En underfundig lille sag..

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Min kære fader sejler for Mærsk. Nu han kom hjem denne gang, havde han en bog med hjem, påklistret et lille mærkat: "Omvandrende bog. Til cirkulation blandt danske sømænd. Læs og lad gå videre".. Åbenbart har Mærsk brugt "bookcrossing" længe.. :) Jeg synes det er meget sjovt, og her er man jo sikker på et "catch" selvom det ikke bliver journalført. Måske jeg skulle give ham en bog med næste gang han skal på havet?
Har I mødt "bookcrossing" andre steder?

Jag vet att en kusin till mig som hade åkt Inlandsbanan upp till Jokkmokk hade med sig en pocket med något liknande, det satt en lapp på boken att man kunde låna boken och lämna den på järnvägsstationerna eller något sånt - det här måste vara 15 år sedan eller något liknande.

Såg också på Babel för ett par veckor sedan att lastbilschaffisar har något slags bibliotek på mackarna där de kan låna ljudböcker - men det verkar vara mer organiserat och inte så "vilt och vackert" som bookcrossing...

Vilken bra idé! Jag bor ju vid en av stationerna i början av Inlandsbanan och skulle kunna skicka med några böcker på resan...

Dette bogbytteri er ret gammelt, så vidt jeg ved. Bookcrossing er bare den første gang det er organiseret på denne måde. I forne tider havde man sådan nogle bogklubber/ringe/halløj, hvor en gruppe mennesker sendte bøger rundt til hinanden. Jeg er før stødt på vilde bøger rundt omkring, dog ikke med mærkater på.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.