Tulostettavat tarrat yhteiseen nettipaikkaan * osoite ekassa viestissä *

Forum » Finnish - Suomi | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Hei kuulkaas,

minä olen tässä metsästänyt sitä sun tätä lippulapputiedostoa, jotka olivat ennen bookcrossingfinland.net-sivustolla. Aika paljon otin talteen ennenkuin sivusto lakkautettiin.

Pitäisikö nämä nyt laittaa yhteiseen jakoon esimerkiksi Dropboxiin? Voin ottaa nakin tästä itselleni, se ei ole ongelma. (Koska kuitenkin talletan omani verkkoon.) Mietin vain, että miten haluaisitte näitä käyttää.

Ajatuksia? :)

muoks. osoite on http://tiny.cc/bc-lappuja

Erilaisia lippulappuja todella kaipaisin, mutta tarttisin kyllä pikakurssin näihin pilvijuttuihin :-)!

Piparjuuri 5 yrs ago
Kannatan
mutta mäkään en oikeen tiiä mitään näistä nettitallennuspaikoista.. mutta kai se olis aika oppia :D

Ei hätää, tässä ei tarvitse osata kuin mennä oikeaan osoitteeseen ja klikata mieleistään linkkiä. Ei tarvita tunnuksia. Vain minä tarvitsen tunnarit, kun lisään tiedostoja.

Pidempi oppimäärä menee niin, että rekisteröidytään pilvipalveluun, esim. Dropbox, omalla sähköpostiosoitteella. Dropboxin webbisivulta voi asentaa omalle koneelle ohjelman, joka pitää huolta, että tiedostot on synkronoitu. Synkronointi tarkoittaa sitä, että sekä kotikoneella että verkkosivulla (eli siellä pilvessä) on sama versio.

Dropboxia voi käyttää myös sillä tavalla, että menee aina vain sinne webbisivulle ja lataa sieltä haluamaansa hakemistoon tietyn tiedoston. Vähän samalla tavalla kuin täällä bc-sivustolla ladataan kirjan kuva päiväkirjasivulle.

Auttoiko tämä yhtään? :)

Kiitos molemmista oppimääristä :D! Täytyy vähän sulatella, mutta eiköhän vanhakin koira opi vielä uusia systeemejä kun on tarpeeksi motivaatiota!

Arvostan kovasti sitä, jos Stina perustaa niille paikan.

Arvostan kovasti sitä, jos Stina perustaa niille paikan.
Samat sanat!

Olisi tosiaan ihanaa, jos näitä lippulapputiedostoja löytyisi jostakin yhdestä paikasta. Tuoreessa muistissa viime syksyltä, kun etsin tiedostoja vain huomatakseni, että bookcrossingfinland.net -sivustoa ei enää ollut olemassa ja vuodelta 2010 omat tiedostoni olivat jossain varmuuskopioiden syövereissä. Mitä tuolle sivustolle muuten oikein kävi? Onko mitään keinoa tehdä vastaavaa muualla? (Mitenkäs Blogger esimerkiksi?)

Mutta, jos sinä stinaP teet työn - niin eiköhän paikaksi ja tavaksi valikoidu se mikä sinulle on paras/helpoin/luontevin tapa tehdä asia. Ja me muut opetellaan se ;)

Tästähän olikin puhetta Kalajoen miitissä - hienosti tartuit heti toimeen, vau!

Nauris 5 yrs ago
hieno idea !
Etsin joskus aiemmin sellaista infolappua, jonka voi pistää villin vapautuskirjan väliin infona bookcrossauksesta yleensä ja ohjeina journalointiin. Tulostin sitten jonkun muinaisen omalla koneella olleen, vaikka en ollut ihan varma, olivatko tiedot ajantasaisia. Olisi tosi hienoa saada sellainen ajantasaisilla tiedoilla.
(Bookcrossaan aika harvakseltaan, joten ei aina tietämys ole ihan ajan tasalla).

stinaP 5 yrs ago
Työn alla!
Kiva, että olette kiinnostuneita. Tässä pikkuhiljaa siirrän tiedostoja näkösälle ja tulen toivottavasti pian kertomaan osoitteenkin kokoelmaan. Luottamustehtävä haittaa nyt vähän harrastamista, siksi viivettä :)

Sitten kun olet omasi saanut sinne, katson löytyykö minulta lisää ja lähetän sinulle sinne lisättäväksi.
PS: Vironkielisiä lappuja kaipaisin. En ole mistään löytänyt.

