RANTAKASSI 2016 - päättynyt

Forum » Finnish - Suomi | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
(Alkuperäinen viesti editoitu.)

RANTAKASSI lähtee taas kierrokselle. Ilmoittaudu mukaan tässä viestiketjussa.

Ja sehän toimii näin: Kerään 20 kirjaa ja lähetän kassin eteenpäin seuraavalle, joka toimii oheisten ohjeiden mukaan:
(kopioitu edellisvuoden ketjusta)

1. Ilmoita tässä viestiketjussa, että olet saanut kassin.
2. Lue makupalat rauhassa ja valitse mieleisesi.
3. Korvaa valitsemasi makupalat omillasi. Jos otat kolme, laita kolme tilalle.
Nimeä ne selvästi esim. MINKULA #1.
3.1 Makupalana toimii kopio (tai itse kirjoitettu teksti) kirjan ekasta sivusta.
3.2 Kirjan tulee olla naiskirjailijan kirjoittama.
3.3 Kirjat saavat olla TBR (LUEttavana), mutta varaudu siirtämään ne lukupinosi päällimmäisiksi.
3.4 Yliviivaa makupalastasi kaikki sellaiset tiedot, jotka voivat paljastaa, mikä kirja on kyseessä.
4. Ilmoita foorumilla mitkä makupalat, siis kirjat, valitsit. Lähetä myös PM (private message, yksityisviesti) kirjan tarjoajalle ja kerro osoitteesi.
5. Lähetä Rantakassi seuraavalle osallistujalle 2 viikon kuluessa siitä kun sait sen. Kysy yksityisviestillä tämän osoite ajoissa :) (Ennen lähetystä on hyvä tarkistaa, että makupaloja on mukana 20.)
6. Ongelmia? Kysy MINKULAlta tai tässä ketjussa.

Viime vuoden rantakassiin jäi kirjoja seuraavasti:

Teddymama 1 JATKAA
Teddymama 3 JATKAA
LiskoMiettinen 2 JATKAA
Ronya 4 JATKAA
Ronya 5 JATKAA
He_Ri 2 JATKAA
Tarya 1 JATKAA
Tarya 2 JATKAA
ButtesChaumont 1 JATKAA
LolaRobin 2
LolaRobin 3
LolaRobin 4
Annelis 1 JATKAA
myrtillus 3 JATKAA
adepas 1 JATKAA
adepas 2 JATKAA
Louhi 1 POIS

Ilmoittautuneet:

Ronya
justiina_81
Tmarju
em64
Kesis85
Tarya
He_Ri
slipperbunny
LiskoMiettinen
MMer
myrtillus
teddymama
Mieihe
adepas
Louhi
ButtesChaumont
Annelis
sussi77
Peonio
Mutteri
Minnamaria
Annimanni

justiina_81 3 yrs ago
mukana
Tänäkin vuonna 😀

Tmarju 3 yrs ago
Mukaan
tulen minäkin.

wingem64wing 3 yrs ago
Mukana
tässäkin rantakassissa

Kesis 3 yrs ago
Mukana
taaskin :)

Edit. Kirjojani ei tainnutkaan jäädä edellisellä kierroksella rantakassiin

Kirja-asiaan pitää palata myöhemmin.

Edit 26.1.: Kirjani saavat jatkaa, vaihdan ne sitten, kun Rantakassi tulee kohdalleni. Kiitos avusta, Minkula!

Ja kirjani saa jatkaa, vaihdan sen tarvittaessa sitten, kun pussukka tulee kohdalleni.

slipperbunny 3 yrs ago
Mukana
En tainnut osallistua viimeksi niin kaipa sitä nyt voisi. =)

kirjakin saa olla mukana. Vaihdan sitten ko tulee takas ittelle.

Tässä vaiheessa saa esittää myös toiveita, haluaako olla listan alussa/lopussa/keskivaiheilla. Muussa tapauksessa laitan ilmoittautumisjärjestykseen. :)

MMer 3 yrs ago
Mukaan tulen
Ilmoittaudun sitten mukaan minäkin.

mukana edelleen. :)

teddymama 3 yrs ago
Jatkan
ja myös kirjani saa jatkaa...

