Pelasta kirjat eli Celian kirjavaraston tyhjennys

Forum » Finnish - Suomi | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Ensimmäiset kirjanpelastusoperaatiot olivat perjantaina 24.4. klo 16-19 ja lauantaina 25.4. klo 13.30-16. Toukokuussa jatkettiin: keskiviikkona 6.5. klo 16-19, ja lisää seurasi, kun kirjoja pelastettiin taas perjantaina 15.5. klo 16-19. Vielä en tiedä, onnistuisiko yksi kerta viikon tai kahden viikon päästä lauantaina, vai oliko se meidän osalta tässä. Palaan asiaan.

Tulo-ohjeet alempana. Muista kysyä mun PUHELINNUMERO, niin pääset sisään. Omat pussit ja kassit mukaan!

Kuten olen jo joillekin kertonut, työpaikassani Celiassa - Näkövammaisten kirjastossa hankkiudutaan eroon kirjavarastosta. Olen luvannut, että bookcrossarit tulisivat auttamaan varaston tyhjentämisessä ja kirjojen pelastamisessa :)

Tarkoitus on järjestää useampi ajankohta bookcrossareita varten. Ensimmäinen olisi arki-iltana. Myös viikonlopputilaisuus olisi tarkoitus järjestää, jotta pidemmältäkin tulevat pääsevät mukaan tyhjennystalkoisiin. Ilmoittelen tarkat ajankohdat heti kun saan itse tietää (ennen kesäkuuta ne ovat joka tapauksessa), mutta laittakaapa tieto jo korvan taakse!

Tarjolla on romaaneja, runoja, dekkareita, lastenkirjoja, elämäkertoja, tietokirjoja ja niin edelleen. Kirjat ovat ihan ilmaisia ja pääsääntöisesti hyväkuntoisia, koska ne ovat olleet tuotantokäytössä (niistä on siis tuotettu piste-, e- ja äänikirjoja). Kirjoissa on Näkövammaisten kirjaston leimat.

Pieniä määriä emme anna - mitä enemmän kirjoja otat, sen parempi, eli omat pakettiautot mukaan ;) Muuten kirjat päätyvät kaatopaikalle kesäkuun alussa :(

Kiinnostaako? :)

Celia-kirjasto sijaitsee IIRIS-keskuksessa Helsingin Itäkeskuksessa lähellä metroasemaa. Osoite on Marjaniementie 74, 00930 Helsinki. (AUTOILIJAT ajakaa Virvatulentien kautta hiekkakentälle parkkiin ja kävelkää sieltä pääovelle.)

KATSO karttakuva täältä: http://www.bookcrossing.com/---/13294359

Tule pääovesta sisään ja hissillä (tai portaita) yksi kerros alaspäin eli toiseen kerrokseen. Käänny hissin ovelta vasemmalle ja tule harmaalle ovelle. Tekstaa tai soita, jos ovi on kiinni, niin tulen avaamaan.

Lauantaina ja arkisin kello 18 jälkeen pääovi on kiinni. Tekstaa tai soita ulko-oven edestä, niin tulen avaamaan.

Kysy yksityisviestillä mun puhelinnumero.

mutta kiinnostunut kyllä.
Erityisesti dekkareita menevät hyvin Columbuksen hyllyssä ...

Ja itse kiinnostavat joka tapauksessa runot, tietokirjat jne.

mutta eipä ole kotoa matkaakaan kuin 200 metriä, kipaisen vaikka useamman reissun :D Eli kiinnostaa :P

Voin ottaa kirjoja myös Forssan mielenterveysseuran hyllyyn kuriroitavaksi, jos sinne kaivataan lisää kirjoja.

Kesis 4 yrs ago
ei autoa
mutta kiinnostaa ja ehkä saattasin saada kaverin kuskiksi tailen riippuen sattuuk sille ajalle ku veli ja iskä käymäs täällä.

