BC-Convention 2018: 20.-22.4. Bordeaux

Forum » Finnish - Suomi | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Ranskankirjat esille!

Onhan noita muutama. Tarttee suorittaa kaivauksia. Kiva, että on Euroopassa. Jospa minäkin nyt pääsisin mukaan. En usko että vanhin tytär ihan heti jatkaa lapsiluvun lisäämistä eivätkä toiset ole mitään uhkailleet. Eikähän haittaa vaikka uhkailisivatkin. Eihän heillä ole mitään hoidettavaa kotona.

Viikonloppuna?

Jo vain syntyi. Perjantaina Vilma kävi tarkastuksessa ja lauantaina meni käynnistykseen ja kolmelta sunnuntaiaamuna syntyi yli neljän kilon poikanen. Joten yhden yönkin sain Mimin kanssa viettää.

Jo vain syntyi. Perjantaina Vilma kävi tarkastuksessa ja lauantaina meni käynnistykseen ja kolmelta sunnuntaiaamuna syntyi yli neljän kilon poikanen. Joten yhden yönkin sain Mimin kanssa viettää.

Onnea mummolle!

Eikä mummo joutunut turhaan jäämään Oslosta pois 😊😊😊.

Ainakin torstaille lupailivat viini(tila)kierrosta.

Voi kun en pidä punaviinistä 🤐.

Saksassa kahden vuoden päästä on luvassa oluttakin ;)

Sekään ei maistu. Siideri menee.

nautiskeltiin opiskelija-aikoina. Eikös se ollut oikealta nimeltään Bordeaux Blanc? Ainahan siihen voi laittaa limua sekaan, jos maku ei sellaisenaan miellytä. Sittenhän se on melkein siideriä.

Viinitilalaiset pyörtyisivät!

wingsakirmowing 1 yr ago
Nyt kun
tähänkin häppeninkiin on alle puoli vuotta aikaa, niin pitäisköhän viritellä keskustelua siitä, ketkä ovat (mahdollisesti) tuonne menossa? Itse kerkesin jo ilmoittautua... Ranskankirjat tosin saa jäädä sinne naftaliiniin missä ne on viimeiset 20 vuotta olleetkin, kommunikoin mieluummin vaikka huitomalla.

tekisi mieli. Olemme Espanjassa tuolloin, ja suunnitteilla on jo ainakin pitkä viikonloppu Madridissa. Mutta jos löytäisin halvat lennot niin mikä ettei...

***edit: eipä löytynyt järkeviä/kohtuuhintaisia lentoja Alicantesta ja nuo viikot on nyt muutenkin aika tiukkaan aikataulutettuja. Mukavaa reissua teille jotka olette menossa :)

wingsakirmowing 9 mos ago
Nostan
tätä taas, kun huomasin ApoloniaX:n postauksen arvontapalkinnoista. En oikein edelleenkään tiedä keitä suomalaisia sinne on tulossa, kun lista ei ilmeisesti ole ihan ajan tasalla ja Appelsiinikin on näköjään muuttanut Hollantiin :D Mutta sitä vain mietin, että halutaanko suomalaisten kesken kerätä jotain pientä krääsää sinne arpajaisten palkinnoksi? Oslossa moni maa oli näin tehnyt ja ilmeisesti nyt ihan Nepalista asti raahataan roinaa, joten ehkäpä myös Finlande voisi keksiä jotain?

No mä voin osallistua Suomi -krääsän keräämiseen jollakin pienellä panoksella, lähinnä sellaisella mitä saa paikallisesta marketista. Mutta mitään isoa keräystä en kykene järjestämään ja matkatavaratkin on enemmän kuin rajalliset :)

No mä voin osallistua Suomi -krääsän keräämiseen jollakin pienellä panoksella, lähinnä sellaisella mitä saa paikallisesta marketista. Mutta mitään isoa keräystä en kykene järjestämään ja matkatavaratkin on enemmän kuin rajalliset :)

Sama juttu mulla, mutta niin on varmasti muillakin osallistujilla! Eli epäilemättä parempi mitä pienempää krääsää siihen keksii, eikä mitään linnunpönttöjä kuten Oslon arvonnassa oli :D

Mutta katsotaan nyt onko muita kiinnostuneita, ehkei meidän kahdestaan kannata alkaa keräilemään mitään...

Aika monet veivät jotain oman maan karkkeja, voittaja saa syötyä ne eikä ole pakkausongelmaa. Postikortit varmaan myös hyviä, eivät paina paljoa ja aika monet bookcrossaajat postcrossaa. Mulla pitäisi olla vielä Suomi 100 -koirakortteja kotimaisista roduista, jos haluatte. Onko olemassa jotain Suomi-geokätkömerkkiä? Oxfordissa oli tehty kaikille jaettava geokätkömerkki ja alan harrastajat olivat siitä kovin innoissaan.

Mullakin on vähän rajallinen tila kun lennän käsimatkatavaroilla vaan tällä kertaa mutta jos keksitte jotain niin voin ostaa mukaan. Ite en keksi muuta kuin suklaata tällä hetkellä.

