Mors dag

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Susse 13 yrs ago
Mors dag
Jag är nyfiken, så jag måste fråga. Får ni/ger ni böcker på mors dag? Jag tycker själv att en bok är en perfekt mors dags-present. Fast mammas bokhylla börjar bli ganska full. Det händer ofta att jag köper en bok till henne, när jag tycker att jag fyllt på min egen hylla för flitigt. I år blev det i alla fall en bok; Damernas detektivbyrå av Alexander McCall Smith. Eftersom jag själv fallit för denna charmiga serie, tänkte jag att mamma kanske också skulle uppskatta den.
Hur är det med er andra? Får mamma en bok på mors dag? Eller ni som är mammor, får ni eller skulle ni vilja ha en bok på mors dag?

wingbrezovawing 13 yrs ago
Mors dag
Jeg ville ikke have noget mod en bog på Mors dag - det ville være en fremgang fra nu - i år fik jeg intet :-)

mamma fick en bok i år.. några dagar innan Mors Dag då jag är i Norge nu igen.. Hon älskar böcker och historia och fick en bok hon önskat sig, Ranens Beskrivelse. En gamal bok om hur Rana (Norge) var förr... Den blev väldigt uppskattad. Då hon tycker om böcker får hon ganska ofa det då det är något som ska firas..

Panzeranzi 13 yrs ago
oj då....
...har glömt att skicka något till min mamma... Jag ger henne böcker ibland - men hon köper ganska mycket böcker själv så jag håller inte riktigt koll på vad hon har. Jag får böcker ganska sällan, tyvärr...

Jamen en cd-audio kan jo passe i stedet ha ha

Haha, ja, fast jag tror jag satsar på en CD med musik på :)

Findabair 13 yrs ago
Re: Mors dag
Huff, nå får jeg nesten dårlig samvittighet overfor mamma - vi har aldri markert morsdagen (eller farsdagen, for den sakens skyld) i vår familie. Hvis jeg skulle markert morsdagen, hadde jeg absolutt gitt mamma en bok, ja. Kanskje det var noe å tenke på, å begynne med det? =)

Mannen som aldrig haft någon kalender och därför har dålig koll! :)

Hur klarar du dig utan en kalender?

Her i Belgien (og i Danmark) var det allerede for et par uger siden :-), normalt 2. søndag i maj.

.. er morsdagen den andre søndagen i februar og farsdag er andre søndagen i november. Forstår jeg det riktig at det er andre datoer i våre naboland?

Dersom det er idag hos dere:

GRATULERER MED DAGEN ALLE MØDRE!!

"Mødre kan tørke tårene dine over telefonen."
Pam Brown

(Ser det var Mother's Day 14. mai,
og det er Father's Day 18. juni i USA)

"Et menneske som lever i stor kjærlighet eller i sant vennskap, går ikke glipp av noe, men den som er ensom, går glipp av alt. Bare den som med kjærlighet stiger ut av jegets sirkel til et Du, finner porten til andres hemmelighet."
Gabriel Marcel

Susse 13 yrs ago
Så vackert!
Tack för att du delade med dig av dessa fina ord!

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.