Tipsa mej!

Forum » Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
wingDeepswampwing 13 yrs ago
Tipsa mej!
Vill gärna ha förslag på bra platser att låta böcker börja sin resa!
Berätta hur du gör, skickar du böcker till vänner, till andra bookcrossare?

Det säkraste sättet att få boken journalförd är att skicka den till andra BookCrossare. Jag har lagt böcker i hyllorna på Konsum och ICA, på caféer, på bussar och tåg, på bänkar i parken, i kyrkan osv osv. De flesta blir inte journalförda, men de försvinner från platsen där jag lagt dem så jag utgår från att någon plockar upp dem och läser.

Jag gör som stormon - lite hälften-hälften - skickar till andra BX:are och lägger ut en del böcker på hållplatser, vänthallar osv..

Jag har funderat på att skicka BC-böcker till gamla kompisar för att försöka värva dem till BC.

För att skicka till andra BC, hur gör man då? Dum fråga kanske men annars får man inget veta...

Du kan enten tilbyde bogen til andre som en RABCK fx. her eller på et af de andre fora. Eller du kan gå ind på rabck.com og finde adressen på en person, der gerne vil læse bogen. Evt. kan du kigge på folks wish lists.

Håber ikke det var alt for forvirrende. Jeg burde egentlig gå i seng *lol*

Eller du kan göra en bookray av boken. Fråga på forum vem som vill läsa boken och vilka som är deras postingspreferenser (alla tycker inte att posta utomlands, det kan vara dyrt), gör en lista i geografisk ordning, skriv lista på journalen och sänd boken till första deltagare. Efteråt sköter rayn sig själv. Den sista deltagaren får göra med boken vad hon vill.
En bookring fungerar likadant, men du får boken tillbaka i slutet. Den sista deltagare sänder boken till dig.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.