Var är alla?

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Här händer inte mycket. Corona? Vårleda? Har-för-mycket-att-göra?

Guldbron på väg. Finns just nu nånstans i skärgården, tror jag.

Jeg er her på et vis. Akkurat nå tok jeg en liten pause etter ha registrert et par bøker. Ja, har ikke vært tilstede på lenge. Jeg er redd jeg rotet til ting ved juletider. Hadde et par bøker jeg somlet med å sende ut. Fikk tilslutt sendt de avgårde for en måneds tid siden. Så da tenkte jeg at jeg kunne komme tilbake. Problemet er at nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, for de jeg sendte har ennå ikke hørt fra seg. Så da har jeg holdt meg litt borte igjen.
Har endelig kommet igang igjen med å lese noen bøker. Har egentlig vært en vanskelig tid i de siste måneder. Ikke mega vanskelig da, men ikke lett å konsentrere seg alltid. Har litt for mange andre ting å tenke på. Som kværner i hodet. Hva skal man gjøre fremover? Skal jeg bytte jobb? Jeg har kranglet litt for mye med enkelte i det siste, men jeg vet jo hvem som har rett til slutt. Må prøve å få sluppet fri noen bøker snart. Det har hopet seg opp på rommet mitt. Hadde en bookcrossinghylle på jobben og den endte jeg med å ta med hjem. Jeg var redd for at ledelsen ville kaste bøkene ut i et ubevoktet øyeblikk. Tror jeg må finne på noe annet. Kanskje jeg skulle sette opp et Litle free library i porten istedet?
Men uansett så nå titter jo solen frem og kanskje jeg skal sette meg ut på terrassen og lese en bok?

Jeg er her på et vis. Akkurat nå tok jeg en liten pause etter ha registrert et par bøker. Ja, har ikke vært tilstede på lenge. Jeg er redd jeg rotet til ting ved juletider. Hadde et par bøker jeg somlet med å sende ut. Fikk tilslutt sendt de avgårde for en måneds tid siden. Så da tenkte jeg at jeg kunne komme tilbake.

Så klart att du kan vara här oavsett om dina paket kommit fram eller inte. Kram!!!!

Jo, men jeg fikk litt dårlig samvittighet. Kan jo ikke love bort bøker, ikke sende dem og late som ingenting. Så derfor fravær. Men nå er det vel gjort opp, så da er jeg tilbake. Kan jo ikke slutte bookcrossing nå fordi man surrer det til. Har jo drevet med dette så lenge at jeg nesten ikke husker hvordan det var å ikke bookcrosse. Det er litt rart. Det blir litt som en dagbok dette. Noen ganger er det snakk om når var vi her eller der? Jo, da husker jeg hvilken bok jeg slapp på den turen. Da er det bare å slå opp. Men nå blir det jo ikke sluppet noe på en stund. Får satse på å få lest litt fra MTBR.

med allt jag inte kunnat göra med bruten handled - en del tråkigt som att städa men även försiktig träning och stickning.
Men fortsätter röja bokhyllor och då är veckodagsutmaningen perfekt!
Är inte i karantän, men tänker på att använda sunt förnuft för att slippa viruset!

Jeg er her jeg også. Prøver å få lest unna noen bøker. Men det blir en del lydbok, for jeg har et maleprosjekt på gang. Så jeg har underlagt meg selv frivillig karantene. Jeg bor i en kommune som ikke har registrert noen virustilfeller enda. Det føles godt. Glad jeg ikke skal ta toget på en stund, der det minste host og snufs forårsaker at alle ser opp fra sine mobiltelefoner for å se hvem den skyldige er. Nesten litt komisk, men guffent også. Jeg tar mine turer i frisk luft, langt unna folk. Jeg var i teateret og så "Kirsebærhagen" av Tsjekhov på tirsdag. Det var siste forestilling på det teateret. I dag er alle forestillinger avlyst.

Ser ut som du har det litt tråkig for tiden, zimort. Slapp av! Les en god bok, drikk litt vin og spis en sjokolade. Det pleier å hjelpe når verden går en i mot. Gode ønsker til deg :-))

Håper dere alle holder dere friske!

Ser ut som du har det litt tråkig for tiden, zimort. Slapp av! Les en god bok, drikk litt vin og spis en sjokolade. Det pleier å hjelpe når verden går en i mot. Gode ønsker til deg :-))

Håper dere alle holder dere friske!

Det går bedre nå. Er kommet godt i gang med å lese. Har spist opp all sjokoladen og snart drukket opp all vinen. Nå må enten noen våge seg ut eller vi må klare oss uten sjokolade og vin. Det er mulig vi har noe skvetter med vont brennevin i skapet som man kan ty til, men da er det kanskje like greit å holde seg edru. Håper du holder deg frisk du også, Sota48.