Liityin Bookcrossingiin vasta pari päivää sitten, joten kaikki täällä on uutta minulle. Uutta ja kiinnostavaa, kuten tämä rantakassi. Miten se kassi kulkee lukijan luota toisen luo, Matkauollon avullako? Haluaisin mielelläni osallistua siihen kesäaikaan, kun ei enää ole työväenopistoa.

Tai jos seuraava asuu jossain lähellä ni ja häntää näkee muuten ni tavatessa voi antaa. Rantakassia on kopioituja, tuliatettuja tai kirjoitettuja lappuja kirjan ensimmöisestä sivusta. Jossa on yliviivattu esim. Nimet joata kirjan voi tunnistaa. Sitten kun lukee kiinnostavan näytepalan tai palat. Ilmoitetaan tässä ketjussa sekä asianosaisille ja he toimittaa kirjat ja niiden toimitustavan voi valita kukin itse edit ja yhtä monta näytepalaa ku nappaat pussista. Laitat tilalle omista kirjoista. Jotka oot valmis toimittamaan mahdollisille nappaajille ja ni alotus viestissä linkki edelliwen ketjuun jossa hyvät ohjeet miten tää toimii. Kannattaa käydä lukemassa

adepas 3 yrs ago
Mukana
Mun kirjat saa myös vielä olla.

Mieihe 3 yrs ago
Tulen mukaan
Olen nyt perehtynyt asiaan ja uusi juttu oli se, että kyseessä ovat naiskirjailijoiden teokset. Minulla on pari sellaista, jotka voin panna kassiin, joten osallistun.

En kyllä yhtään muista, mikä tuo kirjani mahdollisesti on. Ehkä se on parempi poistaa kassista.

Tuun mukaan ja kirja saa jatkaa :)

wingAnneliswing 3 yrs ago
Mukaan!
Ja Annelis 1 saa jatkaa, kunne tulee kotiin taas - jos tulee.

Meiltä loppui kotitulostinprintteristä muste. Jos en saa ensi viikolla uutta mustekasettia printteriin, pitänee mennä kopioimaan kirjastoon. Eli työn alla on, mikäli joku tätä hyvin innolla odottaa. ;)

Rantakassi on vihdoin postitusta vaille valmis, joten lähtee tänään liikkeelle. :)

sussi77 2 yrs ago
mukaan?
Jos kerkiää vielä mukaan niin liittyisin mielelläni 😊

MINKULA 2 yrs ago
VS: mukaan?
Jos kerkiää vielä mukaan niin liittyisin mielelläni 😊

Juu, tähän ehtii mukaan vaikka sittenkin, kun pussi kiertää. Ei ole niin tarkkaa kuin vaikka synttäriryhmän kanssa. :)

Mun piti jo aiemmin iltasella laittaa viestiä, että lähden mukaan myös :)

...ilmoittaudun sittenkin mukaan :)

Ja nyt on makupalat mutusteltavina :)

liityn joukkoon :-)

... tänään seuraavalle. Nappasin kassista Myrtilluksen kirjan ja vaihdoin jo kerran kiertäneet ronya 3 & 4 uusiin samalla.

ja tutkin näytteitä pari päivää.

Valitsin kuoresta

RONYA 8 jossa Zarinan 3vuotiapäivä on sunnuntai..http://www.bookcrossing.com/---/10027611

He_ri 2 jossa grillin punavalkoisen katoksen alle oli jäänyt vain kolme henkeä http://www.bookcrossing.com/---/8391044

Minkula 3 jossa Jenny May Butler, pikkutyttö joka asui vastapäätä,katosi kun olin lapsi

Tarya 1 kuulin kun hissi laskeutui, mutta haju tuli...

Kuoreen sujahtaa justiina_81 11-14

justiina_81 2 yrs ago
jatkoi
matkaa kohti Tmarjua tänään.

- vaikka oikeampi nimi tässä tapauksessa olis Räntäkassi....

ja se jatkaa matkaansa piakkoin.
Mulle jäivät nämä:

Justiina81 12, jossa ollaan paikassa, joka on hiljainen kuin hautausmaa
Minkula #4, jossa Jane Neal on kohdannut luojansa 76-vuotiaana Three Pines kylän laitamalla vaahterametsässä
http://www.bookcrossing.com/---/8533765/

Minkula #7, jossa X aikoo istuttaa kaalintaimet ennen päivän kuumuutta sekä
Teddymama1, jossa ollaan Vesteråsin asemalaiturilla perjantaina 2.1.1987 klo 18.30.
http://www.bookcrossing.com/---/13494383/

Tilalle menivät Tmarju5-8.

