corner corner Joulukalenterin luukku 5 *Arvottu*

Forum | << Finnish - Suomi | Refresh | Search

corner corner

Sort Options Toggle Stats Options

Profile Image

Joulukalenterin luukku 5 *Arvottu*

Hyvää huomenta! Pitää postata aikaisin, jottei luukun avaus jää turhan myöhään.
Näihin aikoihin moni suuntaa askeleensa joulumarkkinoille tai muuhun tapahtumaan, josta löytyy kaikenlaista hyvää ja kivaa joulutunnelman kohotukseen. Ostopakkoa ei ole; markkinoilla voi käydä vaikka vain aistimassa jouluista tunnelmaa.
Päivän luukussa on tarjolla kaksi kirjaa.

Kirja 1:
Kaksi päivää takaperin, kun X oli astunut sisään kantaen pahvilaatikkoa, joka oli sen kokoinen että siihen mahtui ehkä kolme tai neljä kokoon kierrettyä rullaverhoa ja sanonut: ”Minä ostin meille joulukuusen rautakaupasta”, Y oli heti tuntenut epäilystä. ”Rautakaupasta?” Y oli vastannut. ”Se on siis tuossa laatikossa?”
”On, on. Auta minua sen pystyttämisessä.”
Ja sitten X oli avannut laatikon ja ottanut esiin ison joukon karvaisia hopeapuikkoja. ”Ei tuo ole mikään puu”, Y oli sanonut. ”Siinä on kasa jäljiteltyjä maissintähkiä.”

Kirja 2:
Töissä joku oli kehunut Vanhan Suurtorin myyjäisiä, sieltä sai vaikka mitä jouluun liittyvää. Y ei ehtinyt mukaan, hänellä oli vielä yksi iso tentti ennen joulua. X:kin oli vähällä laistaa. Polvi oli taas ruvennut vihoittelemaan. Lauantaina sää oli kuitenkin niin hieno, että hän lopulta lähti liikkeelle.
Hän tuli liian myöhään. Piparit oli myyty loppuun, samoin olkikoristeet, joita hän oli aikonut hankkia. Ainoa kelvollinen ostettava oli puusta sorvattu, punainen, nelihaarainen kynttilänjalka. X katseli sitä, lähti jo pois, mutta kääntyi takaisin.
― Minä otan tämän, hän sanoi ja osoitti jalkaa.

**
Jos haluat tutustua lähemmin jompaankumpaan tai molempiin luukun kirjoista, postaa osallistumisesi päivän aikana tähän ketjuun. Muistathan kertoa postauksessasi, osallistutko toisen (kumman?) vai molempien kirjojen arvontaan. Kumpikin kirja on valmis matkaamaan minne tahansa mihin posti sen kantaa.
Arvontaan voi osallistua niin kauan kuin luukku on auki, so. ainakin iltakymmeneen asti.
Onnea arvontaan itse kullekin!

Complete Thread

Profile Image
Hyvää huomenta! Pitää postata aikaisin, jottei luukun avaus jää turhan myöhään.
Näihin aikoihin moni suuntaa askeleensa joulumarkkinoille tai muuhun tapahtumaan, josta löytyy kaikenlaista hyvää ja kivaa joulutunnelman kohotukseen. Ostopakkoa ei ole; markkinoilla voi käydä vaikka vain aistimassa jouluista tunnelmaa.
Päivän luukussa on tarjolla kaksi kirjaa.

Kirja 1:
Kaksi päivää takaperin, kun X oli astunut sisään kantaen pahvilaatikkoa, joka oli sen kokoinen että siihen mahtui ehkä kolme tai neljä kokoon kierrettyä rullaverhoa ja sanonut: ”Minä ostin meille joulukuusen rautakaupasta”, Y oli heti tuntenut epäilystä. ”Rautakaupasta?” Y oli vastannut. ”Se on siis tuossa laatikossa?”
”On, on. Auta minua sen pystyttämisessä.”
Ja sitten X oli avannut laatikon ja ottanut esiin ison joukon karvaisia hopeapuikkoja. ”Ei tuo ole mikään puu”, Y oli sanonut. ”Siinä on kasa jäljiteltyjä maissintähkiä.”

Kirja 2:
Töissä joku oli kehunut Vanhan Suurtorin myyjäisiä, sieltä sai vaikka mitä jouluun liittyvää. Y ei ehtinyt mukaan, hänellä oli vielä yksi iso tentti ennen joulua. X:kin oli vähällä laistaa. Polvi oli taas ruvennut vihoittelemaan. Lauantaina sää oli kuitenkin niin hieno, että hän lopulta lähti liikkeelle.
Hän tuli liian myöhään. Piparit oli myyty loppuun, samoin olkikoristeet, joita hän oli aikonut hankkia. Ainoa kelvollinen ostettava oli puusta sorvattu, punainen, nelihaarainen kynttilänjalka. X katseli sitä, lähti jo pois, mutta kääntyi takaisin.
― Minä otan tämän, hän sanoi ja osoitti jalkaa.

