6/6 Sveriges nationaldag - Hur firar du?

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread

Skriver dette på jobb i dette veseset dere vet, for jeg skal nemlig sove vekk hele nasjonaldagen deres . . . Ønsker dere en flott feiring!! c,' )

Strålende sol i Oslo, håper dere har fint vær også!

Ha en fin nasjonaldag!

ThursdayN 13 yrs ago
Firar...
Jag jobbar... :/

Jag firar väl inte svenska nationaldagen, av någon anledning känner jag mig ännu mer finsk idag när alla flaggor vajar och torget kryllar av tanter i landskapsdräkt och gubbar i studentmössa. Fast jag var och fikade med en kompis och åt blåbärspaj. Grattis Sverige! :)

Det er dårlig med danske bøker i bokhylla mi, men Sverige har jeg feiret med et frislipp idag:

http://www.bookcrossing.com/---/4047460

jeg har også løsladt en bog af en svensk forfatter -- - - Henning Mankell idag :-)

http://www.bookcrossing.com/---/4113948

Jag har firat med karnevalståg tillsammans med barnbarn. Ungdomar från kulturskolan spelade, alla barn fick gula och blå ballonger och när alla kommit fram till torget släpptes ballongerna samtidigt. Vi bjöds på glass och kaffe och ungarna fick hoppa i hopptorn - en lyckad dag med andra ord.

Jag har varit på min sons köravslutning i kyrkan + picknick och lekar ute. Strålande väder och glada barn = glad mamma! Jag gjorde rabarberpaj också, första i år och jag har bestämt mig för att det ska bli en nationaldagstradition i det panzerska hemmet.

Måste erkänna att det känns skumt för mig att fira nationaldag - dels för att dagen i sig inte betyder något särskilt men också för att jag inte är särskilt nationalistisk.

sretna 13 yrs ago
med att läsa
Jag tog ledigt från alla plikter och satt i solen och läste Ingvar Bratts bok "Mot rädslan" som kommit från Alvhyttans bokring. Den kändes ovanligt passande att läsa denna dag. Förresten är den riktigt spännande.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.