Uhkaaminen kirjojen joutumisella kaatopaikalle alkoi ahdistaa niin paljon, että varmasti tulen paikalle. Mutta mikä määrä kirjoja katsotaan pieneksi ?
Seuraan ketjua:)

pooca 4 yrs ago
Kiinnostaa!
Mä pääsisin autolla tulemaan juuri ennen Kierrätystehdasta ja voisin viedä niitä sinne jakoon. Eli pääsisin siellä käymään perjantaina 24.4. Ehtisin sitten illalla laputtaa niitä tapahtumaa varten. Voin ottaa kirjoja siis paaaljon mukaani, koska auto :)

Tiedä sitten sopiiko tuo päivä siellä päässä?

Voisin yrittää kysellä töistä tuota päivää (iltaa) ja myös seuraavaa päivää, eli lauantaita 25.4., joka myös sopisi mulle. Toivottavasti onnistuu!

Lähinnä kyse on siitä, että onko kokoelmapäälliköllä vielä jokin sidosryhmä tms., joka halutaan kutsua kirjoja hakemaan. Sitten kun kirjat ovat tältä osin "vapaata riistaa", kyse on lähinnä mun aikatauluista, ja tietysti myös teidän :)

Arkena ajankohta voisi olla esim. klo 16-19 ja viikonloppuna klo 13-16, vai mitkä ajat teille sopisi? Katsellaan tarkemmin, kun tiedetään enemmän!

TiiMa 4 yrs ago
voisin auttaa
rekkaamaan kirjoja BC-tarkoituksiin; olisi se autokin, mutta 24.-25.4. ei ole mahdollista :(

pooca 4 yrs ago
ajankohta
Lauantaina 25.4. olen Kierrätystehtaalla jakamassa kävijöille BC-kirjoja, mutta se perjantai ois tosi jees, jos onnistuu. Saisin kirjat niin kätevästi seuraavana päivänä kiertoon tapahtumassa :) Mulla on perjantaina koko päivä vapaa, joten sopis millon vaan.

Voisin toukokuussa päästä avittamaan, huhtikuu on ihan tukkoon lyöty. Autokyyti johonkin suuntaan saattaa onnistua, jos päivä & kellonaika sopivat kuskille (tai jos joku ajotaitoinen haluaa tulla ajamaan). Neuvottelunvaraa on. :)

Ja autokin on käytössä.

Voi harmi, tuolloin olen vielä reissussa.. seuraavia päiviä odotellessa ;)

Jos saisin miehen houkuteltua autolla paikalle. Tosin silloin lapsikin sähläisi mukana. Katsotaan!

Lauantaina olen itse kursseilla, mutta Halvast voisi tulla hakemaan autolastillisen. Perjantaikin voisi sopia.

Luojan lykky tulin tänne foorumille ajoissa :D

Mä otan mieluusti tyyliin kaikki lasten ja nuortenkirjat mun tyttöjen koulun kirjastoon. Jos on ruotsinkielisiä, niin ne voin viedä naapurikouluun! Myös tietokirjoja voinen ottaa jonkin verran. Katson sitten paikanpäällä, jos jaksan vielä itselleni kantaa jotain. Autolla tulen kyllä.

Jätän zumban väliin ja tulen rohmuamaan perjantaina :)

EDIT: Mistä tuonne ajetaan parkkiin?

Kesis 4 yrs ago
pääsisin
perjataina, pientä epäselvyyttä vielä lopuuko koulu 15 vai 16 mut joka tapaukessa sen jälkeen pääsisin

Sain vahvistettua nuo ajankohdat, eli tervetuloa ensi viikon lopulla kirjahyllyjen väliin! Siis perjantaina klo 16-19 ja lauantaina klo 13-16.

HUOM! Perjantaina on talosta poistuttava klo 19:ään mennessä.

