Release challenge: «Rett bok på rett sted» juni-august 2020

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread

Hei folkens,
Vi må jo håpe på en sommer med mindre smitte i befolkningen og flere muligheter til å sette fri bøker. Dermed kan det være verdt å forsøke en ny runde av denne utfordringen. Legger ut en tråd nå, så vi kan begynne å forberede bok slipp. Sommeren er den beste tiden for vill slipp.

Utfordringen er å sette bøker fri på steder/ i omgivelser som passer til bokas tittel, tema eller omslag. Du definerer selv hvordan boka passer med stedet, del gjerne med oss her i tråden hvordan du tenkte, og legg ved en link til bokslippet. Ekstra moro om du legger ved et foto av bokslippet, men det er intet «must».

Tidsrom for utfordringen: 1. Juni til 31. August 2020.

Kopiert fra utfordringen i 2014:
Mine morsomste slipp av denne type, synes jeg selv, er krimboka "Mellom barken og veden" av Jon Michelet, som jeg plasserte i et hult tre. Og "skyskraperengler" som jeg la utenfor ei høyblokk på 12 etasjer. "Mord for falske penger" la jeg på toppen av en minibank terminal. Samt to bøker om kunstfalskneri som jeg etterlot i et kunstgalleri. Bare som eksempler på bokslipp jeg har vært fornøyd med.

Utfordringen er åpen for alle som vil være med, så blir det såklart en premieutdeling når august er over. Trekker ut en tilfeldig vinner når perioden er omme. Og -kanskje en liten ekstrapremie til den som har klart flest..? Eller kanskje noen andre ekstrapremier peker seg ut underveis i utfordringen... Vi får se når den tid kommer.

Bli med, den som vil oppleve gleden ved å bok-krysse!

Utfordringen kan kombineres med andre utfordringer om man ønsker det.

Ja, dette blir spennende. Dette er jo en fin utfordring. Er jo litt usikker på hvor mange bøker jeg tørr å slippe fri fremover. Har sluppet et par stykker den seneste tiden. Og jeg har mange bøker i hylla som har lyst til å reise Norge rundt. Det går jo an lage en liten (ev. stor) lapp på boka om at de ikke skal røre den om de ikke skal ta den med seg.

Ja, dette blir spennende. Dette er jo en fin utfordring. Er jo litt usikker på hvor mange bøker jeg tørr å slippe fri fremover. Har sluppet et par stykker den seneste tiden. Og jeg har mange bøker i hylla som har lyst til å reise Norge rundt. Det går jo an lage en liten (ev. stor) lapp på boka om at de ikke skal røre den om de ikke skal ta den med seg.

FHI sier at sansynligheten for smitte via bøker er særdeles lav, så jeg tror vi fint kan slippe fri bøker:
Vi vurderer det slik at risiko for indirekte smitte fra bøker er lav. Det å iverksette spesielle tiltak som å sette bøkene i karantene eller rengjøre bøkene på grunn av covid-19 er ikke nødvendig.

Skal prøve å få til noen slike i denne utfordringen :-)

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.