Är det så att RABCKs kommer när man behöver dem mest? ;)

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
I går var det rätt struligt här eftersom min mamma mådde dåligt och fick åka i ambulans till sjukhuset.
Vi firade hennes 88 års dag den 5 juni och det var ju trevligt, men blev kanske lite mycket för henne. Hon sitter i rullstol efter en stroke och nu är det väl troligt att hon fått en liten stroke till. Väntat - men skapar ändå oro.

Och mitt i detta så får jag en oväntad RABCK på posten!
Av en RABCK-fe, mariabokmal, fick jag "Gravitationens regnbåge" av Thomas Pynchon. Precis vad jag behövde!
TACK! :)

Jag tror att det finns något slags bookcrossing-högre makt, som känner på sig när man behöver muntras upp. :)
Hoppas att det blir bättre för din mamma snart.

Hoppas att det är bättre!

Alvhyttan 13 yrs ago
Tack!
Vi har varit hos min mamma på lasarettet i eftermiddag och hon tycker själv att hon mår rätt så bra och det är huvudsaken. Men hon är lite förvirrad.
Mest pratar hon om sin katt Kurre, hon saknar honom. :)
Vi hoppas att det ska bli lite bättre och att hon ska kunna komma hem igen till katten och sitt lilla hus och njuta av alla blommorna en sommar till.

wingyogiewing 13 yrs ago
Re: Tack!
Vad bra att hon mår bättre. Jag ska hålla tummarna och skicka över lite energi så att hon får komma hem snart! :)

Alvhyttan 13 yrs ago
Re: Tack!
Det är gulligt av dig! Tack! :)

Hoppaas din mamma får komma hem till Kurre snart!

Godt å høre at hun føler seg bedre, sender gode tanker for snarlig bedring i dagene som kommer!
Og så koselig med RABCK'en som kom til deg akkurat når du trengte den.
Det er det som er så godt med bøker, og gleden de sprer.

Håper hun kommer seg så hun får nyte sommeren.

Jeg håper din mor begynner å bli bedre nå. Jeg kan det meste om stroke (på norsk: hjerneslag ) i den nærmeste familie.
Det var fint at du tilfeldigvis fikk en RABCK som oppmuntring!

... til deg og din familie, Alvhyttan!
Hoppas at din mor mår bettre nu och får njuta av sin trädgård och sin katt!

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.