En ole lähdössä mukaan, mutta jos pakettia kokoatte, niin jokin Suomi-aiheinen kirjanmerkki tai jääkaappimagneetti ei paina paljon eikä vie tilaa. Ateneumissa näin molempia kuva-aiheina mm. Muumeja ja suomalaisten taiteilijoiden tauluja. Molempia saa varmaan edullisemmin jostain kirjakaupasta tai halpakauppaketjusta kuin museoista.

Hei mulla olisi pari ihan kaunista Helsinki-kirjanmerkkiä joutilaana. Voin lahjoittaa näin hyvään tarkoitukseen! Käykö joku lähtijä pks:n vakiomiiteissä?

Muoks. Suomen lipun muotoinen heijastin olisi myös tarjolla (lukee avoinyliopisto.fi).

Hei mulla olisi pari ihan kaunista Helsinki-kirjanmerkkiä joutilaana. Voin lahjoittaa näin hyvään tarkoitukseen! Käykö joku lähtijä pks:n vakiomiiteissä?

Muoks. Suomen lipun muotoinen heijastin olisi myös tarjolla (lukee avoinyliopisto.fi).

Olen tulossa maaliskuun miittiin ainakin, niin voin napata mukaani jos jaksat tuoda!

Pientä sälää tulossa:
- 3 Helsinki-kirjanmerkkiä
- 2 Kansalliskirjasto-kirjanmerkkiä
- Suomen kartan muotoinen mainosheijastin
- 3 Muumi-magneettia
- 2 avaimenperää.

Toivottavasti niistä on iloa :)

Ostin Anneliksen antamalla kympillä ja omilla rahoilla Villeroy & Bochin Suomi-mukin. Ehkä saan sen mahtumaan mun laukkuun. =D

Meillä on ennestään jo kotona iso valikoima erilaisia Fazerin konvehteja (paperipäällysteisiä), niistä voisin koota jonkun pussukan mukaan. Ja haluan ehdottomasti lykätä mukaan salmiakkia, vaikka epäilen onko kukaan ulkomaalainen ikinä pitänyt siitä ;D Muumit, postikortit ja jääkaappimagneetit on käyneet mielessä, ties vaikka kotona jo oliskin jotain sopivaa. Ja Turussa on kauppa joka myy kaikenlaista Suomi/Turku -krääsää, sielläkin pitänee käydä kurkkaamassa mitä on tarjolla.

Jos meitä kolmekin on, niin eiköhän me joku palkintosetti saada aikaiseksi :) Kirjoitellaanko sitten aina tänne kun jotain on hankittuna, ettei muut turhaan haali samoja asioita? Mulla on siis jo nuo Fazerin konvehdit ja salmiakki.
EDIT: meillä on ilmeisesti myös jotain Muumi-teepusseja. Pitää tarkemmin kaivella kaapeista, että millaisia ovat...

Muumi-lakupatukat voisi olla kivoja myös!

Ilmoitatko sakirmo Ranskaan, että nyt tulee Suomi -kamaa arvontaan :D

Laitoin viestin siihen aihetta käsittelevään ketjuun, siellä on näköjään muutkin huudelleet eli kaipa menee sitä kautta perille :)

Onko joku tilaa matkalaukkuun että se pääsisi Helsinkiin?

Kyllä yksi t-paita varmaan paluumatkalla mahtuisi, mutta saattaa hieman kestää että se mun laukustani kulkeutuu Helsinkiin...

Kyllä yksi t-paita varmaan paluumatkalla mahtuisi, mutta saattaa hieman kestää että se mun laukustani kulkeutuu Helsinkiin...

en saanut se paita sittenkään, huomasin liian myöhään milloin olisi tilauspäivää

Ostin eilen kaupasta Muumit -teetä. Vähän kyllä houkuttaisi käydä ostamassa Tampere-talosta se vain siellä myynnissä oleva Muurlan Muumi -muki. Pitäiskö siis tehdä kaksi palkintoa, toinen Suomi -aiheinen ja toinen Muumi -aiheinen? :) Ajattelin vielä ens viikolla piipahtaa divariin kysymään, olisko englanninkielistä Muumi -kirjaa tarjolla. Vähän lähti taas käsistä, tiedän ;)

Ostitko niitä Nordqvistin rooibos-teepusseja, vai jotain muuta? Meillä nimittäin on noita kotona ja meinasin tuoda, mutta en sitten tuo, jos sulla jo samaa on! Muumi-palkinto erikseen on varmasti hyvä, jos sitä sälää kertyy tarpeeksi.

