corner corner Päättynyt!!! Voittajat!!! Vapautusten vuosi 2017

Forum | << Finnish - Suomi | Refresh | Search

corner corner

Sort Options Toggle Stats Options

Profile Image

Päättynyt!!! Voittajat!!! Vapautusten vuosi 2017

Eniten vapautellut voittaa jotain vuoden lopussa, ja lisäksi pari muuta saa arvonnassa palkinnon. Ei mitään tietoa mitä palkinnot ovat, siihenhän on vielä vuosi! :)

VOITTAJAT:
Kolme pientä ja vaatimatonta palkintoa tarjolla - toivottavasti kuitenkin tykkäätte.

Eniten vapautellut 1)Tindelitinda saa tietysti yhden palkinnoista,
lisäksi arvoin kaksi palkintoa (metodina lista, jossa osallistujat oli kirjoitettu ja puoliso, joka huuteli numerot - laskin siis vaan järjestyksessä) joten arvottuina palkinnon saavat 2) lii5a ja ) lukutuoli

Saapi laittaa mulle viestillä smartpostitiedot (tai ainakin osoite ja puhelinnumero).. palkinnot lähtee matkaan tilipäivän jälkeen, eli puolen kuun maissa :)

Kiitos kaikille osallistumisesta!!

Complete Thread

Profile Image

Eniten vapautellut voittaa jotain vuoden lopussa, ja lisäksi pari muuta saa arvonnassa palkinnon. Ei mitään tietoa mitä palkinnot ovat, siihenhän on vielä vuosi! :)

VOITTAJAT:
Kolme pientä ja vaatimatonta palkintoa tarjolla - toivottavasti kuitenkin tykkäätte.

Eniten vapautellut 1)Tindelitinda saa tietysti yhden palkinnoista,
lisäksi arvoin kaksi palkintoa (metodina lista, jossa osallistujat oli kirjoitettu ja puoliso, joka huuteli numerot - laskin siis vaan järjestyksessä) joten arvottuina palkinnon saavat 2) lii5a ja ) lukutuoli

Saapi laittaa mulle viestillä smartpostitiedot (tai ainakin osoite ja puhelinnumero).. palkinnot lähtee matkaan tilipäivän jälkeen, eli puolen kuun maissa :)

Kiitos kaikille osallistumisesta!!
Profile Image
Tammikuu: YKSI SANA. Tässä haetaan kirjaa, jonka nimessä on vain yksi sana, se voi olla myös nimi. Voi olla yhdyssana myös. Sanan perässä voi olla huutomerkki tai kysymysmerkki, mutta ei numeroita. Tässä ei kelpaa kansikuva, vaikka siinä olisikin vain yksi asia. Englannin kielessä A/The - sanaa ei lasketa, eli vaikkapa A Car kelpaa. Esim. Räme / Arnaldur Indridason.

Helmikuu: KOTI. Kaikki mitä on kotona. Ihmiset, esineet, tunteet, tapahtumat. Kansikuvatkin kelpuutetaan. Esim. A Homemade Life: Stories and Recipes from My Kitchen Table / Molly Wizenberg

Maaliskuu: HISTORIA. Kirja, joka on kirjoitettu tai jonka tapahtumat sijoittuvat aikaan ennen sinun syntymääsi :) Eli nuoremmat saa tästä vähän etua varmaan, mutta eihän haittaa? Esim. Mary Barton / Elizabeth Gaskell

Huhtikuu: VERBI. Toimintaa, tapahtumista t. tilaa ilmaiseva sana, teonsana (esim. kävellä, sairastaa, hajota, olla). Käy sekä kirjan nimessä että kansikuvassa. Esim. The Weeping Women Hotel / Alexei Sayle

Toukokuu: PUUTARHA, PIHA. Kukat, kasvit, hedelmät, muu puutarhoissa ja pihoilla kasvava, ötökät, pihaleikit jne. Sekä kirjan nimessä että kannessa. Esim. Yöperhonen /Katja Kettu

Kesäkuu: KESÄ. Kaikki kesästä :) sekä kirjan nimi että kansikuva lasketaan. Esim. Juhannustanssit / Hannu Salama

Heinäkuu: SAIRAUS, TERVEYS, ELÄMÄ, KUOLEMA. Kirjan nimessä tai kannessa. Esim. Veronika päättää kuolla /Paulo Coelho