(Eiköhän kolme tuntia per päivä ole tarpeeksi? Lauantaita voin kyllä tarvittaessa aikaistaa tunnilla, jos joku välttämättä haluaa :) )

Ensimmäiseen viestiin on nyt päivitetty tulo-ohjeet. Kysy vielä yksityisviestillä mun puhelinnumero ja kerro, kumpana päivänä olet tulossa, niin tiedän sitten odottaa oikeana päivänä :)

Delenna 4 yrs ago
Pe tulen!
Ihana kuvallinen ohje, jonka minäkin ymmärsin heti :)

wingkirjakkowing 4 yrs ago
Tulen
Jos ei mene ylitöiksi, tulen pe ja jos aika loppuu, myös la. Saako mainostaa myös ei-krossareille? Luokkakaverillani on 12 lasta ja pieni bussi 🚌, on ollut viimeksi pelastamassa hylätyn divarin kirjoja.

wingduffeliwing 4 yrs ago
VS: Tulen
Periaatteessa vain krossareille, mutta taidan tehdä tämän yhden ei-bookcrossarin suhteen poikkeuksen, kun on niin lupaavan kuuloinen asiakas! :D

Minnamaria 4 yrs ago
Auttaisin
mielelläni, mutta kyseinen ajankohta ei sovi,olen yövuorossa töissä ja nukkuakin pitäisi :( Toivottavasti saatte pelastusoperaatiothienosti suoritettua! :)

...jalkapalloturnauksessa, eivät pääse.

Niksu 4 yrs ago
En pääse
Voi harmi, mutta aikataulut menee niin tiukille että tästä on luovuttava.

Muistakaahan ottaa omat kassit ja muut kirjankantovälineet mukaan!

Onko lauantaina tulijoita? Mun kirjanpidon mukaan olisi vain yksi ehkä-tulija, kello 14 maissa. Onko muita?

Nyt olen melko varma tulija, mutta ainoana tuskin kannattaa tulla.

Tule vaan, mutta en raahaudu paikalle ennen kahta, jos muita ei ole tulossa :)

Minähän en oikeasti TARVITSE yhtään kirjaa lisää, mutta jos pimeys laskeutuu päähäni... Autoni täyttyi yllättäen työkaverin perheen vaatesäkeistä, kun kuulivat että menen kierrätystehtaalle 😂. Eli jos kirjat eivät mahdu kyytiin, niin täytyy harkita toista keikkaa. Mutta jos lysti jatkuu toukokuussa, niin voin keikkailla silloinkin (paitsi 20.5.=》jolloin olen ulkomailla synttäreitä karussa).
Jos tänään tulee kuuma päivä, niin voiko koiran ottaa autosta sisälle? Nyt on tosi vilpoista, mutta ip voi olla ihan muuta. Koira on töissä mukana, joten en voi jättää poiskaan. On tottunut kirjoihin ☺.

Koira on tervetullut myös :) Eihän me kirjoja yhtään enempää taideta tarvia, mutta kun sitten ne menee kaatopaikalle...

wingkirjakkowing 4 yrs ago
Varokaa!
On muuten vaarallinen paikka se kirjasto. Koira istuu nyt etupenkillä onnettomana, kun sen takakontin ovat vallanneet kirjat. Olisi pitänyt tulla vasta toukokuussa, kun muut olisivat ehtineet viedä parhaat päältä. Siis NIIN mielenkiintoisia muikkareita ja eläinkirjoja ja matkakirjoja, että yhtään kirjaa ei enää koskaan tarvitse ostaa. Kiitos Duffelille vinkistä ja kärryjen kuljetuksesta - ja kotona aiheutuvat kaaoksesta ☺.

Kesis 4 yrs ago
VS: Varokaa!
mieki mietin aamulla etten varmaa reppua tarvitse ku n noita kasseja ja lopulta kuitenki tungin osan kirjoista reppuun.

