Reslektyr inför semesterresan

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Om ett par veckor ska jag åka till Italien för att vandra i Dolomiterna / Italienska Alperna. En rolig uppgift inför resan är att välja reslektyr. Inför den här resan har jag valt böcker som utspelar sig i bergs / fjäll miljö: "Himmel över Everest" av David Lagercrantz och Kerstin Ekmans "De Tre Små Mästarna". Om jag orkar läsa böckerna efter tuffa dagsturer i Alperna återstår att se! Ska också passa på att lämna en BC bok på någon topp; även den med bergstema: "Annapurna" av Maurice Herzog"!!

Jeg tenker også å ta med noen BC bøker jeg kan slippe på ferieturen min i sommer. Men det blir neppe fjellklatrer-bøker, det blir heller bøker som henvender seg til lesere som ligger flatt på stranden, her tror jeg at engelsk-språklige krim-romaner kommer til å passe. Hellas er målet i år.

Jag har planer på att åka runt i Norrland i sommar. Lite fjällvandring och annat. Tänkte släppa ett gäng böcker. Men hur kan man registrera släppen. Kommer inte att kunna leta efter internetcaféer. Och att bara skriva att de släpps någonstans mellan Stockholm och Abisko känns trist. Någon som har en idé. Kanske involvera någon man kan skicka sms till eller något...Idéer mottages tacksamt.

Susse 13 yrs ago
@sretna
En idé är att du skriver ett ungefärligt meddelande och sedan uppdaterar den när du är hemma igen. Det är ju inte så troligt att någon sticker till fjällen på grund av en release alert (eller?). Du kan ju skriva en ungefärlig plats och tid på varje bok och så skriver du i journalnoteringen att du ska släppa dem under en semesterresa och återkommer med mer detaljer när du är hemma igen. Sedna kan du uppdatera dina journalnoteringar efter semestern. Eller känns det för tråkigt?

Jag håller också på att packa en väska, fast jag ska åka till mormor i Finland. För min del har bokurvalet resulterat i lite politisk satir (jag har fortfarande inte haft tid att läsa ut Macno, fast jag har hållit på i flera veckor!!!), en historisk roman (Pigan i Arras) samt lite lättsmält chick-lit (Funny Valentine). En bra blandning att ägna resan åt, tror jag. Tyvärr har jag inga böcker som är färdiga för frisläpp, för det har gått lite trögt med läsandet på sistone. Det är synd, jag kommer att besöka en herrans massa busstationer och hade egentligen tänkt kunna lämna lite böcker efter mig. Istället lär jag köpa nya böcker i Finland, så bagaget lär väga mer på hemvägen...

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.