Tosi hieno juttu että otit hommaksesi tämän! Minäkin voin kurkata oman koneen tiedostot kunhan olet omasi sinne saanut :)

Kiitos, kiitos paljon :)

Dodih. Nyt saa mennä kurkkimaan.

http://tiny.cc/bc-lappuja

Nämä ovat yhteiseksi iloksi ja hyödyksi, omia lappuja saa ilman muuta tarjota mukaan. Jos vieraskielisiä alkaa kertyä paljon, niille voisi tehdä oman hakemiston. Katsotaan.

Osoitteen pitäisi siis toimia ilman mitään kommervenkkejä kaikille kiinnostuneille.

Upeaa työtä, stinaP! Linkki toimii hienosti. Kiitos omasta ja kaikkien muiden puolesta :)

Mahtavaa, kiitos kun näit vaivaa! :)

wingBookgeowing 5 yrs ago
Iso kiitos!
Tosi hyödyllinen juttu, paljon kiitoksia!

sigyn22 5 yrs ago
Kiitos
minunkin puolestani!!!
Nyt pitäisi vielä laittaa tuo tulostin toimimaan!

eijukka 5 yrs ago
IHANAA!
Suurkiitos vaivannäöstäsi stinaP :D!!!

Vaikka olenkin pääasiassa siirtynyt kirjoitus hommiin. esim. mustalle pohjalle tuo lappunen on ehkä parempi kuin mustekynä... :D Näkyy ehkä pikkasen parempi.

Hieno homma, että jaksoit koota lappuset samaan paikkaan. Nyt niitä on kiva käydä tulostelemassa tarrapapereille :) Kiitos, kiitos, kiitos :)

wingkihaanwing 5 yrs ago
Kiitos stinaP
Kiva kun joku jaksaa vaivautua kaikkien iloksi ja hyödyksi! Kiitos! :)

nämä, kiva juttu kun ne löytyy nyt helposti! Kiitos Stinap

Olen myös kaivannut näitä: tallensin aikoinaan ne omalle koneelle, mutta se kone on irtisanonut yhteistyösopimuksen aikaa sitten, ja arvatkaa, jäikö ne tiedostot siirtämättä....
Mutta nyt taas löytyy.
Kiitos stinaP!

ISO kiitos stinaP:lle, että laitoit nämä kaikille saataville! Nyt ei enää tarvitse miettiä, että mistä sais tulostettua lappusia tai millaisia itse yrittäisi tehdä. :)

Katselen tuonnempana löytyykö koneeltani jotain tuolta puuttuvaa.

:)

Nauris 5 yrs ago
Kiitos !
Löytyy jopa useampi vaihtoehto kaipaamistani infolapuista, sekä tietty muitakin hyödyllisiä, osoite menee heti kirjanmerkkeihin.

Joika 5 yrs ago
Jes!
Tarpeeseen tulee, yhdyn edellisiin mielipiteisiin! :D

ettei pääse tippumaan kovin kauaksi :)

Tuija64 5 yrs ago
Hienoa!
Kiitos StinaP! :)

teddymama 5 yrs ago
Kiitos!
Tosi hienoa työtä stinaP - KIITOS!

sigyn22 5 yrs ago
????
Olin mielissäni kun olit laittanut nuo kaikki yhteen paikkaan ,ja silloin katselinkin noita etiketti vaihtoehtoja ja vastaisuuden varalle liitin tuon sivuston kirjanmerkkeihinikin. Nyt kun aloin katselemaan niitä tulostettavia tarroja tulee tällainen viesti esiin:
https://www.dropbox.com/---/Suojatie.pdf

Minä kun olen tyhmä näissä asioissa ,luulin että niitä voi tuosta vaan sitten tulostaa ,kun viimeksi niitä katsoin.Mistä johtuu etten nyt pääse pitemmälle. Asialla ei ole kiire , koska tulostimeni on vielä "epäkunnossa",mutta asialle tulee korjaus jossain vaiheessa.

stinaP 5 yrs ago
RE: ????
Höh! Onpa kumma virheilmoitus. En ole muuttanut mitään asetuksista. Siis kyllä ne pitäisi aueta ihan normaalisti linkkiä klikkaamalla.