olin kävelemässä kasseineni metroasemalle ja eräs nuori mies tarjosi apua (täsä kohtahaan on aina se riski et millane ihmnen ettei lähe sen matkaan mitkä tavarat ) mut mä otin riskin ja kantoi metroon ja rautatieasemalla. totes sillo et sullaha paljo kirjoja ja ssitten kun mainihin myöhemmäs vvaihees kun juteltiiin viel sanan bookcrossing olin jo aiemmin väh selitätnyt mistä kyse ni kysy et mikä se oli ja kerroin uudestaan. vaikutti ihan kiinnostuneelta. Tarjosin rahaaki vaivapalkaksimuttei ottanut totesi että sama matkahan meillä oli. (rautatieasmalle siis) mähän sit jatkoin sieltä vielä tänne vantaalle a kiitin onneanni ettei bussin tullut yhtään lastenvaunuja sillä matkalla

wingduffeliwing 4 yrs ago
Huh huh!
Kiitos ihanat bookcrossariystävät! Olipa kiva ja kirjaisa ilta! Paljon lähti kirjoja mutta vielä enemmän jäi, eli urakka jatkuu...

Huomenna olen paikalla noin puoli kahdesta neljään asti, eli tervetuloa taas tyhjennystalkoisiin! Ulko-ovi on lauantaisin kiinni, eli soita ovelta, niin tulen avaamaan. Puhelinnumeron saa yksityisviestillä, jos se vielä puuttuu.

Kiitos ihanat bookcrossariystävät! Olipa kiva ja kirjaisa ilta! Paljon lähti kirjoja mutta vielä enemmän jäi, eli urakka jatkuu...

Huomenna olen paikalla noin puoli kahdesta neljään asti, eli tervetuloa taas tyhjennystalkoisiin! Ulko-ovi on lauantaisin kiinni, eli soita ovelta, niin tulen avaamaan. Puhelinnumeron saa yksityisviestillä, jos se vielä puuttuu.

Kiitos ihanasta etsintätuokiosta kirjastossa! En uskalla vielä huomenna tulla takaisin, pitäisi ensin toipua vähän tästä matkasta. Mutta kaikki kirjat pääsivät ehjänä kotiin asti!
Toukokuussa sitten, jos jatketaan silloin!

Löytyi kyllä niin mielenkiintosia kiroa ja viel yks koulukirjaki jota tulen tarvitemaan toukokua, helpommalla päsi kun appasi sieltä mukaasa mitä alkais kirjastosta etsimään nyt makuuhuoneen kirjahylly on nimensä mukaisesti kirjahylly ja täynnä

Nyt ensimmäistä kertaa elämässäni harmittaa, että olen ajokortiton. Halvast on töissä eikä pääse kuskaamaan minua ja kirjoja. Kun en muistanut tsekata Lontoo-kirjoja enkä päässyt kuin kahteen kaunokirjallisuusvälikköön. Ja historiakin jäi väliin, kun jumituin kansatieteeseen :)

pooca 4 yrs ago
Huh hei!
Melkoinen paikka :)

Laitoinkin duffeli sulle viestiä, kun olisi huomiselle kävijä. Jäi harmittamaan, etten enää loppukiiressä ottanut sitä yhtä kirjasarjaa... :(

Kiitos ihanasta penkomisreissusta, duffeli! Ilohan tällaisia on käydä pelastamassa :) Nyt on toisten vuoro, tulen sitten jatkamaan toukokuulla, jos tarvitaan :)

pooca 4 yrs ago
-
Kävi vaan mielessä, että se haluamani kirjasarja on Pertti Duncker - Merivuokko. Hihkaise, jos nappasit jo mukaasi.

sumako 4 yrs ago
tulen la
n. klo 14, jos kyydit on ajoissa. Pikakatsaus, kun yritän ehtiä aikaiseen junaan.

Siellä ei voi käydä pikaisesti.

Meidän Muori, 89, haistoi kirjat jo kaukaa (asumme samassa rapussa) ja vei pläjäyksen muikkareita päältä. Tauti on paitsi paha, myös perinnöllinen.

Tänä yönä tyhjennän takakontin (autoa en saanut parkkiin kovin lähelle) ja huomenna kiepautan viemään ne rätit ja lumput sekä BC-kirjat Kierrätystehtaalle ja sieltä on vissiin pakko kurvata takaisin nuuskimaa hyllyjä.

