Journalføringer på wild releases?

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Jeg fikk min første journalføring på et tilfeldig frislipp/wild release idag :-D Av Anonymous Finder, men allikevel, veldig gøy!! Jeg la den på første vogn på en t-bane; han/hun plukket den opp på endestasjonen.

Så nå ble jeg nysgjerrig på å høre andres erfaringer - fortell! I hva slags situasjoner har dere fått journalført wild releases? Er det noen som har noen spesielt morsomme historier om dette?? =)

Jeg har stadig ingen journal entries - efter over 50 releases, de fleste Wild.

Jag blir så glad över de böcker som blir journalförda så jag har lagt länkar till dem på min sida - de är inte SÅ många, men tillräckligt för att man inte ska ge upp!

Jeg har kun fået to journalført wild releases - en bog som jeg havde smidt midt på en trappe, og én som jeg havde sat i bladholderen på et fly (ikke så smart, jeg ved det). Ham der fandt bogen på trappen er blevet medlem her, men jeg ved ikke hvor aktiv han bliver.

Ellers så har jeg jo haft nogle bogudvekslinger med Rawne og pulcherrima, som vist er det man kalder kontrollerede wild releases. Vi har heldigvis fundet alle de bøger vi har lagt til hinanden, men det tæller vel ikke helt eftersom vi gemte dem så godt vi nu kunne.

Nej.. Det er jo ikke "rigtigt", men det er godt nok sjovt! Jeg glæder mig til vi skal bytte igen.. Det gør min tur hjem til min familie lidt sjovere, når jeg ved jeg skal på skattejagt først.

Jeg har lagt 13 bøger ud som 100% wild releases, og der er ingen af dem der er blevet journalført endnu. Det er selvfølgelig lidt kedeligt, eftersom det jo ultimativt må være det man stræber efter som bookcrosser. Jeg har dog kun været medlem herinde i snart 3 måneder, og glæder mig bare til at der en dag bliver journalført et eller andet.

Kaleidoblikk 13 yrs ago
Grattla!!

Kul!!! Det är ju det man hoppas på varje gång man lägger ut en bok. Ingen av mina wild releases har hittills blivit journalförda, men jag har inte varit medlem så länge än, så jag fortsätter att hoppas på att det ska hända så småningom.

Jag har fått en delav mina "vilda släpp" journalförda - en senast idag. Det var en anonym som hittade en av de böcker jag släppte 1:a mars (var det väl...) och den är nu i Indien!
http://www.bookcrossing.com/---/book_-Rosine-Stig-Claesson

Det har hänt förut att en människa som hittade en bok skulle ta med den på resa långt bort: http://www.bookcrossing.com/---/3380540

En av de första av mina böcker som hittades var en människa som sett boken, gått förbi och sedan gått tillbaka för han/hon hade kommit att tänka på bookcrossing: http://www.bookcrossing.com/---/book_-Flicka-med-p%E4rl%F6rh%E4nge-Tracy-Chevalier

Verkligen kul journalanteckningar du fått Panzeranzi!
Grattis!

Jeg kunne også forestille mig at flere af de bøger der bliver sluppet løs her i Danmark ville blive journalført, hvis folk kendte til bookcrossing. Jeg tror der er mange der går forbi eller bare lader bogen ligge, fordi de fra udgangspunktet af, ikke kender til princippet. Det er jo lidt ærgeligt.

Interessant å lese folks erfaringer og tanker om dette.

Noen som har noen tanker om det øker sjansen for journalføring å legge ved informasjon om BC?

På den jeg fikk journalført, skrev jeg litt om BC på et kort som jeg festet med binders til coveret. Jeg har også lagt ved kopi av en avisartikkel om BC i et par av bøkene jeg har sluppet - men de har ikke blitt journalførte ennå i hvert fall.

Er det kanskje slik at det ikke spiller så mye rolle hva vi gjør, og at det meste avhenger av den som finner boka?