Rantakassi saapui tänään Tampereelle. Makustelen hetken tarjokkaita ja teen sitten valintani.

wingem64wing 2 yrs ago
Valinnat tehty
Nappasin 3 kirjaa:

Minkula #1: Ensi-ihastus Lontooseen rupeaa viilentymään. Agathaa, jee, http://www.bookcrossing.com/---/13870588
Butteschaumont 1: Joku koettelee rajojaan laskuvarjohypyllä. Ja tällainen sieltä sitten paljastui: http://www.bookcrossing.com/---/13326231
Justiina_81 11: Emmi heräilee hiljakseen. Kotimaista tipukirjallisuutta: http://www.bookcrossing.com/---/13267131

Laitoin tilalle omat tarjokkaani, pussukka jatkaa matkaansa, kunhan saan seuraavan osoitteen.

EDIT: 12.4. pussukka tipahti postilaatikkoon aloittaakseen matkansa seuraavalle lukijalle.

eli nyt tänänä sain ja saman tien katsoin ja tein valinnat.

valtuksi tuli Tmarju 5 jossa jnkun veli oli liko kolmetoistavuotias kun hänen kätensä murtui kyynärpäästä. ja kirja oli tämä http://www.bookcrossing.com/---/9920344

sekä Tarya 2 TBR josa jou aioo harkta vastedes kaksi kertaa ennen kuin tekee palveluksen ystävän ystävälle

Molemmille lähetetty pm:t

tilalle menivät
kesis85 avl1
kesis85 avl 2

Rantakasdi siirtyy tänään puolen päivän jälkeen Taryalle Tammelassa

Sain Rantakassin Kesikseltä tänään Saaren kansanpuistossa, tutkailen makupaloja lähipäivinä :)

wingTaryawing 2 yrs ago
Valinnat tehty
En sitten malttanut olla tutkimatta näytteitä heti yöllä, vaikka silmät olivat painua kiinni väsymyksestä :) Aika monta houkuttelevaa makupalaa kassissa olikin, mutta en tiedä, pitäisikö tässä huolestua vai olla iloinen, kun olen ne kaikkein kiinnostavimmat jo lukenut :D Ennestään tuttujen tekstien ohella eniten kiinnosti Ronya 6, jossa etsitään uutta vaimoa ja jonka siis nappasin kassista. Jännä juttu, että olin yöllä ihan varma, että teksti on miehen kirjoittamaa, vaikka Rantakassissahan on vain naiskirjailijoiden kirjoja :D

Tilalle tulee Tarya 3, jota en ole vielä valinnut. Koetan saada Rantakassin eteenpäin parin päivän sisällä. Ronyalle lähtee pm valinnasta ihan kohta.

Edit 18.4.: Tarya 3 on TBR, Rantakassi lähtee tänään He_Ri:lle :)

Edit 19.4.: Tarya 1 on toimitettu viime viikolla, Tarya 2 on edelleen lukupinossa.. Ronya 6 saapuikin jo tänä aamuna, se on tämä mieluinen kirja: http://www.bookcrossing.com/---/13728217/

En ole vielä ehtinyt perehtyä näytteisiin, mutta kuori lähti kyllä töihin mukaan. Ehkä (tylsän) palaverin lomassa ehtisi vilkuilla...

wingHe_Riwing 2 yrs ago
Valinnat tehty
Valitsin pussista kolme kirjaa:

em64 1, jossa joku kuolee paljain jaloin.
http://www.bookcrossing.com/---/13693404/
Tmarju7, jossa kukaan vieras ihminen ei ole katsonut minua sillä tavalla.
http://www.bookcrossing.com/---/14108466
Tmarju8, jossa valmiutemme on hyvä.
http://www.bookcrossing.com/---/13632773

Tilalle laitoin He_Ri 1-3. Kuori jatkaa matkaa huomenna.

He_Ri 1 missä hoikka kundi risaisissa farkuissa täyttää 17.
Tmarju 6 missä joku on ollut kaiketi kolarissa.