Tänään löydetyn Meditatiivisen sisustuskirjan viisaus:
"Toisinaan tekee mieli järjestellä kirjoja, äkillisen innon puuskassa jopa pyyhkiä pölyjä. Sitä tapahtuu harvoin. Riittää, että kirjat ovat olemassa ja saatavilla. Tulee päiviä, jolloin pitää selvittää tärkeä asia, löytää vastaus ongelmaan, tarkistaa oman muistitiedon paikkansapitävyys. Tulee päiviä, jolloin sielu kaipaa matkalle, vaikka lomaan on monta kuukautta. Matkalle jonkun toisen elämään tai syvemmälle omaan. Sellaisina päivinä on tärkeää, että kotona on lukemattomia kirjoja."

Tosi on. Ja nyt miulla on lukemattomia lukemattomia kirjoja...

Olin vähällä vuokrata auton, mutta tulin "järkiini".
Mahdollisille ihmettelijöille tiedoksi , etten tule Kuopiosta asti hakemaan kirjoja. Olen muissa asioissa täällä etelämpänä. Vaikkei täällä kukaan taida kirjahulluutta ihmetellä.

toivelistakirjojen etukäteen keräilystä. Nopeutti kirjahyllyjen selausta. Liikaa otin ja liikaa hyviä jäi hyllyyn. Katsonpa mihin kohtaan toisen keikan saa sovitettua.

Kuorma-autokortti olisi tarpeen. Nyt ei kuriirien passaa luvata tuoda kirjoja, ne ei mahdu mihinkään reppuun 😇.

wingduffeliwing 3 yrs ago
Hyvä me!
Kirjoja on pelastettu oikein urakalla, ja samalla tehty hienoja löytöjäkin :)

Urakka ei kuitenkaan ole ohi. Vielä on monen monta kirjapoloista matkalla kohti varmaa tuhoa - ellemme me uutterat kirjanystävät astu taas esiin ja tartu toimeen. Koska siis jatketaan? Ehdotuksia ajankohdasta otetaan vastaan!

Vapuviikonloppuna voisi sopia, mutta meilläkin on se perjantai täynnä lapsimenoja.

wingkirjakkowing 3 yrs ago
Wappuna?
Silloin melkein kaikki ovat vapaalla jalalla.

Pahoin pelkään, että perhe vaatii mun huomiota ja seuraa vappuna. Ne on välillä niin kauhean ymmärtämättömiä! :D

Vappuviikonlopuksi on menoa jo sovittuna ja seuraavana viikonloppuna onkin sitten äitienpäivä. Miten olisi siitä seuraava? Kestääkö porukka sinne asti :D ?

Olen tuona viikonloppuna ainakin sunnuntaina Helsingissä. Viikonlopun koko ohjelma on vielä auki, mutta voisi olla mahdollista järjestää aikataulua niin, että pääsisin perjantaina tai lauantaina.
PS. Julkisislla kyllä liikun tuolloinkin.

Tämä viikonloppu näyttäis käyvän mulle. Tosin satavarmasti en osaa sanoa.

Jos silloin, koska 16.5. on Arabian Katufestivaalit.

Joo, hyvä huomio. Mähän oon itse menossa sinne Arabiaan, joten voisikin hyvin käydä perjantaina hakemassa kirjoja. Siis jos se vaan sopii duskiskalle.

15.5.
Perjantai 15.5. saattaisi sopia (tosin mulla on silloin vapaapäivä töistä, mutta eipä se haitannut toissapäivänäkään!), klo 16:sta eteenpäin. Mä kysyn töistä vielä, mutta eiköhän niille sovi.

niin kannattaa joko käyttää POISTETTU-leimaa tai viivata yli kirjaston leimat ja vaikka kirjoittaa käsin että poistettu. Kierrätystehtaalla joku katseli sieltä kotoisin olevaa kirjaa todella epäluuloisesti ja sanoi olevansa itsekin jossain kirjastossa töissä. (Siikakin kävi, mutta tämä oli eri henkilö.) Kyllähän siitä voi saada väärän kuvan koko harrastuksesta.

