BC-treff i Oslo i april

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Hei på dere alle!
Vi avlyste møtet i mars. Da var det bare MLA og jeg som kunne komme, og jeg var glad for at vi avlyste. Da hadde det begynt å bli litt guffent å ta tog.

Dengang sa vi at neste møte blir 16. april. Men det er jeg neimen ikke sikker på lenger. Jeg foreslår i alle fall at vi venter og hører hva myndighetene gjør med restriksjonene. Så får vi bestemme dato ut fra det.

Så ønsker jeg dere alle en så god påske som dere kan få til. Stå på og vær forsiktige, så sees vi ved slutten av denne elendigheten. GOD PÅSKE !

Vi får lese mye bøker i påsken / april.
Kanskje vi skal drøye til mai med neste treff?

Jeg er enig - vi bør vente til tidligst mai. TIDLIGST.

Jeg er enig. Nå venter vi til mai og ser hvordan det er da. Så tar vi én måned om gangen.

Enig, vi venter. Ser det an hva myndighetene anbefaler og hvilke restriksjoner som gjelder.

Lurt.

Jeqg har egentlig booket tur til London 18. mai, men selv om vi ikke har fått kansellering enda, er jeg redd for at turen ikke blir noe av.

Jeg skulle også til London i de dager, for å være med på et Postcrossing-treff og besøke en venninne. Avlyst :-( Vi får håpe på bedre tider ...

Jeg skulle også til London i de dager, for å være med på et Postcrossing-treff og besøke en venninne. Avlyst :-( Vi får håpe på bedre tider ...

Ja, jeg savner å se andre folk enn kun ham jeg bor sammen med...

Lurer på om man kommer til å se et hopp i skilsmissestatistikken etter dette. Tenker ikke på dere to altså ... ! :-D Men i samfunnet generelt. Noen blir sikkert knyttet nærmere til hverandre ved å være sammen så mye mer enn vanlig men tror ikke det kommer til å funke sånn for alle. Antallet skilsmisser pleier visst å øke etter sommerferien. Dette blir kanskje som en ekstremversjon av det? :-)

Lurer på om man kommer til å se et hopp i skilsmissestatistikken etter dette. Tenker ikke på dere to altså ... ! :-D Men i samfunnet generelt. Noen blir sikkert knyttet nærmere til hverandre ved å være sammen så mye mer enn vanlig men tror ikke det kommer til å funke sånn for alle. Antallet skilsmisser pleier visst å øke etter sommerferien. Dette blir kanskje som en ekstremversjon av det? :-)

Ja, jeg hørte faktisk de snakket om det på radioen. Jeg tror nok det er verre hvis man har barn (nå synser jeg bare, jeg er jo ingen ekspert eller forsker på forhold), og dette er nok definitivt en test på hvor tolerant man er overfor partneren sin. ;-)

Heldigvis er vi gode på å gi hverandre rom her i hjemmet, vi kan gjøre hver våre ting. Flere rom er en fordel. Pluss balkong. Det hjelper også. :-)

Ja, jeg hørte faktisk de snakket om det på radioen. Jeg tror nok det er verre hvis man har barn (nå synser jeg bare, jeg er jo ingen ekspert eller forsker på forhold), og dette er nok definitivt en test på hvor tolerant man er overfor partneren sin. ;-)

Heldigvis er vi gode på å gi hverandre rom her i hjemmet, vi kan gjøre hver våre ting. Flere rom er en fordel. Pluss balkong. Det hjelper også. :-)

Balkong hjelper veldig ... !! :-) Tror det må være slitsomt for de som har små barn som er vant til å være i barnehagen og leke masse med andre unger, men plutselig har vært nødt til å være hjemme omtrent døgnet rundt. Kanskje for små til å skjønne hva som egentlig foregår også. Glad jeg slipper det ;-)

Balkong hjelper veldig ... !! :-) Tror det må være slitsomt for de som har små barn som er vant til å være i barnehagen og leke masse med andre unger, men plutselig har vært nødt til å være hjemme omtrent døgnet rundt. Kanskje for små til å skjønne hva som egentlig foregår også. Glad jeg slipper det ;-)

Jeg også!

Fra 7. mai blir det tillatt med arrangementer på offentlig sted for inntil 50 personer.

Dette gjelder bare arrangementer med en ansvalig arrangør som har oversikt over hvem som er tilstede og det er mulig å holde minst en meter avstand mellom personene. Kravet om avstand gjelder ikke for personer som bor sammen til vanlig. Ansvarlig arrangør skal sørge for at folk holder avstand og at smittevernregler for øvrig følges.

Arrangementer uten ansvarlig arrangør er ikke tillatt.

https://helsenorge.no/---/arrangement-og-aktiviteter

Jeg blir gjerne med på treff når det blir treff igjen. Måtte dra hjem til Norge, så da blir jeg her i Oslo til tidlig på høsten. Er enig i at vi må følge alle retningslinjer og råd.

Det kommer nye retningslinjer til uka, tror jeg. Det blir spennende å se hva de sier.

En ting som vel flere av oss har tenkt på, er at selve det å utveksle bøker kan være litt problematisk. På den annen side går det jo an å sitte i passe avstand og prate om bøker.

