyst til å kikke på "the accidental apprentice" by Vikas Swarup (slum dog millionaire)

Ble ferdig med Christie-lydboka i går, og leste ENDELIG ut "The Gray House" ... ! Begynte på den i januar ... ! 😆

Der König der purpurnen Stadt av Rebecca Gablé
Lögardagsgåtan av Jan Ekermann

Män i min situation av Per Petterson

Leste ut "Cronin's Key II" i går så nå starter jeg på den nye måneden med nesten blanke ark 😜

Leste ut Mons Kallentoft og begynte på "The Chain" av Adrian McKinty. Skal være en veldig spennende thriller, virker lovende så langt

Begynte på "Genusdoktrinen" av Ivar Arpi og Anna-Karin Wyndhamn, interessant så langt

- På ryttmästarens tid av Lars Widding

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.