Oma saldoni tällä hetkellä: erilaisia Fazerin konvehteja, salmiakkia, suklaakuorrutteisia mustikoita sekä pieni Come to Finland -kirja, jossa esitellään vanhoja matkailujulisteita. Vielä olen koittanut miettiä jotain sopivaa tavaraa, mutta mun on vaikea keksiä mitään erityisen suomalaista... Monikohan jättäisi kokonaan osallistumatta arvontaan siinä tapauksessa, jos lykkään mukaan jonkun Tom of Finland -tuotteen?!? :D

** EDIT: käyn ensi viikolla Turun sarjakuvakaupassa kurkkimassa. Sieltä varmaan löytyy jotain pientä Tomppaan, Finnish Nightmaresiin, Kiroilevaan siiliin tms. liittyvää, joka voisi sopia mukaan.

Ostin irtoteetä, "Olet ihana", Muumipeikko ja Niiskuneiti ovat etiketissä. Olikohan siinä 100g. No tiedätte kyllä. Eli jos sulla on muita makuja teepusseina, niin voihan niitäkin laittaa.

Tom of Finland on kyllä niin ikoninen, että kyllähän sitäkin olisi hauska laittaa mukaan. Luulen että bookcrossareilla ei ole ongelmia laittaa arpajaispalkinnon vähemmän mieluisia osia kiertoon, olipa se sitten mitä tahansa ;)

Oma saldoni tällä hetkellä: erilaisia Fazerin konvehteja, salmiakkia, suklaakuorrutteisia mustikoita sekä pieni Come to Finland -kirja, jossa esitellään vanhoja matkailujulisteita.

No niin, jokohan tämäkin homma lähti sopivasti lapasesta :D Pienen ostosreissun jälkeen mulla on näiden lisäksi pieni kasa (10-15 kpl) suomalaisten taiteilijoiden postikortteja, Marimekko-servettejä, Kiroilevan siilin PERKELE -kangasmerkki, pieni Tom of Finland -muistivihko sekä Finlaysonin alesta mukaan tarttunut Muumi -patalappusetti. Lisäksi Tarya lahjoitti pari Suomi-kirjanmerkkiä. Seuraavaksi pakkaan nämä arvontakamat äkkiä jonnekin piiloon enkä edes ajattele koko asiaa ennen Bordeaux-perjantaita...

wingTaryawing 8 mos ago
Lisäsälää
Ostin tänään täältä Suomenlinnasta kaksi Suomi-kirjanmerkkiä, siis sellaisia magneettisia. Koetan muistaa tuoda ne ensi lauantaina.

Nähdäänkö sitten perjantaina miittipaikalla niin saadaan kasattua palkinnot? En ole koko viikonloppua bc-jutuissa kun pitää viettää aikaa myös ystävien kanssa, mutta tulen käymään heti kun pääsen perille eli olisin siellä varmaan viimeistään viiden aikaan.

Nähdäänkö sitten perjantaina miittipaikalla niin saadaan kasattua palkinnot? En ole koko viikonloppua bc-jutuissa kun pitää viettää aikaa myös ystävien kanssa, mutta tulen käymään heti kun pääsen perille eli olisin siellä varmaan viimeistään viiden aikaan.

Nähdään silloin! Samoihin aikoihin yritän itsekin suoriutua paikalle.

En pääse tänään paikalle koska mulla on joku mahatauti... huomenna yritän tulla sitten kolmen maissa varmaan niin laitan palkintoja sinne muiden sekaan.

En pääse tänään paikalle koska mulla on joku mahatauti... huomenna yritän tulla sitten kolmen maissa varmaan niin laitan palkintoja sinne muiden sekaan.

Kurja juttu, toivottavasti menee tänään ohi! Suomalaisilla on siellä nyt erikseen Muumi- ja suomipalkinnot, eli niistä voit valita omillesi sopivimmat. En vielä tiedä mihin aikaan itse olen siellä, lähden käymään St Emilionissa nyt päivällä

On onneksi nyt parempi olo, vähän heikko vaan.

Et kai ole juonut liikaa Bordeauxia? Pikaista paranemista, reissussa sairastaminen on ihan pahinta.

Kesti pari päivää, mutta en hirveästi pystynyt sen takia bookcrossing-jutuista nauttimaan. Onneksi kuitenkin ehdin näkemään Bordeauxia jonkin verran.

Kesti pari päivää, mutta en hirveästi pystynyt sen takia bookcrossing-jutuista nauttimaan. Onneksi kuitenkin ehdin näkemään Bordeauxia jonkin verran.

Ehditkö lainkaan paikalle silloin lauantaina? Itse tulin niin myöhään, että arvontakamat oli jo pakattu enkä nähnyt, oliko sinne Suomi-kasaan tullut jotain lisää. Lamilla ainakin etsi sua sieltä, mutten osannut yhtään sanoa oletko päässyt paikalle... Hieman epäonninen tämä reissu terveysasioiden suhteen; multa murtui varvas muutamaa päivää ennen reissua ja nyt paluupäivänä sain flunssan :D

Pääsin käymään paikalla, mutta en pystynyt olemaan kauan tai olemaan kovinkaan sosiaalinen kun sattui vatsaan niin paljon. Yleensä en ikinä ole reissussa kipeä, mutta nyt kävi todella huono tuuri. Noh, ehkä menen ensi vuonna Saksaan ja yritän pysyä terveenä.=D

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.