At registrere eller ikke registrere en bog

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Jeg er sådan lidt i syv sind for tiden. Min bogreol er fyldt med mærkelig faglitteratur omkring miljøproblemer og sådan. Bøgerne har jeg fået fra min gamle "arbejdsplads", da de begyndte at sortere ud i deres miljøbibliotek. Jeg tog dem fordi man aldrig kan vide om det er interessant, og fordi jeg syntes det var synd at så mange bøger skulle lade livet. De fleste er også ok, men også gamle og noget af indholdet er tvivlsomt.

Jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg skal registrere dem og slippe dem fri. Jeg ved at mange af anskuelserne og de videnskabelige facts er forældede - der er sket meget på mange punkter i forskningen. Man skal vide at de skal tages med et gran salt, og at man ikke kan stole 100% på indholdet. Omvendt så ER de interessante i og med, at de giver et indblik i hvordan forskningen har udviklet sig, hvordan man greb tingene an fx. angående aktivisme og så videre i den dur.

Jeg er bare nervøs for, om jeg kan "tillade" mig at slippe dem fri. For det første kan det måske give miljøbevægelserne et dårligt og uprofesionelt rygte. Det kan måske vildlede læseren. Og så er det tør faglitteratur noget af det. På den anden side, så kan det jo give en art fundament for folk, der interesserer sig for disse ting. Man skal bare huske på, at der nok lige skal opdateres en del ting. Alternativet er jo at de bliver kørt på forbrændingen, og så får jeg ondt i mit lille hjerte *LOL*

Hvad siger I til den sag?

Men du kan ju registrera dem och ha dem AVL, och sen kanske någon är intresserad av dem ändå? Man vet ju aldrig. Som du säger kanske det kan kännas lite knasigt att släppa dem fria. Det skulle ju vara synd om upphittaren tror att faktan är sanna.

Et bud ville være at lave nogle "themed releases", hvor bøgerne bliver sluppet, hvor de har noget med omgivelserne at gøre.
De kunne også slippes steder hvor du regner med at folk har lyst til at læse dem, f.eks. i nærheden af skole/uni mv.
Men som yogie foreslog.. måske er der en dag en der kontakter dig og er interesseret.

Jag var inne på samma tankegång som pulcherrima. Du kanske kan använda dem som något slags themed release, att du släpper dem fria någonstans där du vet att de blir hittade av folk som förstår sig på att läsa dem utifrån det perspektiv du beskriver.
Jag skulle inte släppa dem var som helst, eftersom risken är, som du själv sa, att upphittaren får fel bild av ämnet eller av miljörörelsen. Men hittar du ett bra ställe att släppa dem på så kan de nog komma att uppskattas mycket.

Lycka till!

Jeg har registreret de fleste bøger. Der mangler kun en lille serie på 9 omkring genteknologi, som jeg overvejer meget kraftigt hvad der skal ske med. De fleste af bøgerne er bedre end jeg havde troet, men jeg vil lige sørge for at få dem læst igennem. Jeg overvejer at foruden en lille intro til bookcrossing, så også at vedlægge en lille forklaring ang. bogen, så folk ved hvad de kan forvente. Måske er jeg heldig, at finde et ordentlig sted at slippe dem fri.

Hvis du skal en tur til Københavnstrup i sommer, kan du jo lægge dem foran Det Europæiske Miljøagentur, der ligger ret så centralt: Det Europæiske Miljøagentur, Kongens Nytorv 6, DK-1050 København K

Du kommer säkert ihåg vad jag tycker, sen tidigare. ;)
(Att man kan registrera och frige alla böcker, men att man kanske inte ska släpp dem fria var som helst)
Jag var rätt tveksam över de böcker i socialpsykologi som jag registrerade. Sen frigav jag ca 10 st på Universitetet i Örebro; när jag var där och tittade nyligen så var de borta allihop. En del skönlitteratur som jag såg tidigare fanns däremot kvar.
Ingen av de här socialpsykologiska böckerna har fått någon journal, men uppenbarligen så har folk plockat dem med sig och det tycker jag ju är kul. Så där tänker jag lämna fler böcker som inte är fiction.

Der er, mig bekendt, intet åbenlyst sted at lægge den slags bøger i byen hvor jeg bor. Så jeg skal rejse til den nærmeste storby for, at finde et ordentligt sted at slippe dem løs. Det er nok det mest irriterende ved det, for jeg er enormt træt af al 80% af pladsen på min bogreol er optaget af sær faglitteratur. Jeg har fået nok :-D

Stackars dig! ;)
Men jag känner likadant, det är ingen idé att lägga ut böcker här där jag bor heller. :(
Fast man ska kanske inte ge upp! ;)

Det er jo dét. Så må man bare være kreativ, og være opmærksom.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.