Hva leser vi 11-17 mai?

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Mariam Petrosyan - The Gray House
Heidi Belleau & Sam Schooler - Dead Ringer
Carol Emshwiller - The Mount
Wilkie Collins - The Moonstone
Holly Watt - To the Lions
Philip K Dick - The Man in the High Castle

Heimat av Nora Krug
DNA av Yrsa Sigurdardottir

Jag fortsätter med förra veckans bok. Den lär ta sin tid då det mest är vid sänggåendet som jag läser nu.

Jag fortsätter med förra veckans bok. Den lär ta sin tid då det mest är vid sänggåendet som jag läser nu.

Grattis, från en oxe till en annan!

Fremdeles Kristin Lavransdatter av Sigrid Undset. Tredje og siste bok: korset.

Samtidig har jeg begynt på ei veldig interessant bok, mottatt fra Deepswamp nyss. Den er så godt skrevet/oversatt til svensk og har en så spesiell historie at jeg vurderer å tilby den som en bokring (haha autokorrektur vil gjøre om ordet bokring til bomring!!! (Visste ikke at autokorrekturen var politisk)), når jeg har lest den ut. En vakker kort roman. Legger en lenke til boka her, så kan dere sjekke hva Deepswamp skrev om boka Blodets hetta av Irene Némirovsky
https://www.bookcrossing.com/---/6899633

Den boka kunne jeg også tenke meg å lese

wingbabelfiskwing 2 wks ago
Jag läser
samma som förra veckan, nämligen
- Den besvärliga Elin Wägner av Ulrika Knutson (måste lämnas tillbaka på biblioteket senast 14/5)
- Anklagelsen av Bandi
- Styr din plog över de dödas ben av Olga Tokarczuk

Jeg leser Himmelstormeren av Cecilie Enger.

- Det stumma rummet av Herbjørg Wassmo

Pojken som följde med sin far till Auschwitz av Jeremy Dronfield och
Inför hans blick Malou von Sivers

Ja, säg det...
Jag har just gjort världens bedrift. Jag har precis läst ut en bok på tyska! Den var 870 sidor! Nu har jag boksmälla! Det känns jättetomt efter att ha levt med den här boken så länge.
Boken heter Das zweite Königreich och är skriven av Rebecca Gablé. Den utspelar sig i England under Wilhelm erövrarens tid.

Jag får se vad det blir nu...

Imponerande ... !

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.