Pätee tietysti kaikkiin muihinkin poistokirjoihin.

olen aamuvuorossa töissä Kaisaniemessä, ja vuoro loppuu klo15 :) Jos kovin myöhäiseksi menee, niin sitten joudun kyllä jäämään pois...

Tämä on vähän kaksipiippuinen tapaus, totta kai kirjat pitää pelastaa, mutta mihin niiden kaikkien kanssa joutuu?? Helppo siis todeta täällä kaukana, että tulisin kyllä jos olisin lähempänä. Kun ei nyt tule oikein mieleen ketään kuriiria, jonka sinne lähettäisin sijaistamaan :) Eli hop hop etelän ihmiset, pelastakaa Celian kirjat!!

Jos kovin myöhäiseksi menee, niin sitten joudun kyllä jäämään pois...

Poishan saa toki lähteä heti kun haluaa. Tai heti kun pystyy. :)

Jos kovin myöhäiseksi menee, niin sitten joudun kyllä jäämään pois...

Poishan saa toki lähteä heti kun haluaa. Tai heti kun pystyy. :)

Tarkoitin siis, jos pääset paikalle vasta myöhemmin kuin 17 :) Ongelmallista tosiaan saattaa olla se pois lähteminen...malttaako ollenkaan?

16-19 laitoin tuonne ekaan viestiin ajaksi, ainakin alustavasti.

Mä olin rohmuamassa kirjoja pe. Auton takakontti (farkku volkkari) tuli täyteen. Onneksi kaikki on menossa meidän kylän kouluille, niin ei ollut sijoitusongelmia (tosin nyt niitä on vessan hyllyn päällä, eteisen pöydän päällä ja makkarissa kasseissa). Kävin kierrätystehtaallakin, mutta jostain syystä sieltä en sitten ottanut yhtään ilmaista kirjaa ;D

15.5. mennessä olen saanut tämän satsin perille kouluille, joten voin tulla uudestaan. Jos nyt pääsisin muuallekin, kuin lasten- ja nuortenhyllyille :D

Enkä ota Markoa mukaan, jotta voin jäädä rauhassa jaarittelemaan auton taas täytyttyä ;)

Duffelille miljoonat kiitokset itseni ja koulujen puolesta!

PS. vinkkinä uusille tulijoille: kaksi Ikean kassia ei riitä.

Onko teillä sattumoisin muuten yhtään hollanninkielistä kirjaa siellä? Mun yksi kaveri on naimisissa hollantilaisen kanssa ja niiden lapset käy välillä hollantikoulua. Siihen suuntaan voisin yllättää, jos ko. kieltä löytyy.

Onko teillä sattumoisin muuten yhtään hollanninkielistä kirjaa siellä? Mun yksi kaveri on naimisissa hollantilaisen kanssa ja niiden lapset käy välillä hollantikoulua. Siihen suuntaan voisin yllättää, jos ko. kieltä löytyy.

en ole ainakin itse löytänyt ... kotona kun puhutaan juuri hollantia ;-)

en ole ainakin itse löytänyt ... kotona kun puhutaan juuri hollantia ;-)

No jopas sattui! En tiennytkään :)

Olisko 4.5. alkavalla viikolla arki-illalla (ei pe) tulijoita? Voisin ihan hyvin viettää yhden illan kirjojen keskellä (vaikka oikeesti mun pitäisikin lukea tenttiin). Ei me niitä kirjahyllyjä muuten tyhjäksi saada, ja sitten kirjat päätyvät kaatikselle, nyyh :(

Olisko 4.5. alkavalla viikolla arki-illalla (ei pe) tulijoita? Voisin ihan hyvin viettää yhden illan kirjojen keskellä (vaikka oikeesti mun pitäisikin lukea tenttiin). Ei me niitä kirjahyllyjä muuten tyhjäksi saada, ja sitten kirjat päätyvät kaatikselle, nyyh :(

olisi mahdollista, minun tenttini on 3.5. klo 23:55 mennessä ...