Pistän privaviestiä, mutta pitää miettiä viikonlopun yli mitä laitan tilalle.

Ainakin jos muistan ennen töitä käydä postilaatikolla. Lisäsin omat makupalat.

Kassi saapui eilen ja nyt olis valinnat tehty.
1-3 omaa uutta siis laitoin. Ja yhden vanhan omani otin pois.

Sitten valitsin
1. siis oma näyte

2. He_Ri3: Jossa henkilö tekee kuvitusta minijatkokertomukseen.

3. MINKULA 5: Jossa mehiläiset saapuivat kesällä 1964.

Kyselen osoitteen ja katsoo sitten milloin taas jatkaa matkaansa. :)

Kuori odotti avaamista postipinossa, kun tulin reissusta. Tutkiskelen sisältöä rauhassa.

MMer 2 yrs ago
Valinnat tehty
Valitsin LiskoMiettisen 1TBR Karhujen talo
ja 2TBR jossa tullaan kaupunkiin kevättalvella 1922.http://www.bookcrossing.com/---/14042904/

Tilalle MMer1 ja MMer 2.
Ja kuori lähtee hiljalleen eteenpäin seuraavalle.

Tutkailen jonkin aikaa.

ilmoittautudun mukaan, kun kerran vielä mahtuu. Eihän ne rantakelitkään ihan priimoja ole juuri nyt.

Valitsin seuraavat:

slipperbunny 1 ja em64-2

Olin jo valinnut ensimmäiseksi erään näytteen, mutta selaillessani kirjahyllyäni valitakseni vaihtoehtoja rantakassiin, huomasin että minulla on jo ks. näytteen kirja. Tuuria!

teddymama 2 yrs ago
Rantakassi
saapui tänään ja valinnatkin tein jo - ihmeellisen helppo tälläkertaa...
Nappasin
slibberbunny 2 - missä peilikuva on armoton
Ronya 7 - missä nainen liukuu varjona
adepas 2 - missä sataa kovasti
ja pois otin myös teddymama 3 joka on tehnyt "täyden kierroksen".

Uutena mukaan lähtee siis Teddymama I , II, III ja IV

Minnamaria 2 yrs ago
Mukaan
Jonon jatkoksi :)

myrtillus 2 yrs ago
nosto
:)

Mieihe 2 yrs ago
Rantakassi
Minulla haaviin jäivät

Teddymamma III, jossa kunnianarvoisa äiti ja Ginny keskustelevat JA
myrtillus 6, jossa aamulla taloa ympäröivillä vainioilla näkyi peuroja

Tilalle laitoin Mieihe 1 ja 2

Luin makupalat samantein läpi ja mielenkiinnon herätti:
MINKULA #2
MINKULA #6
Mieihe 1.

Otin myös jo kierroksen tehneen adepas 1 pois.
Tilalle adepas 1-4

Rantakassi jatkaa matkaa ensi viikolla.

Voisiko minut jättää pois listalta? Ei ole kopiointikone oikein terässä :(

Poistin.

Yritän valikoida ja pussittaa mahdollisimman pian.

Valitsin pussista em64 nro 3 ja adepas nro 3.

Em64:n kassikirja saapui jo. Se oli http://www.bookcrossing.com/---/13220644

Odottelen seuraavaa osoitetta, kassi on omalta osaltani valmis.

Rantakassi oli tupsahtanut postiluukusta tänään. Tutustun teksteihin tämän viikon aikana :)

Ai kun olikin hyviä makupaloja. Olin ajatellut ottaa vain yhden tai korkeintaan kaksi, mutta päädyin kuitenkin kolmeen. Aiemmin mukana ollut tekstini olikin jo poistunut kassista, joten nyt mukana ovat uudet Butteschaumont 1, Butteschaumont 2 ja Butteschaumont 3.

Rantakassi jatkanee matkaansa piakkoin postitse tai kädestä käteen :)

Ja ne mun valinnat osuivat näihin:

MMer 1, MMer 2 ja Louhi 2. Yksityisviestit lähtevät kohtapuoliin.

wingAnnimanniwing 2 yrs ago
Kääk!
Huomasin, että ihan kohtapuoliin on mun vuoro, mutta minäpä olen lähtemässä ylihuomenna reiluksi kolmeksi viikoksi reissuun. Minut voisi siis siirtää tuonne ihan loppupäähän. Kiitos.

