Skandinavisk treff på nett??

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Hei alle sammen. Nå lever vi i interessante tider. Her i Oslo har vi hoppet over ett treff og det blir ett til det ikke blir noe av, om ikke enda flere. Det er ikke treff noen andre steder i Skandinavia heller, av åpenbare grunner. Triste greier. Men alle er i hvert fall friske - så vidt jeg vet :-) - og det er jo det viktigste. Men det er allikevel trist å ikke treffe BookCrossing-vennene sine på så lang tid, når vi er vant til å treffes jevnlig. Så jeg tenkte å foreslå et treff på nett. Har sett at BookCrossere andre steder i verden har fått til noe slikt. Det kan vel vi også klare? :-) Bokklubben min har hatt de siste par møtene på Zoom, det er ett alternativ, men det finnes mange andre muligheter også. Jeg er ikke så teknisk kyndig så jeg vet ikke helt om jeg er den beste til å arrangere dette men hvis vi legger hodene i bløt så finner vi helt sikkert ut av det :-)

Dvs hvis det er noen andre som har lyst til å være med da :-)

I min läsecirkel har vi haft ett Zoom möte och det fungerade bra. Jag är verkligen inte alls teknisk, men jag är gärna med om det är någon som bjuder in till ett möte.

vilken kul idé, jag är gärna med!

Det hadde vært gøy det. Selv om jeg ikke har noen anelse om hvordan dette gjøres, men det må det jo være mulig å finne ut.

Jeg tror at zoom er best om man er mange. De har en gratis versjon, men da kan møtene maks vare 40 minutter.
Hvis noen har tilgang på zoom gjennom jobb, så er det kanskje det beste. Det har ikke jeg.

Jag är gärna med.

Hvordan funker Zoom? Jeg har ikke webkamera på PC-en min. Eller må man laste ned app? (Har Teams på jobb, så kjenner ikke Zoom).

Hvordan funker Zoom? Jeg har ikke webkamera på PC-en min. Eller må man laste ned app? (Har Teams på jobb, så kjenner ikke Zoom).

Jag har bara använt zoom en gång och det på min mans dator där han hade det installerat. Men i princip är det som teams, du installerar ett litet program och sen kan man ha virtuella möten med bild och ljud. Fördelen med zoom jämfört med teams är att man kan se alla som är med. Teams visar ju bara fyra åt gången.

Jag har bara använt zoom en gång och det på min mans dator där han hade det installerat. Men i princip är det som teams, du installerar ett litet program och sen kan man ha virtuella möten med bild och ljud. Fördelen med zoom jämfört med teams är att man kan se alla som är med. Teams visar ju bara fyra åt gången.

Nei, vi har hatt Teams-møte på jobb med flere enn fire. 😉 Vi har alle våre møter på Teams nå som vi har hjemmekontor.

Nei, vi har hatt Teams-møte på jobb med flere enn fire. 😉 Vi har alle våre møter på Teams nå som vi har hjemmekontor.

Det har vi med. Men bilden visar bara fyra åt gången och alla andra som små ringar längst ner. Eller kan du se allas video samtidigt?

Ja, bortsett når man skal vise skjerm/presentasjon.

Du kan även ha det på mobilen (med tanke på kameran) men jag antar att man då inte ser alla andra samtidigt utan en eller så åt gången.

Du kan även ha det på mobilen (med tanke på kameran) men jag antar att man då inte ser alla andra samtidigt utan en eller så åt gången.

Det funker jo forsåvidt...

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.