Ei mahdollisuutta ens viikolla :( Tiistaina menoa ja poikkeuksellisen iltapainotteinen työviikko. Kuudelta päästessäni en ehdi mihinkään...

Kysymys: minkä ihmeen takia kirjat menevät kaatikselle eikä esim. kierrätyskeskukseen / kirpparille?

P.S. Kiitos vielä tässäkin ketjussa mahtavasta kirjaylläristä, joka tänään odotti työpisteelläni... :D

Enpä tiedä; näin meidän talous- ja hallintojohtaja sanoi. Halutaan päästä niistä eroon mahdollisimman pienellä vaivalla.

Ja ole hyvä, ilo on minun puolellani :)

Delenna 3 yrs ago
Gaah!
Tuolla viikolla pääsisin vain keskiviikkona.

Torstai ehkä mahdollinen, jos saan lasten kyydit sumplittua.

Mun täytyy vaan saada sitten nykyinen röykkiö kouluille aiemmin... Tai edes osa :D

EDIT: Tulen joka tapauksessa 15. pv vaikka pääsisinkin aiemmallakin viikolla :)

pooca 3 yrs ago
ensi viikko
Ensi viikolla sopii kahdelle hankolaiselle kaikki muut päivät paitsi torstai 7.5.

Mun työpäivät ovat yleensä 12-20 paitsi perjantaisin, mutta saako käydä arkisin, kun ootte työmatkan varrella? Onko kirjasto Duffelin valtakuntaa työaikana? Lupaan olla hiljaa ja hihkua vasta ulkona.

Mun puolesta, mutta parempi varmaan kysyä vielä päättäviltä tahoilta töissä! Palaan siis asiaan.

...mitä päättävä taho sanoi aamuista. Mihin aikaan aloitatte?

Laitan sulle kirjakko yksäriä.

pooca 3 yrs ago
ensi viikosta
Delenna mainitsi, että keskiviikko kävisi, mikä kävisi siis myös meille hankolaisille. Sopisko tuo päivä muillekin?

Keskiviikko on varattuna meille :) Kysyn vielä lopullisen luvan täällä töissä, mutta tuskin sille on mitään estettä.

wingsakirmowing 3 yrs ago
Vieläkö
kuun loppupuolella olis tiedossa jotain viikonloppuvisiittiä? Kahtena viimeisenä viikonloppuna esim? Sen aiemmin kun en ehdi Hkiin asti ja tietäis jo nyt varata aikaa kalenterista, jos tulossa mahdollisesti on lisäpäiviä...

Uskoisin, että kirjoja on siinä vaiheessa vielä jäljellä vaikka kuinka, eli eiköhän loppukuustakin järjestetä kirjanpelastamistilaisuus tai pari. Se voisi mun puolesta olla viikonloppuna (pe ja/tai la).

Kipsu 3 yrs ago
Oho
Onko tämä jokin merkki? Olisin juuri 6.5. ja tuon 15.5. alkavan vkl:n Helsingissä. Tuolloin 6.5. ei kyllä taida mahtua aikatauluihin, 15.5. voisi ehkä mahtua. Katsotaan lähempänä. :) Tosin puoliso varmaan taas ilahtuu, jos sanon, että nyt nää hosuis ruuhkametrolla Itä-Helsinkiin, jotta tää sais taas kasan kirjoja, jotka ei mahdu meillä mihinkään.

miten pitkään saa pe 15.5. olla, mutta onkin sopiva aika ilmestynyt.
Saatan siis tulla hakemaan viime lauantaina valitsemani kirjat ja luultavasti ison pinon siihen päälle.

Delenna 3 yrs ago
Wohoo!
Loistavaa!

Niksu 3 yrs ago
RE: Wohoo!
Vakaa aikomus päästä paikalle ke 6.5. Täytyy vaan mies suostutella kuskiksi.

Edit: Voi piru! Hänellä on leikkaus maanantaina. Katsotaan onko kuskiksi.