MINKULA 2 yrs ago
VS: Kääk!
Siirretty. Hyvää matkaa. :)

Rantakassi lähti tänään posteljoonin matkassa Annelikselle.

Tainnut olla jo pari päivää perillä. Löysin postikasasta. Nyt tarttee lähteä miittiin. Tutkitaan illemmalla.

Lola pyysi poistoa. :)

Anteeksi viivyttely!
Otin kassista pois kierroksen kiertäneen mansikkani ja valitsin lisäksi:

ButtesChaumont 2: Luokka perusti itse itsensä

Kesis85 2: Junalla Mennään kohti Lappeenrantaa

Myrtillus 5: Miehellä on ikenet irvessä ja hampaat pöydällä.

Tilalle laitoin Annelis 1-4.

Koska Sussista ei ole mitään kuulunut lähetän Rantakassin Peoniolle tänään. Onneksi kopioin kaikki laput ennen Sussille lähettämistä. Printtasin ne juuri valmiiksi.

ja toi auringonkin tullessaan sateisen ja harmaan aamupäivän jälkeen. Meilläkin on postinkulku ihan mitä sattuu, mutta nyt oli nopeaa :-o Aku Ankka tuli jopa päivän etuajassa, kun usein pikemminkin viivästyy päivällä... Pikavilkaisulla taisi jäädä jo yksi näyte mieleen mutta pengon kassin vielä pohjia myöten ennen kuin teen lopullisen päätöksen.

Valitsin nämä kaksi:

Louhi 1 "Joinain yön hetkinä kylmä ja väritön varjo hiipii kaiken ylle." Muok. 22.9. Tämän näytteen takaa paljastui http://www.bookcrossing.com/---/13164301

ButtesChaumont 3 "Temppelissä oli pakko laulaa."

Tilalle Peonio 1 ja Peonio 2. Kuori siirtyy ihan kohta postilaatikkoon ja kohti Mutteria.

Rantakassi saapui minulle. Onkin niin kesäisen lämmin ja leppeä ilma...että oikeassa tunnelmassa voin tutustua antiin terassilla istuen.

Valitsin kirjan Peonio 2 jossa 10 aikaan illalla leikataan anopilta saatu iltapuku pöytäliinaksi. Rantakassi lähtee jatkamaan matkaa. Mukaan liitän Mutteri 1 näytteen.

Postilaatikossa löytyi tänään kiva yllätys, kun rantakassin maistiaiset olivat siellä :)

Lueskelen pikaisesti!

Valitsin 2 kirjaa,

Tarya 3 jossa lentokoneen sivuovi lävähti auki.

Teddymama 2, jossa Femmen toimituksessa ounasteltiin maanjäristystä.

Mukaan pomppas Minnamaria 1 ja 2.

Viestiä laitettu seuraavalle osoitteesta :)

Pengon hetken ja palaan sitten. Olenkin näköjään viimeinen.

wingAnnimanniwing 2 yrs ago
Valinnat
Poimin kassista seuraavat:

Peonio 1, koska haluan tietää, kenen muistiinpanot herra P. R. on ostanut eräältä vanhaintavarainkauppiaalta Roquette-kadulta

Minnamaria 1, koska on aina kiinnostavaa lukea kirja, joka (ilmeisesti) sijoittuu itselle tuttuun ympäristöön, tässä tapauksessa Leppävaaraan.

Kirjoilla ei ole kertakaikkisesti mitään kiirettä :)

Saan huomenna omat ehdokkaani paperille ja laitan sitten postiin. Ellet Minkula ole tulossa sunnuntain Tmarju-miittiin?

Kierros tuli täyteen ja kassi palasi kotiin. Valitsen pussista jotain luettavaa itsellenikin. Pitäkää lukunäytekirjat jemmassa seuraavaa kierrosta varten. Kiitos kaikille osallistujille!

MINKULA 2 yrs ago
Valitsin...
...kassista:
Annimanni 2: Jossain vanhainkodissa tai sairaalassa ollaan...
Adepas 1: Kuolemansyyntutkinta...
Adepas 4: Kaukaisen maan reunassa...

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.