Mm, jag väntar ännu på jättesläppet. Ska släppa sex deckare i påsk, 4 i vildmarken, 2 hos min mor. När jag läste om mannen som gick förbi parkbänken men sedan kom att tänka på att det kunde vara en bookcrossingbok slog det mig hur viktigt det är att sprida budskapet, för medelsvensson har aldrig hört talas om detta fenomen, så de utgår ifrån att det är någon som har glömt boken och då rör man den inte. Men när allting svänger, när det är en majoritet som känner till fenomenet, ja då kan man ju alltid skylla på att man trodde att det var en bookcrossingbok om det nu skulle visa sig att det faktiskt är någon som har glömt boken där och kommer tillbaka och undrar varför man fingrar på dennes bok.
- Jag trodde att det var en bookcrossingbok!
- Jaså, ja det kunde ju ha varit det.
Så om TV vill sända program om detta så kommer ju det att hjälpa oss att få våra böcker fångade. :)

Jeg ved at folk på nogle af de andre fora har talt om, at jo mere overrasket finderen er blevet, jo oftere er bogen blevet journalført. Man glemmer ikke så hurtigt en bog, der har ligget mellem frostvarerne eller et eller andet andet sted. Jeg tror godt det kan betale sig, at være kreativ mht. det sted man slipper bogen fri. Og så at sørge for, at folk ikke er i tvivl om, at de gerne må snuppe bogen. Sæt gode mærkater på bogens forside, og sørg for at den info du skriver i bogen står på inderisiden af coveret eller den første side - sådan at folk kun skal åbne bogen for at se, hvad det drejer sig om.

Jeg har lige modtaget nogle af de dér plasticposer man kan købe i supply. De virker ret smarte, så nu vil jeg se om flere mennesker bider på, hvis de finder en bog i en sådan pose, hehe.

Jeg tror du har ret i det med at hvis man overrasker folk, kan det være de tager den med, men som før sagt her i tråden, tror jeg også det kommer helt an på personen der finder bogen.

Rawne og jeg delte en pose af de der release bags, og har frigivet største delen af vores bøger i sådan nogle, det har resulteret i at han har fået en bog fundet- men endnu ikke jeg. Vi overvejer at splejse noget mere der inde fra.. Evt. nogle små klistermærker, flere poser og nogle bogmærker. Der står jo en del information om BC på sidstnævnte.

> Jeg ved at folk på nogle af de andre fora
> har talt om, at jo mere overrasket
> finderen er blevet, jo oftere er bogen
> blevet journalført.

Det der er veldig interessant! T-banen for eksempel er jo et sted hvor det kan skje at man finner en gjenglemt bok uavhengig av BC; dette betyr kanskje at det i stedet kan lønne seg å velge de stedene hvor det er HELT usannsynlig å finne en bok, for eksempel i frysedisken som du nevner.

Skal prøve å ta lærdom av dette for påskeslippet mitt =)

Jag tror ju också på överaskningsmomentet, och ska prova på vid tillfälle att smyga ner böcker i folks väskor :) Frysdisken var en rolig idé, ska kolla om jag har någon bok med passande titel.

Dit indlæg gav mig en idé - når jeg skal i supermarkedet her i week-enden (her i Belgien arbejder vi torsdag og fredag :-) ) vil jeg lægge en Harlequin-bog om en cow-boy og et hittebarn i babytøjsafdelingen :-)

God idé! Og så er det også sjovere, at slippe bøger løs, når man skal være ekstra kreativ.

. . den ble journalført ( + med nytt medlem!) i ettermiddag!
http://bookcrossing.com/---/3937924

Utrolig kjekt!

Slapp fri tre til bøker i samme turområde morgenen etter som ikke har blitt journalførte - ennå.

