Det er så kjedelig å registrere bøker....

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Som alle andre har jeg mange bøker som venter på å bli registrert, men det er så kjedelig....
Kunne jo brukt tiden til noe fornuftig; lese, strikke, se ski på TV, eller gå tur og slippe bøker!

Fikk tatt noen nå i morges, så nå er jeg fornøyd med meg selv ;-)

Jag förstår dig så väl! Jag känner precis likadant. Vi får försöka ta tillfället i akt och registrera en eller ett par böcker när vi orkar med det och sedan ge oss själva en klapp på axeln när vi har klarat av det. :-)

Jeg er nok litt enig der. Jeg har en hel stabel med bøker som en klare til registrering. De har stått en stund. Jeg tenkte jeg skulle registrere dem i julen, men det gikk smått. Jeg syntes det egentlig er litt koselig å sitte å pusle med litt klipping, liming og klistre på merker på bøkene. Men når registreringen kommer så stopper det litt opp.
Jeg har i de siste årene skrevet opp antallet bøker jeg har på min TBR i en bok. Dette for følge med på om det går ned fra måned til måned. Hvis jeg da registrerer nye blir det ikke nedgang den måneden heller. For TBR går jo ikke ned. Den går jo bare opp. Så det er jo egentlig bare å registrere bøkene og få de unna.
Jeg har også vært litt slapp med å skrive omtale av bøkene jeg registrerer. Det er jo bare søke opp boka, så kopiere tekst og lime det inn. Dette har jeg ikke gjort før i den senere tid. Så nå for tiden holder jeg på med søke opp bøker jeg har registrert for lenge siden og legger til tekst med hva boka handler om. Dette tar tid. Nå har jeg begynt og klarer ikke helt slutte. Eller har noen anelse om hvor mange bøker det gjelder.

Jeg synes ikke det er så kjedelig! Man må bare ikke samle så altfor mange. Jeg registrerer en bok om dagen fra haugen med uregistrerte bøker. Når jeg har samlet fem bøker, setter jeg meg ned og merker dem med merkelapper og denslags. Det er en overkommelig bunke som ikke tar altfor mye tid. Når det i perioder samler seg opp mye mer enn de omtalte fem bøker, rigger jeg meg til med saks og lim, setter på en lydbok og gyver løs. Har man et par mord på øret, går det helt greit!!

Jeg synes ikke det er så kjedelig! Man må bare ikke samle så altfor mange. Jeg registrerer en bok om dagen fra haugen med uregistrerte bøker. Når jeg har samlet fem bøker, setter jeg meg ned og merker dem med merkelapper og denslags. Det er en overkommelig bunke som ikke tar altfor mye tid. Når det i perioder samler seg opp mye mer enn de omtalte fem bøker, rigger jeg meg til med saks og lim, setter på en lydbok og gyver løs. Har man et par mord på øret, går det helt greit!!

Kanskje det er der jeg trør feil? Jeg registrerer bøker uten mord 😂

Har man et par mord på øret, går det helt greit!!

Kanskje det er der jeg trør feil? Jeg registrerer bøker uten mord 😂

Jeg pleier ikke å ha mord på øret heller. Og jeg synes det er kjedelig å registrere mer enn et par bøker. Men jeg er ikke overbevist om at det hjelper med mord heller :P (Nå skal det nevnes at krim ikke er min favoritt heller...)

Jeg har en metode som jeg bruker. Eller jeg prøver å holde litt orden. Jeg gjør klar alle bøkene jeg skal registrere. Først da begynner jeg med registreringen. Så prøver jeg være litt effektiv. Registrerer fortløpende og sjekker stadig listen over hvem som har registrert flest bøker den siste uken. I skrivende stund er Haugtussa på en 99. plass med 20 registrerte bøker. Jeg tenker at dette bør det kanskje være mulig å slå i løpet av noen dager.

I skrivende stund er Haugtussa på en 99. plass med 20 registrerte bøker. Jeg tenker at dette bør det kanskje være mulig å slå i løpet av noen dager.

Mener du at dere alle skal prøve å slå den fantastiske innsatsen jeg har gjort i løpet av helga???
;-)

PS: Hvordan i alle dager fant du ut at jeg var på 99.plass?

Nå har jeg registrert 7. Så jeg nærmer meg.
Listen finnes under bøker&mennesker og så under medlemsstatistikk.https://www.bookcrossing.com/memberstats?...

Da kan jeg jo minne om tjenesten min for å lage merkelapper: http://bookcrossing.jowt.com/

I det minste er jeg barnslig nok til å more meg med å bruke dette.

PS1: Da jeg brukte den i forrige uke, oppdaget jeg at den ikke var brukbar. Men jeg fikk rettet feilen.

PS2: Hva var feil? Kun endringer i websidene til BookCrossing som jeg ikke hadde fått med meg.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.