Elokuu: LUONNONVOIMAT. Myrsky, tuuli, tulva, helle, tsunami jne. Kirjan nimessä tai kansikuvassa. Esim. Paahde /Louis Sachar

Syyskuu: ANAGRAMMI. Kirjan nimestä tulee käyttää vähintään puolet kirjaimista, ja muodostaa niistä jokin sana/ sanoja. Ihan oikea sana, ei keksitty. Suomenkielisestä suomenkielinen sana, muun kielisestä kunkin kielinen sana. Tässä ei kansikuva kelpaa. Esim. Murhan alkemia / Anna Jansson = Harmaa lumi

Lokakuu: MATKUSTUS. Matkakertomukset, matkaoppaat, vieraat maat ja kulttuurit. Patikointi, retkeily. Myös matkustusvälineet. Sekä nimi, sisältö että kansikuva. esim. Riding the Iron Rooster / Paul Theroux

Marraskuu: ETUNIMEN KIRJAIN x 2. Bookcrossing - kirjahyllyissähän on kirjailijat siten merkitty että etunimi on ensin. Valitse haluamasi kirjain, vaikka A, ja vapauta Anna Janssonin ja Arnaldur Indridasonin jne. kirjoja. Itse valitsisin sellaisen kirjaimen, joita minulla on eniten. Ja saa valita kaksi kirjainta tähän haasteeseen. Kirjan nimellä tai kansikuvalla ei siis ole merkitystä. Ja koska BC listaa ä:n aan yhteyteen ja ö:n oon yhteyteen, hyväksytään ne samaan syssyyn. Samoin jos on jotain erikoiskirjaimia poikkiviivoineen tms. mitä en edes tiedä :D

Joulukuu: PUNAINEN. Punainen väri kaikissa sävyissään, niin pinkki kuin vaaleanpunainenkin, ja tässä myös kansikuva lasketaan kunhan punaisuus on siinä vallitseva väri. Esim. Ruusunpunaiset silmälasit / Liisa Nevalainen
Profile Image
Yhdyssana on yksi sana. Kelpaavatko yhdyssanat tammikuulle?
Profile Image

Entäs

ne minulle niin rakkaat Kirjavaliot? :)
Käykö tammikuulle, jos Kirjavalion kirjoista yksi on yksisanainen?

Hyviä aiheita olet keksinyt. Verbejä olisinkin toivonut, jos olisi voinut :)
Profile Image

Saa

esittää kritiikkiä ja parannusehdotuksia ihan vapaasti! Jouduin tässä viime hetkellä vielä vaihtaa pari aihetta kun en saanutkaan omasta ideastani ihan selvää :D
Profile Image
Keräilen jo täällä kirjoja pieniin aiheenmukaisiin pinoihin ...
Profile Image
Miten vieraiden kielten, esim. englannin a/the, lasketaanko eri sanaksi vai samaan pääsanansa kanssa? Siis a car, yksi vai kaksi sanaa?
Profile Image

Yksi sana

Jos varsinainen nimi on yksi sana, mutta on myös alanimeke (esim. Leiri : tarinoita ihmisistä jotka haluavat kotiin). Käykö?
Profile Image
Sivusto aakkostaa myös ääkköset aakkosten sekaan - menevätkö siis Ååt ja Äät Aan joukossa ja Ööt Oon joukossa marraskuussa? :D Vai noudatetaanko tässä kuitenkin suomalaista aakkostusta?
Profile Image
jos kirjan nimi on Hilloa!

ja alaotsikkona pienellä kirjaimilla -makea tarina luumuista ja kirjan selkämyksessä kirjan nimenä on vaan Hilloa! ni lasketaanko tämä kirjan nimi yksisanaiseksi?
Profile Image
Vastaus pari viestiä alempana :-)
Profile Image
eli minun tapauksessa ylempänä koska mulla on asetukset uusin viesti alempana, paitsi kännykän asetuksissa on uusin ylimpänä et kännykällä huomaan uudet paremmi niillä asetuksia, mut joo vastaus löytyi, kiitos
Profile Image
Voiko joulukuussa osallistua vapauttamalla punakantiset kansipaperittomat kirjat? Ns. suklaarasiakirjat?
Profile Image
Voiko joulukuussa osallistua vapauttamalla punakantiset kansipaperittomat kirjat? Ns. suklaarasiakirjat?