En ting som vel flere av oss har tenkt på, er at selve det å utveksle bøker kan være litt problematisk. På den annen side går det jo an å sitte i passe avstand og prate om bøker.

Ja, vi bør nok ha de første par treffene uten bøker. Så kan vi heller fortelle hverandre om alle bøkene vi har lest mens vi har drevet med social distancing 😜

Dette med bøker har vi diskutert MYE på jobb. Vi har fått beskjed fra FHI at sannsynligheten for smitte via bøker er forsvinnende liten.

Er du usikker, legg boka til side, vask deg godt på hendene og la den ligge urørt et par dager. 😊

Jeg har nesten ikke sluppet noen bøker i denne perioden. Èn ting er at jeg ikke har vært noen steder, har jo for det meste bare sittet inne eller jobbet i haven. Men jeg har også en følelse av at folk ikke er så hipne på å ta i ting sånn uten videre. Til slutt syntes jeg det var så trist å se på "Go hunting" at Hokksund ikke var der mer, så jeg har sluppet litt. Derimot planlegger jeg et kjempeslipp når elendigheten er over. Så får vi se hvordan det blir å ha møte igjen. Kan jeg få en helt egen vogn på toget, mon tro? ::))

Derimot planlegger jeg et kjempeslipp når elendigheten er over. Så får vi se hvordan det blir å ha møte igjen. Kan jeg få en helt egen vogn på toget, mon tro? ::))

Bare å finne fram de to største trillekoffertene du har og fylle de med bøker som skal slippes! Så blir det kanskje overkommelig å dra de med seg.

MLA 3 wks ago
Kan jo drøye
til juni med et treff, det åpnes jo mer og mer opp.

Fra dagens pressekonferanse:
Antallet som har lov til å treffes blir økt fra fem til 20.

Men fremdeles med god avstand, er det 1 eller 2 meter nå? Og toget mitt pleier å være stappfullt, så hvis det ikke er ledige merkede seter, må jeg vente til neste tog. Det går ett i timen. Jeg tror kanskje jeg venter litt til ...

Men fremdeles med god avstand, er det 1 eller 2 meter nå? Og toget mitt pleier å være stappfullt, så hvis det ikke er ledige merkede seter, må jeg vente til neste tog. Det går ett i timen. Jeg tror kanskje jeg venter litt til ...

Fortsatt én meter, som de meldte om i forrige uke. I Oslo startet de med alkoholservering i går, og restaurantenes uteservering hadde helt tydelig mye folk, men overholdt én meter.

Høres lurt ut at du venter med togturen, sota48. Særlig når du sier at toget er så fullt.

Vi skal nå begynne å åpne kontoret for noen klientsamtaler, da er 2 meters avstand og pleksi glass mellom hver møtedeltager, samt maks 5 deltagere på møtet, som gjelder. Og selvfølgelig vasking av rom og berøringsflater før og etter møtet, samt alle med antibac på hender før og etter møtet -

I en tog kupé sitter man jo ganske tett - og uten pleksiglass mot dråpesmitte.
Det er ikke verdt å ta noen sjanse - får man det viruset, så må kroppens immunforsvar klare å bekjempe sykdommen - eller ikke. Og ingen vet egentlig hvem som er sårbare for å bli hardt angrepet. Bare at alder i seg selv er et risikomoment. Og underliggende sykdommer.

Men kanskje det ikke er like mange som tar toget nå heller? Det kan jo hende at det vil være mulig å ha et juni treff.... Spørs helt hva som skjer i ukene fremover, hvordan den begynnende gjenåpningen av samfunnet virker på smittespredningen. Foreløpig ser det greit ut, men det er for tidlig å vite sikkert. ..

Høres lurt ut at du venter med togturen, sota48. Særlig når du sier at toget er så fullt.

Hvor fullt toget er kommer an på når og hvor man reiser. Jeg må ta toget når jeg reisertil og fra jobb, og det har ikke vært veldig fullt de dagene jeg har vært på biblioteket (vi bytter på å ha hjemmekontor).

Vi har hatt åpent i ca 1 1/2 uke nå, og fikk i går OK fra kommuneoverlegen på å åpne for maks 10 personer som ikke er ansatt inne i biblioteket om gangen.

FHI har gitt følgende beskjed til bibliotekene vedrørende smitte med tanke på bøker:
SARS-CoV-2 (koronaviruset) smitter gjennom dråpe- og kontaktsmitte ved at viruset slynges ut ved hosting/nysing i en avstand på 1-2 meter fra der den syke oppholder seg. Dråpene faller ned på flater i omgivelsene og kan gi indirekte kontaktsmitte. Faren for at noen skal bli syke gjennom indirekte kontaktsmitte avhenger igjen av en rekke forhold; flaten må inneholde tilstrekkelig mengde med virus og den som berører den forurensede flaten må berøre ansiktet (nese, munn og øyne) med forurensede hender i løpet av kort tid.

Studier har vist at viruset kan overleve på ulike typer flater fra timer til opptil dager. Vi vurderer det slik at risiko for indirekte smitte fra bøker er lav.

Nå ble det ikke noe treff i mai, hva tenker dere om juni?

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.