Hva leser vi 25-31 mai?

Forum » Scandinavian - Skandinavisk » Parent Thread | Refresh | Search

Sort Options 

Nå har jeg lest ut Dead Ringer og A Pale View of Hills. Og har begynt på The Book of Tea. Har en idé om hva jeg kan gjøre med den etterpå ... :-)

Complete Thread
Mariam Petrosyan - The Gray House
Heidi Belleau & Sam Schooler - Dead Ringer
Wilkie Collins - The Moonstone
Kazuo Ishiguro - A Pale View of Hills
Rosling, Rosling & Rosling - Factfulness

Den blå stranden av Erik Eriksson ska jag starta veckan med och så blir det Factfulness av Hans Rosling m.fl. Plus långa långtidsboken Hard times av Dickens

och så blir det Factfulness av Hans Rosling m.fl.

Vad roligt, då läser vi samma bok samtidigt 😄

och så blir det Factfulness av Hans Rosling m.fl.

Vad roligt, då läser vi samma bok samtidigt 😄

Jag läser en pocketversion av den och då är tabeller och diagram små men vad gör väl det i en så intressant bok.

Fortsätter med
- Flytten till Cornwall av Liz Fenwick
- Tankar på en lantkyrkogård av Barbro Alving

Jeg har startet på Stillisten av Donna Tartt.

Fortsetter med
The Jaguar smile - A Nicaraguan journey av Salman Rushdie
og
Kristin Lavransdatter, Korset, bind III, av Sigrid Undset

Leser omigjen Emma av Jane Austen.

Har begynt på "The Corpse Reader" av Antonio Garrido. Den er allerede helt annerledes enn jeg forventet. Jeg liker den.

.. i tillegg til de to nevtne fra forrige uke, har jeg fått en billig bok for å bookcrosse, som jeg planlegger å slippe vilt når "rett bok på rett sted" starter, så den skummer jeg nå igjennom for å få et inntrykk av før jeg registrerer den.

Boka heter Safranhuset av Rosanna Ley og det står masse anbefalinger på forsiden om at den er både vakker, meningsfull, fortellerkunst, rørende, herlig og god bok, - men den som ga meg boka sa at det var en bok som var "lett å lese og lett å glemme" haha! - sånn kan man også si det!

Det som gjorde at jeg spurte om jeg kunne få boka til BC, var tittelen "Safranhuset" - for like ved der jeg bor, er det nemlig en meget god innvandrer butikk som selger matvarer fra alle verdenshjørner - og den butikken heter SAFRAN - så min plan er å la boka ligge igjen i krydderhylla der! Bedre blir det ikke. Vet ikke om jeg vil klare å ta bilder av slippet. Da jeg forsøkte sist, fikk jeg det ikke til. Har visst glemt mine gamle kunster. .. Men bokslippet blir bra uansett.. Gleder meg til det!

Samma som förra veckan - Wie der Wind und das Meer av Lilli Beck. Det går ganska långsamt när jag läser på tyska, men det är inte jättemycket kvar. Nästa vecka får nog presentera ny läsning i den veckotråden.

stab92 2 mos ago
Stab 92
Kjell Ola Dahl Täcknamn: Hilde

Nå har jeg lest ut Factfulness. Det var akkurat i tide, bokklubbmøtet er i kveld 😜

- Dinas bok av Herbjørg Wassmo
- Colorado Avenue av Lars Sund

Nå har jeg lest ut Dead Ringer og A Pale View of Hills. Og har begynt på The Book of Tea. Har en idé om hva jeg kan gjøre med den etterpå ... :-)

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.