Alldeles ny

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Lilldetta 13 yrs ago
Alldeles ny
Hittade den här sidan idag. Verkar jättekul och smart. Men hur kommer man igång. Jag har registrerat mig men sen...Vägled mig så att jag kan komma igång. Har flera böcker som bara ligger och väntar på nån annan.

Ta deg tid til å lese på de ulike trådene her, så plukker du opp mye! Det er ikke komplisert i det hele tatt.

Kul att du hittade hit! Det är ganska enkelt det här med bookcrossing - registrera en bok och märk den med numret, lägg ut den någonstans och hoppas på att den som hittar den journalför den!

Många medlemmar skickar böcker till varandra också!

Vi har en tråd här där du kan hitta etiketter du kan printa ut och använda och har du fler frågor så fråga här! Vi är många som kan svara!

Lilldetta 13 yrs ago
etiketter
Har varit in och kollat på etiketterna. Printar ni ut dem på självhäftande papper eller klistrar ni fast dem?

stormon 13 yrs ago
Re: etiketter
> Har varit in och kollat på etiketterna.
> Printar ni ut dem på självhäftande papper
> eller klistrar ni fast dem?

Jag är lite lat och köper etikettark på bokhandeln..

Husk endelig også at kigge på Alvhyttans liste over bookrings og bookrays. ( http://web.telia.com/---/Bookringsbookrays.htm )

En bogring og -ray fungerer næsten ens. Man finder en bog man synes godt om, og hører som om andre kunne have interesse i den, eller man bliver måske ligefrem kontaktet af interesserede. Så kan du i et Journal Entry lave en liste over dem der har meldt sig på til at modtage bogen, og så sender du bogen afsted til første på lisen. Når vedkommende så har læst bogen sender de den videre til den næste igen og så videre. Forskellen på ring og ray er så, selvfølgelig, at ved en ring ender bogen hos dig igen, og ray ender den bare hos den sidste på listen da så kan gøre med den som han hun vil. Håber du forstod, og ellers kan du jo bare spørge løs :)

Hur hittade du hit? Jag är väldigt nyfiken och tycker det är kul att veta *L*
Det är bara att du frågar om du funderar över något - BC är en stor samling varma och vänliga bokälskare och du kommer att få all hjälp du behöver för att komma igång.

Lilldetta 13 yrs ago
hittade hit
Hej och tack för välkomnandet!
Stormon undrade hur jag hittade hit. Jo genom en site som heter Familjeliv. Var in på ett av deras ämnen - böcker. Där var det en tjej som berättade om det här. Verkar jättesmart, tycker jag. Sen om det kommer att fungera i lilla Härnösand är ju spännande att se. Har sett att det finns några registrerade från Härnösand här, men de verkar inte ha "släppt" någon bok ännu. Jag ska försöka att föra det till veckan då jag ska på stan.

Folde 13 yrs ago
@Lilldetta
Varmt välkommen! Vad som verkligen är sant här är att alla är så generösa av sig. Om du skyndar dig hinner du släppa din första bok före mig!

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.