Hva leser vi 27 april-3 mai?

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Anne Bronte - Agnes Grey
Chimamanda Ngozi Adichie - The Thing Around Your Neck
Sam Brower - Prophet's Prey
Mariam Petrosyan - The Grey House

- Dödande dos: Ngaio Marsh
- Tankar på en lantkyrkogård av Barbro Alving (Bang)
- Flytten till Cornwall av Liz Fenwick
- The Book of Dust av Philip Pullman (långläsning)

Komma och gå av Taiye Selasi.
Alltså, den här boken är helt fantastisk! Vilket språk! Jag hittade den här boken på Ubbes café i Motala. Hingrald hade hittat boken i bokbytarhyllan där oregistrerad, bookcrossingregistrerade den och ställde sedan tillbaka den! Nu när jag läst mig in en bit i boken ser jag ju vilket misstag det var! Nåväl, den enas misstag, den andras fynd. När jag hittade den här boken kändes det som om den mer eller mindre hoppade på mig. Den stack ut som ett utropstecken och ropade "Ta med mig! Du vill läsa mig! Jag är jättebra!" Det tog ett tag innan jag var mentalt redo att slå mig till ro med boken och ägna just den min uppmärksamhet, men oj, vad rätt den hade!

Den här boken får jag också lust att läsa nu :-D

Komma och gå av Taiye Selasi.
Alltså, den här boken är helt fantastisk! Vilket språk! Jag hittade den här boken på Ubbes café i Motala. Hingrald hade hittat boken i bokbytarhyllan där oregistrerad, bookcrossingregistrerade den och ställde sedan tillbaka den! Nu när jag läst mig in en bit i boken ser jag ju vilket misstag det var! Nåväl, den enas misstag, den andras fynd. När jag hittade den här boken kändes det som om den mer eller mindre hoppade på mig. Den stack ut som ett utropstecken och ropade "Ta med mig! Du vill läsa mig! Jag är jättebra!" Det tog ett tag innan jag var mentalt redo att slå mig till ro med boken och ägna just den min uppmärksamhet, men oj, vad rätt den hade!

Visst skulle det vara kul att få träffa den person som gjort sig besvär och ställt fina läsvärda böcker i vår bookcrossinghylla, böckerna som jag kunde registrera. BAMP fångade in Arja Saijonmaas bok då och gillade den. Den sistnämnda kom senare till mig. Jag är såå glad att böckerna fått ett liv. Tack Nordpirat! Nu kan vi inte träffas på ett tag i caféet men om det kommer en ny tid utan farliga virus gör vi det.

- Maud dansa av Knut Faldbakken, läste jag ut imorse.
- Uppdrag Sweet Tooth av Ian McEwan |

För Lydia av Gun-Britt Sundström, The Tiny Wife av Andrew Kaufman (julklappen) och så en långsiktig Dickens.

De døde ser deg - Alexander Løken (gjenlesing, min bok)

Full spredning - Nina Lykke
https://www.bookcrossing.com/---/15624683

Alt skal brenne - Sofia Nordin (leseeksemplar)

Ble ferdig ned De døde ser deg i dag. Har startet på:
Inside the Kingdom: My Life in Saudi Arabia - Carmen Bin Ladin
https://www.bookcrossing.com/---/4985827/

Carmen Bin Laden var gift med Osama Bin Ladens bror, Yeslam. Dette er hennes memoarer. Tror dette blir interessant lesing.

Startet på Mamma er trygda av Mímir Kristjánsson i går (ebok i bibliotekappen BookBites).

"Kjøkkengudens kone" av Amy Tan

Leste ut Agnes Grey i går

Den har jeg også lyst til å lese! Var det BC-bok?

Nei, det var en Kindle-bok som jeg lastet ned gratis :-)

Nei, det var en Kindle-bok som jeg lastet ned gratis :-)

Aha. Finnes sikkert fritt tilgjengelig som ebok på Project Gutenberg også.

Ja det gjør den helt sikkert :-)

Jeg leser Mystrerieavenyen av John Irving.

Tenkte at gjenlesning av Kristin Lavransdatter av Sigrid Undset, kunne være passende i denne tiden. Hun opplevde jo svartedauen - pesten, - en formidabel skildring av den.
Menneskenes hjerter ikke forandret siden den gang, selv om vi har bedre smittevern.

Midt i middelalderen allerede!
—-
I tillegg har jeg lest en liten bok jeg ikke kan røpe hva heter, pga. den lille leken jeg har satt i gang.... men så mye kan jeg si, at den er minst like interessant og aktuell i dag som da den ble skrevet!

Har lest ut Prophet's Prey og The Thing Around Your Neck. Har begynt på to andre:
Wilkie Collins - The Moonstone
Holly Watt - To the Lions

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.