Vad läser vi 30/9 - 6/10?

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Nu har jag börjat läsa No one is too small to make a difference av Greta Thunberg och så nya boken jag fått Det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan

About Grace by Anthony Doerr.
Det har gått ohyggligt långsamt såhär i början. Inte för att jag ogillar boken - tvärtom. Men jag har varit bortrest en vecka, besökt Ölands Skördefest och mest bara haft mat i tankarna. Bokregistrering och boksläpp har tyvärr också hamnat på efterkälken och det under flera veckor. Jag hoppas komma igång igen, men känner att mitt huvudfokus har skiftat en smula. Jag är lite periodare ibland. Hantverk och mat verkar tycka att de står först i kön just nu.

Vilda 2 wks ago
Jag läser
A perfectly good man av Patrick Gale

Jeg har ikke fått lest så mye i uken som er gått, så jeg leser fremdeles "Jenta med ballongen" av Merete Junker.
Som lydbok hører jeg på radioteaterets versjon av "Død joker" av Anne Holt.

Som vanligt, nästan:
- Famous Stories for Girls (ska avslutas denna vecka)
- Blodsbunden av Augustin Erba
- Stadsodlingens historia av Ulrika Flodin Furås
- Hilma av Anna Laestadius Larsson

Jeg skulle lese "Datteren" av Anne B. Ragde som er bok nr 6 i "Berlinerpopplene(1)-Eremittkrepsene(2)-Ligge i grønne enger(3)-" serien, men først fant jeg ut at jeg ikke hadde lest nr 5 "Liebhaberne" så jeg begynte på den i forrige uke. Når jeg hadde lest en del av den fant jeg ut at jeg heller ikke hadde lest nr 4 "Alltid tilgivelse" så nå leser jeg den.

Jeg skulle lese "Datteren" av Anne B. Ragde som er bok nr 6 i "Berlinerpopplene(1)-Eremittkrepsene(2)-Ligge i grønne enger(3)-" serien, men først fant jeg ut at jeg ikke hadde lest nr 5 "Liebhaberne" så jeg begynte på den i forrige uke. Når jeg hadde lest en del av den fant jeg ut at jeg heller ikke hadde lest nr 4 "Alltid tilgivelse" så nå leser jeg den.

😂👍

😂👍

Tack, för dagens gapskratt, Graabein!

Jag avslutade förra veckan och inledde denna med två mycket intressanta låneböcker,
- Arbete för livet av Gunilla Carlstedt, Annika Forssén och
- Flugfällan av Fredrik Sjöberg, andra gången jag läste den. Jag gillade den redan första gången, men den var ännu bättre nu. Nästa bok är den första i "Spark i baken 28"
- Snø vil falle over snø som har falt av Levi Henriksen. Jag har läst ett kapitlet i den och är redan såld.

Trollbundet av Margit Sandemo (som lydbok)
og Hjertebarn av John M. Gottman

The Door av Magda Szabo har tatt pause :)

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.