Ser av bookshelf'en din at du liker Adrian/Bjørnov, er ikke det temmelig sjeldent? Jeg gjør også det, men kjenner ingen andre - i alle fall ikke som innrømmer det åpent (som oss).
Stilig det du skriver om å kombinere musikk til litteratur. Ettersom du nevner Stormulle Høyder må jeg bare fortelle at jeg nylig kjøpte filmen. Kan tro jeg ordet meg i sofaen, med god drikke og snop. Følelsen jeg satt igjen med etter filmen, beskrives beste dersom du ser for deg en Nemi-stripe:
(((((( S K U F F A ))))))
Forøvrig er både boken og Kate Bush sang om den tragiske historien kjære for meg.

stormon 13 yrs ago
Ny journal
på en bok som nu är inne på 3e läsaren. Kul!

http://www.bookcrossing.com/---/book_-Silverkronan-Anna-Jansson

Stilig! Er det ikke ganske uvanlig å få så mange journalføringer når det er helt uorganisert, altså ikke en bokring/-stråle? =)

Det er dessverre ikke så lett å finne fans av Adrian/Bjørnov - det har du helt rett i. Jeg var ensom fan av Which Witch fra jeg var ni år og til en gang på ungdomsskolen, da jeg var så heldig å treffe noen andre på min egen alder på konsert med jentene. Noen av de jeg traff da har jeg kontakt med fremdeles; en av dem driver de offisielle nettsidene www.adrianbjoernov.com, hvor det faktisk er et visst fan-miljø.

Er kjempeglad i både boken og Kate Bush' sang selv; sistnevnte ble jeg forøvrig først kjent med etter å ha hørt Benedictes versjon på tv, noe som førte til at jeg har kjøpt endel Kate Bush-cd'er etterpå =) Filmen har jeg ikke sett - høres ikke ut som om det er noe stort savn!

Jeg har fått syv av tjueto frislipp journalført. Ettersom jeg har sett på flere andre statisktikker er det ganske bra, eller hur?

Det är VÄLDIGT bra! Grattis!!!

Det er flot. Af 62 releases er ca. 50 wild - og jeg har ikke en eneste!!!!!

Det var godt nok ikke mange! Er der ikke lavet en statestik over hvor mange bøger der bliver journalført efter wild-realeases?

- Tilde

http://bookcrossing.com/---/2895916

Synd att man inte får veta mer!!

Ja, det är synd, men samtidigt ger det här i alla fall hopp om de böcker man lagt ut och inte hört något om.

Men ja, det kunne være rart at vide, hvor bogen var fundet og sådan. Måske der har været andre læsere også?!

Släppte en bok i Tegnérlunden idag. Den blev inte bara funnen utan gav också en ny medlem! :)
Se länk nedan:
http://bookcrossing.com/---/3857381

stormon 13 yrs ago
Grattis!

Folde 13 yrs ago
Re: Grattis!
Tack! : )

pulcherrima 13 yrs ago
Tillykke

.... og så er det en anonymous, der nåede at tage den FØR jeg fik lavet release :-) Men hvem klager??

stormon 13 yrs ago
Grattis!

Stort grattis!!

Ja, godt jeg lever efter devisen - Bedre sent end aldrig, eller som de siger hernede: Mieux vaut tard que jamais.

Alle mine journalføringer har hittil kommet samme dag som jeg har sluppet boka; i dag fikk jeg én på en bok jeg slapp som en del av påskeslippet for tre uker siden =)

http://bookcrossing.com/---/3818253

Det gir jo håp om de andre man har sluppet som man ikke hører noe om! Håpet er jo egentlig å oppnå det samme som Panzeranzi - en journalføring etter nesten et år er jo kjempesterkt =)

Jag går lite och väntar på att få andra journalen på en bok jag släppt - är det någon som varit med om det på wild releases?

> Jag går lite och väntar på att få andra
> journalen på en bok jag släppt- är det
> någon som varit med om det på wild
> releases?

Jag har några böcker som blivit journalförda i flera led - det är jättekul!

Indtil videre er kun to af de mange bøger, jeg har wild released, der er blevet fundet, og denne gang har det ført til et nyt medlem! Det er en rigtig dejlig fornemmelse, og jeg håber, at hun vil komme til at føle sig godt tilpas herinde.

http://bookcrossing.com/---/3381745

Susse 13 yrs ago
Härligt!