Jeg er her jeg også.
Begynner å få litt panikk for master-oppgaven som skal være tilnærmet ferdig i mai!
Blir lite tid til lesing. Slapper av med turer & strikking (ikke nødvendigvis i den rekkefølgen) mellom slagene. Må vel ærlig innrømme at kombinasjonen mamma+jobb+master kanskje er litt mye til tider 🙈

Trevligt att se er. Jag vet ju att det finns annat än läsning och bookcrossing här i livet och ibland räcker tiden inte till. Alla inte kan ju inte ha det så bra som jag: pensionär som bestämmer över min egen tid.
Att bli förkyld i dessa coronatider är dock ingen höjdare. I synnerhet som jag fick feber igår. Den gick ner under natten!

Var rädda om er!!

Jag är också här.
Av en mängd anledningar är jag ganska nere just nu. Det går väldigt trögt med att registrera och släppa ut böcker. Det känns lite ledsamt att jag inte är så aktiv i min egen veckodagsutmaning, men jag försöker tänka att det inte är hela världen att ha en svacka i några veckor. Förr eller senare kommer jag väl igång igen - det brukar jag göra. Men läsa böckerna klarar jag bra! Jag läser ganska mycket just nu.
Emellanåt hantverkar och pysslar jag också. Jag syr en del, i helgen kokade jag slånbärssaft och idag har jag kört borrmaskin och borrat i väggarna för att hänga upp några nya krokar i bostaden. Det var riktigt kul!
Det är så trevligt att höra från er andra och få läsa små glimtar av er vardag. Ta hand om er!

Här händer inte mycket. Corona? Vårleda? Har-för-mycket-att-göra?

I dag har jeg i hvert fall hatt veldig mye å gjøre i forbindelse med koronavirus, -smitte og informasjon ut til publikum. Hatt tett kommunikasjon med sjefen min.

Ett litet paket kom till mig idag. Det innehöll två novellix-böcker, ett fint bokmärke och ett vykort. På vykortet står det: "Vi er her! Godt å ha BookCrossing:-))" Från sota48. Det dröjde en lång stund innan jag insåg att det var ett svar på min fråga om var alla är. Tusen tack, sota48! Du lyfte en gråtung dag !

Böckerna är
Rapport från den täta världen av Atis Fioretis
Knackningar av Johan Theorin

Ett litet paket kom till mig idag. Det innehöll två novellix-böcker, ett fint bokmärke och ett vykort. På vykortet står det: "Vi er her! Godt å ha BookCrossing:-))" Från sota48. Det dröjde en lång stund innan jag insåg att det var ett svar på min fråga om var alla är. Tusen tack, sota48! Du lyfte en gråtung dag !

Böckerna är
Rapport från den täta världen av Atis Fioretis
Knackningar av Johan Theorin

En fin gest. Mvh hingrald

En fin tid for å lese bøker. Alt annet er stoppet opp, så jeg koser meg med å lese, jogge og gå turer. Nå har også våren kommet med varme, så det mye positivt i disse ellers så triste tider. Selv om nesten alle kafeer har stengt sitteplassene her i Oslo, så er de fint å sitte ute i parker og plasser med en bok. Akkurat nå leser jeg "Reisen til livsvannet" av Bergsveinn Birgisson. Den er ganske bra.

Jag är också här, läser och grottar ner mig i släktforskning.
Släpper lite böcker också.

Jag brukar läsa inläggen här i princip var dag men är tyvärr dålig på att skriva. Just nu har det dessutom gått lite stå i boksläppandet, men det lossnar förhoppningsvis snart. Har blivit beordrad att jobba hemifrån istället för att gå till kontoret, så nu kan jag fritidssurfa på lunchen :D

Godt at vi har hverandre.
Jeg har vært litt syk en ukes tid, sønnen min ble syk den dagen jeg ble frisk, og så ble skolen stengt. Vi har hatt mye tid hjemme med andre ord.3-4 uker faktisk allerede... Men nå er vi begge ganske friske, og hjemmeskolehverdagen fungerer ganske bra. Ingen koronamistanker så langt. Vi holder oss inne bortsett fra en liten daglig luftetur i trygge omgivelser og med god avstand.
Har fått en novellix fra Sverige (det er en god stund siden), men jeg klarer ikke å spore opp hvem den kommer fra. Håndskriften er velkjent og kjær... Noen som har noen anelse? Vil gjerne få takket vedkommende på skikkelig vis.
Nå skal det leses!! Og strikkes litt på genseren jeg vil ha klar til påske.
Nå må vi bare finne gode øyeblikk der vi kan, og løfte hverandre opp her inne.
Dette klarer vi!

Trevligt att se dig här igen!
Godt at vi har hverandre.
Har fått en novellix fra Sverige (det er en god stund siden), men jeg klarer ikke å spore opp hvem den kommer fra. Håndskriften er velkjent og kjær... Noen som har noen anelse?
Dette klarer vi!

Om du kollar in Överraskning längre ner på sidan så får du lite hjälp på vägen!

Hei alle sammen, en hilsen fra meg også!
Nå måtte jeg logge inn og sjekke hvordan det står til med dere!
Godt å se deres kjære kallenavn og forstå at dere er forsiktige og holder dere i ro, dere svenske bookcrossere. Savner BAMP i tråden. Håper alt er vel med henne og Henrik!

