Vad läser vi 11-17 februari?

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
I skydd av mörkret av Stephen Booth

Delvis detsamma som innan:
- Svenska knektar av Lars Ericson
- Brev i april och andra dikter av Inger Christensen
- I persikoträdets skugga av Joanne Harris
och
- Och vem bryr sig... av Lynne Truss

Jeremy Grimaldi - A Daughter's Deadly Deception. The Jennifer Pan Story
Nassim Nicholas Taleb - The Black Swan
Agatha Christie - Sad Cypress
Kage Baker - Not Less Than Gods
Malin Persson Giolito - Utover enhver rimelig tvil

"Går, gikk, har gått" av Jenny Erpenbeck

Elisabet Nemert, Ödets hav blir det nu. Lånade den på biblioteket eftersom en del pocket jag äger är så fruktansvärt svårlästa. Dålig syn??

Elisabet Nemert, Ödets hav blir det nu. Lånade den på biblioteket eftersom en del pocket jag äger är så fruktansvärt svårlästa. Dålig syn??

Kan være det :-) men jeg synes at svenske pocketbøker ofte har veldig liten skrift. Det er noe vi har snakket om på treff i Norge faktisk. Så jeg tror ikke det bare er deg. :-)

Kan være det :-) men jeg synes at svenske pocketbøker ofte har veldig liten skrift. Det er noe vi har snakket om på treff i Norge faktisk. Så jeg tror ikke det bare er deg. :-)

Jeg samstemmer i dette. Det har hendt mer enn én gang at jeg har styrt unna svenske bøker fordi skriften er så liten.

Jeg samstemmer i dette. Det har hendt mer enn én gang at jeg har styrt unna svenske bøker fordi skriften er så liten.

Tack Leisha Camden och sota 48 för er erfarenhet, förståelse och peppning. Skönt!

Jeg leser "Cat among the Pigeons" av Agatha Christie og "Hvitekrist" av Tore Skeie

Har börjat läsa Vredens druvor av John Steinbeck.

Kos deg med den! En av verdenslitteraturens store bøker etter min mening.

Kos deg med den! En av verdenslitteraturens store bøker etter min mening.

Jag är helt enig! Jag har läst ut den nu. Blev alldeles överväldigad av den.

Vilda 3 days ago
Jag läser
De osynliga av Roy Jacobsen. För mig litet oklart varför den blivit så uppskriven men visst... Inte sämre än mycket annan nordisk svårmodig litteratur.

Huset vid sjön av kate Morton

Mofongo av Cecilia Samartin

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.