Stråle: "Anklagelsen: Förbjudna berättelser från Nordkorea" - Bandi

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Hej

Jag har precis läst ut den här boken och tyckte att den var väldigt bra. En novellsamling om att leva under den nordkoreanska regimen. Är någon annan intresserad av att läsa?

Ja tack, jag vill väldigt gärna läsa den!
Jag önskar jag hittade fler böcker om livet i Nordkorea. Jag känner bara till så ytterst få.

Vad kul! Då skickar jag boken till dig :)

Tack!
Jag minns inte när vi hade bokskickarkontakt senast, men jag har skickat ett pm med min adress för säkerhets skull. :)

Tack!
Jag minns inte när vi hade bokskickarkontakt senast, men jag har skickat ett pm med min adress för säkerhets skull. :)

Härligt, jag hade precis tänkt pm:a dig :)

Men jag har verkligen inte bråttom

Men jag har verkligen inte bråttom

Vad kul! :)

men ingen brådska!

Vad roligt, då är det tre på kö :)

Jag kommer försöka skicka boken senare idag

Hei Victoria,
denne boka vil jeg gjerne lese, hvis den kan krysse landegrensene til Norge?

Akkurat som Nordpirat synes jeg det er interessant å lese om livet i Nord Korea, og et er få bøker derfra.

Har lest/sett deler av en FN høring/rapport som ligger ute på nettet, en høring der avhoppere blir intervjuet og forteller om sine opplevelser. Men husker dessverre ikke lenger hvordan jeg kom over over den, så jeg kan ikke legge ved en lenke. Rapporten engasjerte meg veldig.

Jeg er interessert. Men har ikke hastverk, har mange uleste bøker i bokhylla.

Jag flyttar upp den i läshögen så att hugade läsare inte måste vänta alltför länge.

Läser den gärna!

Följande har anmält intresse:
Askeladda
CatherineB
Deepswamp
beson

Askeladda: om du fortfarande är intresserad, var snäll och skicka din adress till mig så kommer den "som ett brev på posten". Det uttrycket betyder ju inte längre vad det betydde i min ungdom! Tyvärr! Men jag ska göra mitt bästa.

Hej babelfisk!
Jag funderade på om det kunde vara en bra idé att skriva in deltagarlistan i bokens journal också, till exempel lägga till det i release noten. Jag brukar tycka det är jättebra att ha den i bokjournalen också, för hips vips har forumtråden åkt ner väldans långt i forumet när man sitter där och ska försöka leta reda på nästa deltagare. :-)

Hej!
Du har alldeles rätt. Jag tänkte på det men det kändes lite konstigt eftersom det ju inte är min bokjournal från början. Å andra sidan verkar VictoriaWagtail inte vara så aktiv just nu. Jag "adopterar" bokjournalen tills hon kommer tillbaka.

Den listan hamnade ju också långt ner men den förblir ju på samma plats, i alla fall.

Äntligen på väg till Askeladda. Hoppas den kommer fram helskinnad!

Jag läser också gärna den här!

Då sätter jag upp dig på listan!

Tack! Bra att du la in listan i journalen också. Då kan jag läsa innantill vem som står efter mig på listan när det är dags 🙂

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.