Stråle: "Sju reportage om Västsahara"

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Igår hade vi en väldigt trevlig BC-träff vid den nya hyllan på Il Caffè på Drottninggatan i Stockholm :)

När vi kom dit fanns redan ganska många böcker där, en stor del av dem var inte BC-registrerade. Bland dem råkade jag hitta den hyfsat nyutkomna "Tyst Territorium: Sju reportage om Västsahara". Det tyckte jag var en alldeles för fin och viktig bok för att inte vara registrerad på Bookcrossing så jag tog med den hem.

Jag har inte läst boken ännu men jag har redan sedan tidigare ett exemplar av boken som bara väntar på att bli läst (jag hoppas på att det blir i sommar) så jag hade tänkt att se om någon eller några här kanske vill ha just det här nyfunna exemplaret? Om flera vill läsa kan den få bli en stråle.

Säg till om du inte har min adress. Inte bråttom.

Trots att jag var där såg jag inte just den boken, men jag vill gärna läsa den.

Ni är så klart med båda två!

Jag sätter helt enkelt upp er i den ordning ni anmält er:

* Nordpirat
* Hingrald
* K-line
*Askeladda
* Panzerazi
* BAMP
*Någon mer?

...och jag ber om ursäkt att jag drar upp en gammal tråd såhär, men...

Medan jag läste tänkte jag flera gånger: "Den här boken borde alla svenskar läsa!" Eller snarare alla som kan läsa på svenska. Jag vet inte om den finns översatt, men den borde översättas. Den här boken är viktig!
Jag skriver bara för att jag vill rekommendera den. Det är en riktigt bra reportage/faktabok!
Jag tyckte den var väl värd tiden och den förtjänar fler läsare.

http://www.bookcrossing.com/---/12734694

...få jag det?

...få jag det?

Ja, säkert!
Jag skriver upp dig som köande i bokens journal så länge. VictoriaWagtail uppdaterar säkert listan så fort hon läser forumet. :)
Det är hingrald som står på tur efter mig så jag skriver in dig efter henne.

Ps. Nu ser jag att det står i kölistan i VictoriaWagtails journalanteckning att man kan pm:a henne om man vill vara med i strålen. Så det kan ju vara en idé att göra det också.

Ja, takk, denne vil jeg gjerne lese! Men det haster ikke..... Jeg har nok, mer enn nok å lese for tiden.

Vad kul att du tyckte så mycket om boken Nordpirat och att det är fler som vill läsa :)

Då har boken dykt upp i brevlådan hos mig...så nu väntar den på att bli läst!

Är nu halvvägs i boken och den är lättläst för att vara en faktabok, och den behandlar otroligt viktiga ämnen ur spännande synvinklar. Denna bok borde alla läsa!

Är nu halvvägs i boken och den är lättläst för att vara en faktabok, och den behandlar otroligt viktiga ämnen ur spännande synvinklar. Denna bok borde alla läsa!

Jag blir nyfiken - får jag hoppa på?

Absolut! Jag sätter upp dig på listan :)

Redo för avfärd till nästa läsare :)

Har bare lest forordet, det er nok til at jeg sier som dere andre, denne bør alle lese! Lurer på om vi nordmenn også profitterer på Vestsahara? Det varhelt ukjent for meg at det er en så sterk link mellom Vestsahara og Gøteborg! Mulig denne boka kommer til å presse seg foran andre bokringbøker, av ren nysgjerrighet....

Jag hör vad ni säger och förstår att jag ska läsa den. Så, skriv upp mig på listan Viktoria, jag vill gärna läsa den!

Du är med på listan Bamp :)

En riktig "ögonöppnare" som så snart jag läst färdigt den vandrar vidare till nästa läsare.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.