**
Jos haluat tutustua lähemmin jompaankumpaan tai molempiin luukun kirjoista, postaa osallistumisesi päivän aikana tähän ketjuun. Muistathan kertoa postauksessasi, osallistutko toisen (kumman?) vai molempien kirjojen arvontaan. Kumpikin kirja on valmis matkaamaan minne tahansa mihin posti sen kantaa.
Arvontaan voi osallistua niin kauan kuin luukku on auki, so. ainakin iltakymmeneen asti.
Onnea arvontaan itse kullekin!

Profile Image
Katsotaan nyt, kuinka linnun käy. Osallistun molempien kirjojen arvontaan.
Profile Image

mukana

molemmissa.
Profile Image

Mukana!

Osallistun molempien kirjojen arvontaan.
Profile Image

Mukana

Osallistun molempien kirjojen arvontaan
Profile Image
Osallistun molempien kirjojen arvontaan, ilomielin :)
Voi, olisi ihanaa päästä joillekin joulumarkkinoille, vaan täällä suunnalla ei oikein ole moisia, no, jossain Seinäjoella varmaan, mutta eihän sinne tohdi liikenteen sekaan lähteä. Kävin sitten joulumyyjäisissä viikko sitten :)
Profile Image

Mukaan

Osallistun kummankin kirjan arvontaan.
Profile Image

Mukana

molemmissa.
Profile Image

Mukana

molemmissa :)
Profile Image

mukana

molemmissa.

Kävin eilen pikaisesti katsomassa Tampereen joulutoria. Mökit olivat samassa järjestyksessä kuin viime vuonna ja (lähes?) kaikki myyjätkin olivat samoja. Käyn yleensä Tampereen joulutorilla moneen kertaan, mutta enpä muista ostaneeni sieltä juuri mitään - mitä nyt joskus jonkun pähkinäpussin mukaan ja glögin tai makkaran nauttinut siellä kulkiessani.
Profile Image

Mukana!

Tuomaanmarkkinoita katselin eilen kadun toiselta puolen, mutten vielä ehtinyt piipahtaa. Perjantaina pääsen kuitenkin tutkimaan Tallinnan joulutoria.
Profile Image

mukana

Molemmissa
Profile Image
kumpikaan ei vaikuta ennestään tutulta.
Profile Image

Mukana

molempien kirjojen arvonnassa.
Profile Image

Mukana ollaan

Molempien arvonnoissa. Yhdet joulumarkkinat käytiin viikonloppuna katsomassa, mutta poistuttiin mitään ostamatta. Eikä ollut näillä markkinoilla paljon tunnelmaa. Joulua tai muutakaan.
Profile Image

Mukana

molempien arvonnassa
Profile Image

Mukaan

molempiin arvontoihin, vaikka kakkonen Vanhoine Suurtoreineen kiinnostaakin enemmän :)
Profile Image
Oulun joulutori peruuntui. Pläh!
Profile Image
Tänä vuonna en malta odottaa että pääsen esittelemään mummulle saksalaisia joulutoreja. Vielä ei ole ihan selvyyttä minkä lähikylän torille lähdetään, mutta Nürnberg on kova vaihtoehto :)
Profile Image
Osallistun molempien kirjojen arvontaan, kiitos.
Profile Image

Mukana

molempien arvonnassa.
Profile Image
Suurtori-kirja kiinnostaa sattumoisin erityisesti, mutta myös toinen, joten eipä jätetä kumpaakaan pois laskelmista.
Profile Image

Mukana

molempien arvonnassa.
Profile Image

Mukana

molempien kirjojen arvonnassa.
Profile Image

Mukana

molempien arvonnassa
Profile Image

Mukaan

molempiin, kiitos.
Profile Image

Voittajat

Arvonta valitettavasti venyi jo seuraavan päivän puolelle, mutta parempi kai sekin kuin ei lainkaan.

Random.orgin avustuksella selvisi, että
kirjan 1 voitti Annimanni (oletin että halusit kumpaankin arvontaan),
ja
kirja 2 menee dotdotille
Onnittelut kummallekin voittajalle ja kiitokset kaikille osallistujille!

Voittajille tiedoksi, että luukun kirjat ovat Tampereella, minä en. Yritän käväistä siellä torstaina ja pistää kirjat silloin postiin. dotdotille pistän osoitetiedustelun, Annimannin osoite minulla on entuudestaan.
Profile Image
Random.orgin avustuksella selvisi, että
kirjan 1 voitti Annimanni (oletin että halusit kumpaankin arvontaan),

Oi, kiitos jo etukäteen! Oikein oletit :)
Profile Image

Luukun kirjat

löytyvät linkkien takaa, ja kuka tahansa halukas saa ihan luvan kanssa katsoa sinne. Voittajienkaan ei siis tarvitse kärvistellä jännityksessä elleivät he niin halua. _Viidennen_ päivän luukussahan nuo kirjat olivat, eivät jonkin myöhemmän.

Kirja 1 http://www.bookcrossing.com/---/14450498/

Kirja 2 http://www.bookcrossing.com/---/14458929/

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.