Överraskning!

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Ett litet brev/paket låg i min brevlåda idag. Ingen avsändare. Innehåll: en liten bok. Titel Madame de Breyves melankoliska sommar. Författare Marcel Proust. Inget BCID. Livet är verkligen oförutsägbart! ;D

Det är så roligt när det kommer något man vill ha, som en bok, och inte bara räkningar (•‿•)

Ja, mycket trevlig!

Idag låg en lika mystisk, avsändarlös och oregistrerad bok i min brevlåda. De blå skorna av Linda Olsson (Novellix). Det gjorde min trötta måndag MYCKET roligare! (•‿•)
Tack snälla okända välgörare! ⊂((・▽・))⊃

Konstifikare och konstifikare, som Alice sa. Så roligt! En rörelse har startat. Ska bli spännande att följa dess vidare utveckling!

Ja, mycket spännande!

Stort tack för en kul överraskning! En Novellix, Rapport från den täta världen av Aris Floretos fanns i mitt brev.
Jag anar vem som gömmer sig bakom skägget, men säger inget - Luring.

Jag har en liten aning, också! :D

Mm, jag har också mina misstankar... :)

I dag lå en Novellix, Hitomi av Kim Thúy i postkassen.
Kjekt, og tusen takk <3

Nu fick jag en riktig överraskning. Kristina Ohlssons Ett testamente från helvetet. Tack du okände givare. Va’ kul

Idag fick jag också en novellix! Förhöret av Khashayar Naderehvandi. Jag önskar jag kunde lägga en bild här i forumet också, för omslaget är så fint.
Jag blev så glad! Stort tack!

Först undrade jag hur ni andra kunde gissa vem avsändaren var, men när mitt brev kom så såg jag ju att poststämpeln var läslig så jag såg stämplingsorten så nu har jag också en gissning.

wingBAMPwing 3 wks ago
RE: Jag också!
Idag fick jag också en novellix! Förhöret av Khashayar Naderehvandi. Jag önskar jag kunde lägga en bild här i forumet också, för omslaget är så fint.

Först undrade jag hur ni andra kunde gissa vem avsändaren var, men när mitt brev kom så såg jag ju att poststämpeln var läslig så jag såg stämplingsorten så nu har jag också en gissning.

Förlita dig inte på poststämpeln! Posten far ju runt halva Sverige innan den stämplas på någon av de få större postterminalerna, för att sedan skickas vidare till de olika adressaterna.

Ta det som ett tips från en deckarkollega, Nordpirat!

Förlita dig inte på poststämpeln! Posten far ju runt halva Sverige innan den stämplas på någon av de få större postterminalerna, för att sedan skickas vidare till de olika adressaterna.

Ta det som ett tips från en deckarkollega, Nordpirat!

Jag gick på adressetiketten!

Dessuten kan man poste på et helt annet sted enn hvor man bor, hvis man reiser litt innenlands. ;)

Neimen, jeg også!! En overrasking lå i min postkasse i dag. Tusen takk!
Og jeg har ingen aning om hvem det kan være.

Johan Theorin: Knackningar.
Den skal jeg registrere og dele med andre når jeg har lest den.

Då jag inte varit så flitig på forumet så visste jag inte att denna tråd fanns. Tack så mycket för novellixen "Mammalia". Är det meningen att jag ska registrera den eller skickar avsändaren BCID nummer till mig?

Jag fick också en liten novellix i brevlådan för några dagar sedan, tack! :-)

wingDeepswampwing 2 wks ago
Erkänner
Nu är gipset borta och tillvaron blir lättare!
För att roa mig mig och ha något viktigt att göra varje dag har jag sänt ut små överraskningar. Ber om ursäkt om ni blev förvirrade😉

Tusen tack! Vi hade väl våra misstankar! :D

Tusen takk.
T.o.m. jeg mistenkte deg 😍 Og jeg klarer aldri å løse mysterier.
Så flott å høre at du er kvitt gipsen.

Du är enastående som vänder egen motgång till glädje för andra. Jag är säker på att vi alla blev glada. Jag blev det och har nu registrerat min gåva. Tack du kände givare.

Även jag har med stor glädje fått en överraskning i postlådan, tack så mycket!

wingsota48wing 2 wks ago
RE: Erkänner
Tenkte jeg det ikke! Takk for hyggelig påfunn :-))

wingBAMPwing 2 wks ago
RE: Erkänner
Nu måste även jag erkänna, jag gissade fel! Trodde hela tiden det var babelfisk som gäckade oss. Kul grej, Deepswamp!

Önskar dig ett fortsatt tillfrisknande av handleden, antar att allt inte är över även om gipset är borta.

Då gissade jag rätt! (Och jag tror nästan jag hade en liten aning om anledningen också. :-) )
Än en gång tack! Det var så kul att hitta den lilla boken i brevlådan.

Jag fick också en liten bok idag. Jag har flyttat efter vi haft kontakt senast, så det tog väl ett par extra dagar att hitta fram. Fästmön av Anton Tjechov, med superfin omslag. Tusen tack!!! En härlig överraskning!

(Jag gissade alltså inte direkt vem avsändaren var, men sökte "novellix" på forumet, och hittade hit.)

TACK! Nu har jag också fått ett litet paket.
Horatio Sparkins av Charles Dickens

Fortsättning! Jag har sån lust att fortsätta men adresser är det värre med!
Så vill någon bli överraskad så skicka ett pm med adress så blir det lättare😉

Tack snälla Deepswamp, tyckte jag kände igen skrivstilen på kuvertet!

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.