Voi!
Profile Image
Mitä tarkoittaa "suklaarasiakirja" ja mistä nimitys tulee? Nimimerkki "nytkin suklaata suuhunsa munttaava" :)
Profile Image
Mitä tarkoittaa "suklaarasiakirja" ja mistä nimitys tulee? Nimimerkki "nytkin suklaata suuhunsa munttaava" :)

Taitaa olla ihan oma bookcrossaaja-sana kansipaperittomalle kirjalle. Muistanko väärin, että Alejanda lanseerasi termin käyttöön vuosia sitten?! Sisältö tulee yllärinä niin kuin konvehtirasiassa, kun ei voi lukea takakansitekstiä :)
Profile Image
Kiitos tästä vapautusten vuodesta :) Tämä koko vuoden kestävä haaste on haastesuosikkini. Erityisesti ilahduttaa se, että kirjoja voi vapauttaa lukematta niitä, ja siten saada kotiin vähän tilaa, vaikka ilmalle :) Ilman tällaista haastetta ja pienen pientä kilpailullisuutta (joka on omassa mielessäni) vain uskottelisin itselleni, että jonain päivänä luen kaikki hyllyissäni olevat kirjat, enkä saisi niitä ulos huushollista millään.

Järjestätkö tämän haasteen myös ensi vuonna? Vaikka joulukuukin on vielä selättämättä, odottelen jo tammikuun teemaa:)

Profile Image
Ajattelin järjestää - kalenterissa on jo muistilappuja aiheiksi :D Pitää miettiä jotain helppoa ja perinteistä ja myös jotain haastavampaa ja hauskempaakin ehkä :D
Profile Image

Tilastoa

Kirjoja vapautettiin vuonna -17 tämän haasteen puitteissa 3173 - hurja määrä! Tosin edellisenä vuonna vapautui 4329..

Haasteeseen osallistui kaikenkaikkiaan 33 henkilöä, jotkut vain kuukauden ajan, mutta suurin osa koko vuoden. Kirjoja vapautettiin 1-528 / henkilö.

Itse sain maailmalle 82, pidän sitä omalle tasolleni erinomaisena saavutuksena :)

Vuonna -16 kirjoja vapautti eniten Tarya, joka ei vuonna -17 osallistunut haasteeseen.

Eniten kirjoja vapauttelivat vuonna 2017:

- Tindelitinda 528

- Lukutuoli 338
- Sakirmo 322
- Duffeli 318

- Sumako 298
- Annelis 232

muutama vapautti 100-200 kirjaa, ja loput alle 100.

Arvonta seuraa hetken kuluttua :)
Profile Image
Kiitos :) Tindelitinda huiteli ihan omassa sarjassaan, mutta olen tyytyväinen omaan vapautusmäärääni - tämä haaste todella innosti minua tyhjentelemään kirjahyllyjä ja vapauttamaan. Erityisen hienoa tässä haasteessa oli se, että tuli katsottua kirjahyllyään ihan uusin silmin ja jopa luettua niitä kauemminkin TBR-vuoressa olleita kirjoja. Pm yhteystiedoista lähtee kohta tulemaan...
Profile Image
vuosihaasteista, aina yhtä mukavia! Itselläni ei varmaan tänä vuonna ole yhtä paljon kirjoja saatavilla kuin viime vuonna, mutta eiköhän tähän silti kaikenlaista löydy :)
Profile Image
Kiitos kovasti, Chania! Tämä haaste on jostain syystä tosi koukuttava - täyttää kaikki toiveeni. Saa olla kaikenlaisia kirjoja, joutuu hiukan vaivaamaan päätäänkin mitä voi mihinkin vapauttaa, määrällä on väliä joten uusia vapautuspaikkojakin tulee etsiskeltyä... niin ja tuo anagrammi se vasta kruunasikin nyt koko jutun! 😃 Minun vapautusteni määrä tulee siitäkin, että kiertokirjahyllyistä nappaan aina rekkaamattomat kirjat jotteivät ne päädy jonnekin myyntiin, rekkaan ja laitan kiertämään bc-kirjoina. Tulee sellainen olo että tekee jotain hyödyllistä. ⭐️ Pian alan raivata omaa kirjastohuonetta, joten tänä vuonna lähtee niitäkin kirjoja vaellukselle, kuin sopulilauma...

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.