Jeg er installert med hjemmekontor på glassverandaen, de siste 14dagene. Holder meg mest mulig hjemme, bare ut for å gå tur eller nødvendige innkjøp.

Følger med litt for mye på korona nyheter. Urolig for de eldste i familien. Tett telefonkontakt og litt videomøte forsøk. Vi er heldige som har digitale muligheter nå!

Bookcrossing i disse dager kan jo spre smitte, viruset overlever jo noen dager på papir, - jeg er til og med litt usikker på om det er lurt å sende Betty videre nå.... Tror ikke jeg er syk, men man kan jo være smittebærer uten å ha symptomer selv!

Fremover vil det nok bli litt rydding og vasking i heimen. Og kanskje tid for å gå gjennom BC bøkene mine, registrere flere og kanskje lest litt. For nå begynner det unormale å bli hverdag. Nå begrenser jeg nyhets inntaket og lytter heller til jazz musikk på radioen om kveldene.

Nå må vi støtte hverandre i å holde motet oppe! Begrense smitten og unngå å smitte andre! Det er sammen vi skal komme gjennom dette! Isteden for sjokolade og vin, anbefaler jeg trenings videoer, de finnes på you tube for alle aldersgrupper og nivåer. Fra Friskis og Svettis f.eks. -Eller dans midt på stuegulvet! Bevegelse hjelper på humør og energinivå, og har bedre ettervirkning enn sjokolade! Bare prøv🙃

Mange gode tanker til dere alle!

:D Nå føltes det litt som de treningstipsene var rettet til meg. Jeg har laga hjemmelaget Bounty i dag. Anbefales! Oppskrift finnes på http://www.matpaabordet.no Fikk en halv sjokoladekake av hybelboer og sønnen min kom hjem med muffins etter filmkveld hos besøksvennen sin. Akkurat som om jeg ikke hadde spist nok sjokkis liksom!!
Spørs om jeg må i fatt med en sånn treningsvideo (eller to) i morgen.

Kjenner meg igjen i søtsuget og treningsturen som ble utsatt.
Får si som Jakob Sande. "I morgon vil eg byrja på eit nytt og bedre liv - trur eg".

Jeg sitter her i karantene med barn og barnebarn på nettet. Får ikke lest så mye som jeg trodde jeg ville rekke, men en del lydbøker kommer godt med mens jeg driver med inne ting.

Ikke slipper jeg bøker heller, selv ikke de gangene jeg går en ensom tur i skogen. Jeg har en følelse av at folk ser med mistenksomhet på ting de ikke vet hvor har vært. Får ha et masseslipp når denne elendigheten er over.

Jeg har litt plunder med Mac'en. Fikk hjelp på telefon av Eplehjelpen, men jeg må nok ha maskinen inn til overhaling. Så får jeg se når det blir. Jeg merker at maskinen ikke er helt topp, så jeg håper jeg ikke faller helt ut.

Så til dere alle - hold avstand og vask hender så dere holder dere friske!!

viscum 1 wk ago
Här!
Jag är kvar här. Har lite svårt att komma in på siten då och då men läser när jag väl kommer in. Funderar på att rädda lite BC-böcker på lokala OBC-zonen i stan som är på ett hotell. (vet inte om de kommer stänga sitt hotell).

wingbabelfiskwing 1 wk ago
RE: Här!
Funderar på att rädda lite BC-böcker på lokala OBC-zonen i stan som är på ett hotell. (vet inte om de kommer stänga sitt hotell).

Låter som en gudi behaglig gärning! En slags RABCK!

Idag skulle vi åkt till Australien för att om två veckor vara på konvent. Men det blev inget med det. istället har vi fått gå ner i tempo och stanna hemma. Lite skönt också men vi sörjer vår förlorade resa.

Nu arbetar jag sista dagen innan jag ska vara ledig. Barnen har påsklov nästa vecka och vi passar på att vara lediga vi också - eftersom vi ändå fått semester redan. Alla andra semesterdagar tog vi tillbaka.

Veckan efter påsk sen så ska vi försöka arbeta hemma så mycket som möjligt. Vi kommer inte få vara på jobbet allihop samtidigt. Troligtvis får jag och mina närmaste kollegor ett schema så vi turas om att arbeta hemma och att vara på plats.

Jag hoppas kunna använda all extra tid som kommit av inställda aktiviteter och mer hemmavistelse till att läsa. För tillfället verkar jag dock inte hinna öppna en bok på kvällen innan jag somnat. Eller så fastnar jag på instagram och facebook tills klockan är för mycket och jag inte längre orkar läsa. Otroligt vilka tidsslukare sociala medier är. Men så i bland kommer jag in i det där härliga läslugnet och kan läsa i flera timmar - som ju då oftast är sent på kvällen vilket gör mig trött dagen efter. Typiskt!

Nu drömmer jag om en digitalträff med er bookcrossare. Via Teams kanske, eller zoom som är på tapeten nu med all distansundervisning men som jag aldrig använt? Bara för att prata lite med likasinnade. Nå'n som orkat läsa så här långt och som är på?

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.