IDÉ MYLDRING: Beskriv BookCrossing med 3 til 5 ord

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Kom over en gammel tråd på et av de internasjonale forumene, der de forsøkte å beskrive det unike og fine med BookCrossing med få ord.

Så tenkte jeg at det kunne være en god idé å lansere en slik tråd på det skandinaviske forumet også, nå som vi avventer at situasjonen skal bli slik at vi lettere kan gjøre ville bokslipp uten å frykte for å bidra til smittespredning.
--
Ofte når jeg skal merke bøker for vill slipp så leiter jeg nettopp etter noen fengende, enkle ord som i kortversjon kan fortelle finneren hva BookCrossing er og hva det betyr for meg.

Da jeg begynte med BC for mange år siden nå, kunne jeg jo skrive en hel side foran i boka om dette. Det gjør jeg ikke lenger. Jo kortere, jo bedre. Men det skal helst stå noe som gjør finneren nysgjerrig nok til å logge seg inn på BC nettsiden for å lese mer.

Så, kan dere hjelpe meg å formulere en kortfattet tekst om hva BokCrossing er og/eller hva BokCrossing betyr for deg? Du kan skriver på norsk, svensk eller dansk.

Du må være villig til å la oss BCere bruke formuleringene du foreslår som bokslipp notat i bøker vi setter fri, eller på bokmerker vi lager, eller journalnotater vi gjør i forbindelse med bokslipp..

Høres dette greit ut? I så fall er det bare å "sette hjernen i gir":

Hvordan vil du presentere det unike ved BookCrossing på bare 3 til 5 ord?

La idéene og ordene myldre! Vilt og ukritisk! - Her er ingen dommerpanel og ingen utstemming. Her er det bare å gi fantasien fritt spillerom.

IDÉ MYLDRINGEN varer så lenge noen BUMPER tråden frem i forumet eller kommer med nye forslag, - og du kan komme med så mange forslag du vil.

Hvis tråden fremdeles er aktiv når det foreligger en Korona vaksine, kan vi telle opp forslagene - og det er jo litt moro å dele ut premier da, så jeg tror jeg vil lodde ut en liten bok med aforismer og trekke en vinner blant alle som deltar, når den tid kommer.
- For, til tross for økt porto og koronastengte grenser, sist ord om BookCrossing er ennå ikke sagt:)

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.