Kävin tänään aamulla kirjastolla ja löysin hylätyn kauppakärryn matkalla pääovelle. Nappasin sen matkaan ja sillä kulkikin valtaisa lasti näppärästi. Jätin sen B-rapun oven ulkopuolelle, jos joku muu haluaa hyödyntää (tai duffeli korjata sisälle). Monet teatteri- ja muusikkomuikkarit saivat uuden kodin ja niitä oli taas niin paljon, että koira piti muuttaa pois takakontista. Joku mies tuli välillä kysymään mistä minä olen ja mihin kirjat vien - silmät hieman levisivät, kun sanoin, että ensihätään kirjat tulevat minulle kotiin ja sitten katsotaan jatko 😃.

Kesis 3 yrs ago
tuun 6.5
saan velin vieraakseni tuolloin joten saan autokyydin :)

Kesis 3 yrs ago
VS: tuun 6.5
muutos veli lähtiki jo tänään. mutta koska jokuu magneetti vetää sinne kirjastoon ;) tuun joka tapauksesa, yhdeltä mahdolliselta autoilevalta kvaverilta kysyin et voisko hakea mut viel en oo vastausta sanut ut tuun joka tapauksesa, jos käy ni etten auutokyytiä saa keksin sellaiset hakuvälineet että aan ne julkiselta tuotua

edit töitä melkein nelään joten lähempänä iittä olen vasta siellä silloin

2.edit jes ystävä lupasi tulla hakee autolla mut

...täytyy kiriä tässä alkuviikosta, että kehtaa raijata lisää :D Koulu oli todella otettu ja riemuitsi lahjoituksesta.

Delenna 3 yrs ago
70+65+20+65
=220?

Ja vielä riittää. Mutta nyt voi jo hyvällä omatunnolla tulla huomenna ;)

=220?

Ja vielä riittää. Mutta nyt voi jo hyvällä omatunnolla tulla huomenna ;)

Onneksi en laskenut montako kirjaa tuli mukaani viime kerralla, en olisi paikalla huomenna...

Eli hyvä Delenna! Mua niin hirvittää nuo kirjat, kun niitä on vielä vaikka kuinka paljon jäljellä - matkalla kohti kaatopaikkaa. :( Kaikki kynnelle kykenevät nyt pelastustalkoisiin!

pooca 3 yrs ago
röh röh
Hangossa röh röh röhää kurkussa, mutta kirjat kutsuvat niin kovin, että tullaan vaikka väkisin! Tai tulen väkisin vaikka yksin, jos tuo toinen päättää jäädä röhisemään kotia.
Hedelmälaatikot, rinkka, Ikea-kassi valmiina... ottaisko vielä perästävedettävän matkalaukun? Hmmmm.

Olen Itä-Helsingissä varmaan viiden aikoihin. Katsotaan saanko 2v. assistentin mukaani (ja miehen, sillä hän sanoi "Ei kai mun tarvi autossa istua sen aikaa." )

Laitan Pm:n duffelille puhelinnumeroa varten.

on vasta pari vuotta ollut olemassa ja sinne kaivataan ruotsinkielisiä lasten ja nuorten kirjoja, joten saanen tulla niitä hakemaan huomenna?

No ilimammuuta Annelis!

Taidan minäkin tulla jo tänään hakemaan kirjoja, vaikka alun perin piti tulla vasta ensi viikolla. Yksityisviesti duffelille lähti juuri.

dotdot 3 yrs ago
Olen tulossa
Yritän ehtiä ennen kuutta.

taavina 3 yrs ago
Kääk!
Isäni on parhaillaan Helsingissä. Hän voisi päästä tänään käymään autollisen ystävänsä kanssa ennen kuutta :O Duffeli oletettavasti hyväksyy tämän diilin vaikken tekaisikaan isälle nimimerkkiä? ;)

VS: Kääk!
Kyllä vaan! Laitan sulle yv:llä mun puhelinnumeron.

taavina 3 yrs ago
VS: Kääk!
Ja pöh, isä ei ehtinyt!

Ei kyllä mikään ihme. Kiitos eilisestä, duffeli!

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.