Hva leser vi? 9-15 september

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Har akkurat hørt ferdig Arv og miljø av Vigdis Hjorth
og leser The Door av Magda Szabo (den tar tid).
Noen som har lydbokanbefaling? (Fabel, Storytel)

Jeg har nylig hørt på "Saman er ein mindre aleine" av Anna Gavalda. Den er bare helt herlig! Og blir lest kjempebra. Men jeg vet ikke om den er på noen strømmetjenester. Jeg har hørt den på vanlig CD format.

Inspirert av "Saman er ein mindre aleine", som jeg også har lest en gang i verden, fant jeg ut at jeg ville velge "Lykka er ein sjeldan fugl" som lydbok denne uken. Også den av Anna Gavalda. Den har jeg også lest før, men husker ikke helt hvordan den er.

Forøvrig leser jeg fremdeles "Sett ut en vaktpost" av Harper Lee. Det jeg har lest hittil er like bra som "Drep ikke en sangfugl", som vel alle kjenner. Regner med å få lest en del mer i kveld. Da er det valgsendinger på TV, og da kan jeg lese samtidig med opptellingsresultater. Det blir unektelig ganske spennende. Så godt valg til norske BC'ere!

Takk for tips, Sota48.
Saman er man mindre aleine av Gevalda har jeg lest -likte den kjempegodt!

Jeg kom på en liten historie å dele med dere leseglade venner:

Jeg hadde fetter- og kusinetreff hos meg for en liten stund siden.
Det ble en del bokprat, og jeg anbefalte "Saman er ein mindre aleine" av Anna Gavalda for min ene kusine som er 84 år.
Hun reiste hjem og gikk sporenstreks på biblioteket og låne boken.
For et par dager siden fikk jeg følgende SMS på telefon:
"Har lest meg gjennom sorg og glede på over 600 sider. Takk for at du foreslo Anna Gavalda".
Så uansett bokvalg - vi har mye leseglede foran oss!

Fortsätter med (i all evighet, känns det som):
- Famous Stories for Girls
- Elefantsjukan av Ragnar Thoursie.
- Den allvarsamma leken av Hjalmar Söderberg

Dessutom några biblioteksböcker:
- Avdelningen för känsliga brott av Alexander McCall Smith
- What Would Masie Do? av Jacqueline Winspear
- The Stranger Diaries av Elly Griffiths

Läser Trinity av Conn Iggulden (så seg) och började just lyssna på the Magician King av Lev Grossman. Trodde jag hade gett upp den serien men fick sug häromdagen.

Jeg leser "Byens spor - Skyggeboken" av Lars Saabye Christensen som er den tredje og siste Byens spor-boken.

Övergiven av Anya Peters och Cancerkliniken av Alexander Solsjenitsyn får varvas den här veckan.

Alvernas liv av Muriel Barbery.

Jeg fortsetter med Medusas flåte av Franzobal. Vet egentlig ikke hvorfor det går så treigt, for boken er bra den. Selv om jeg sliter litt med forfatteren sine sprang/sammenlikninger mellom personer/hendelser på 1800-tallet og nåtid.
I tillegg ligger Sett ut en vaktpost på nattbordet. Den går i hvertfall treigt.
Gå-boken min (jeg leser når jeg går til jobb) er siste bok i kvartetten "The Giver" til Lois Lowry, nemlig Son. Best å lese noe lett når jeg går.
Strikkeboka mi, på lesebrett, er Oliver Twist av Dickens.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.