Jeg har ett sånt funn selv - kjempegøy!

Jeg har tre wild releases, men ingen journalføringer endnu.

Dog ved jeg at en af de tre bøger er blevet fundet. Bogen 'Rising Sun' havde jeg en dag på vej til skole ladet ligge i et S-tog. Et par dage efter sad jeg i et s-tog på samme strækning, på vej hjem fra skole. Ved en station kom en mand og satte sig på sædet overfor mig. Straks efter at han havde sat sig, hev han en bog frem fra indersiden af sin jakke. Jeg blev ret overrasket da jeg opdagede at det var selvsamme slidte udgave af 'Rising Sun', som jeg havde efterladt et par dage forinden. Jeg kunne endda skimte BCID'et som jeg havde skrevet øverst på første side.

Jeg sagde ikke noget til manden der sad opslugt af bogen, men glædede mig over at bogen helt tydeligt er kommet frem til en person der har mere glæde af den end jeg havde, da den var hos mig.

Nu bliver det så spændende at se om manden journalfører bogen.

- Tilde

Susse 13 yrs ago
Så kul!
Det finns faktiskt de som journalför böcker först efter att de har läst dem själva. Och även om han inte gör det, så vet du ju att din bok har blivit hittad och omhändertagen av någon. Så underbart!

Tilde42 13 yrs ago
Re: Så kul!
Du har ret - det vigtigste er vel at den er blevet fundet :)

Mit næste release gik det mindre godt med. Et par dage efter at have forladt bogen ved et busstopsted, fik jeg øje på den et par meter længere nede af vejen, inde i en busk :/

- Tilde

I fredags då jag gick ut på ICA för att köpa lite mat så la jag en bok i en korg som man har då man handlar. Sedan då jag kom hem på lördagen, hade jobbat från 8 till midnatt, så var den journalförd! Jag blev helt paff. Folk brukar ta mina böcker hela tiden utan att skriva något om dem, men nu dröjde det inte ens ett dygn!
Dock ingen ny medlem ännu, men det kankse kommer!

http://www.bookcrossing.com/---/3514803

Susse 13 yrs ago
Vad roligt! :)

Grattis! Kul journal (det där om mirakel)!

Tror att jag också ska testa det där med korgar eller kundvagnar.

Jeg tror jeg har funnet mitt favorittsted for å legge ut bøker, nemlig en spesiell bensinstasjon i Trondheim. Se her: http://www.bookcrossing.com/---/4007988
Boken forsvant fra stedet på den tiden det tok meg å handle matvarer. Vedkommende fant boken, og meldte seg inn etter et par dager! Det er flott når slikt skjer!

Susse 13 yrs ago
Spännande!
Att en bensinstation skulle vara en så bra plats för böcker hade jag väl aldrig trott!

Grattis notnot!
Bensinstation är ett ställe som jag inte har prövat.
Var på stationen har du lagt böckerna?

Jeg har bare lagt ut bøkene på toppen av bensinpumpen, det er et sted som garantert blir sett av mange. Jeg så et tips om dette tidlig i min BC-karriére.

Tack för tipset! Jag ska testa!

Böckerna går åt som smör, jag menar bensin... Törstiga bilar och läshungriga bilister...

Susse 13 yrs ago
Bara en tanke...
Med de bensinpriser vi har nu, så kanske de som tankar uppskattar att något i den här världen är gratis?

her var det mye nyttige tips og gøyale historier =))) Gratulerer med så mange fine journalføringer alle sammen.

Jeg har fått journalført en bok jeg la ut på en bensinstasjon selv - "Sushi for Beginners" av Marian Keyes. Jeg la den i kjekshylla - syntes det passet godt med "chick-lit" i en hylle med søtsaker. Jeg hadde i hvert fall blitt veldig glad om jeg gikk på bensinstasjonen fordi jeg var godtesyk, og fant noe jeg kunne lese samtidig som jeg spiste søtsakene =) Den ble visst liggende der noen dager, ser det ut til på journalføringen.

http://bookcrossing.com/---/3752959

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.