Påskekrim

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
O'boy, det känns lite konstigt att jag som svensk startar den här tråden. Påskekrim är inte en grej i Sverige. Men jag har lärt mig av mina fina bookcrossingvänner här i forumet. Så i år tänkte jag ta ispiration av er och läsa kriminalromaner under påsken.
Jag börjar med Jakthundene av Horst som jag har fått av sota48. Den är dessutom på norska så det passar ännu bättre.
Ska någon av er andra läsa påskekrim under påsken? Vad koser dere er med?

Der sa du noe. Jeg leser noe helt annet. Som jeg sliter litt med og tenkte at med denne farten kommer jeg til å holde på med denne boka hele påsken. Har funnet frem noe helt annet å lese og det er heller ikke krim. Jeg har jo lest noe krim før påske da. Nei, jeg må nok finne frem noe krim, ja. Jeg har også en av Lier Horst liggende eller egentlig ganske mange forskjellige krimbøker liggende. Jeg får gi den jeg leser nå en ny sjanse først og så finne en krimbok imorgen. Den jeg leser nå er Stalins kyr av Sofi Oksanen. Er halvveis og den har tatt seg litt opp i løpet av dagen.

Ska någon av er andra läsa påskekrim under påsken? Vad koser dere er med?

Jeg bruker faktisk ikke å lese krim i påsken, men heller et par måneder før, på grunn av jobb.

Akkurat nå leser jeg omigjen Good Omens. 💜

Har hatt en biltur i dag og hørt Hånden av Henning Mankell (lydbok).
Også håper jeg å få lest ferdig DNA av Yrsa Sigurdardottir.
God påske!

Jeg har lest krim i påsken. Leste ferdig "The Mitford Murders" av Jessica Fellowes. Men boken jeg leser nå er ikke krim. Det er en slektsroman litt utenom det vanlige. "Marmor" av Toril Brekke. Og den er virkelig lovende!!
På lydbokfronten derimot, går det i krim. Har funnet frem gode gamle Radioteaterets "Dickie Dick Dickens" av Rolf og Alexandra Becker. Det er bare helt herlig! God porsjon gangstere og humor i fin blanding. Etter det følger "Kineseren" av Henning Mankell.
God påske!

Jeg leser en krimbok, 'Codename Villanelle' av Luke Jennings. Det er boka som tv-serien 'Killing Eve' er basert på. Jeg synes serien er kjempegod og nå viser det seg at boka også er veldig god. :-)

Jørn Lier Horst: Når havet stilner.
Anbefales!

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.