Kiitos kun kerroit virheestä. Koitan korjata tuon mahd pian.

stinaP 5 yrs ago
RE: RE: ????
Höh! Onpa kumma virheilmoitus. En ole muuttanut mitään asetuksista. Siis kyllä ne pitäisi aueta ihan normaalisti linkkiä klikkaamalla.

Kiitos kun kerroit virheestä. Koitan korjata tuon mahd pian.

Nyt on taas kunnossa.

Koivula5 5 yrs ago
Kiitos taas
taas käytin täältä löytämääni :)

Missähän olisi jotain yksinkertaisia (mielellään mustavalkoisia) ruotsinkielisiä lappuja kirjan päälle? Sisäkanteen olen löytänytkin, mutta ulkopuolelle uupuu.

Jos joku tarvii venäjänkielisiä lappuja, niin täällä on joitain, mitä olen aikoinani kerännyt ja tehnyt: http://jumi.lut.fi/---/lappuja/

Mulla on joitain sekalaisia netistä poimittuja jemmassa (ei mitään hajua enää tekijöistä). Tein kuvahaun netistä yhdellä lapulla ja hakutuloksena tämä keskustelu:

http://www.bookcrossing.com/---/493588

josta löytyy esim. tällainen:

http://imagizer.imageshack.us/---/svenska2.jpg

täällä lappu kirjankannen kulmaan:

http://www.hultberg.org/---/000217.html

jos näistä ei löydy sopivaa, voin tonkia jemmojani (kun ne järjestelin joku aika sitten ja itsekin vihdoin löydän haluamani laput !)

...löytyy täältä:

http://www.atelierdefengshui.com/---/sl_sk.pdf

edit: Hups, mustavalkoisia mitkään ehdottamistani eivät olleet mutta aika lähellä kun ei tuosta keltaisesta kirjasta tule kuitenkaan hirveän suttuista harmaasävyisenä tulostettuna. (Itse askartelen-paskartelen ja väritän osittain keltaiseksi noita mustavalkotulosteitani :D)

wingsakirmowing 4 yrs ago
Onkohan
tässä systeemissä joku muuttunut ja yhtäkkiä tarvitaankin tunnukset, että pääsee tiedostoihin käsiksi? Olen vieraalla koneella, joten en voi olla varma jos tässä on jotain ihme asetuksia jotka estää jotain oleellista, mutta nyt en vaan pääse eteenpäin siitä kohdasta, jossa pyydetään liittymään/kirjautumaan dropboxiin. Se "no thanks" -nappula siis näkyy, mut siitä klikkaamalla ei tapahdu mitään.

** EDIT: wanha kunnon "käynnistä kone uudelleen" -kikka pelasti taas, ja linkki toimikin nyt moitteettomasti :D

wingTarnawing 4 yrs ago
Nostan
kun tästä ketjusta & suomenkielisistä tarroista tuli miitissä puhetta

Kiitos. Tulostin lappuja täältä.

stinaP 4 yrs ago
Päivitetty!
Lisäsin tarroja :)

Lisääkin otetaan vastaan.

justiina_81 4 yrs ago
Kiitos..
Nyt vasta huomasin tämän. Kiitos. =)

Ja tiedoksi, että voi tuonne laittaa muutakin bc-aiheista materiaalia (jolloin kyllä linkin vois nimetä uudestaan), jos joku vain innostuu kokoamaan.

Toisessa ketjussa oli puhetta bc-sanastosta, jossain oli joskus suomalaiset vaihtohyllyt jne. Pistäkääpä korvan taakse ja miettikääpä :)

olen nyt haudutellut tuota sanastoa mielessäni jonkun päivän, ja muutki saa toki täydentää ja antaa kommenttia

AF= AnonymoumysFinder= joku tuntenmaton ei bookcrossarin merkintä löytämästään kirjasta
Tbr= Luettavana hylly
Avl=Saatavilla hylly
Pk=pysyvä kokoelma

...jotta himskatti löytää nämä paremmin.

Nostan
itsekin tässä samalla kun printtailen

Ettei tämä tämän pidemmälle eksy.

Nostan
ja printtaan

Nosto tälle ketjulle, jottei tipahtele toiselle sivulle :) Huomenta vaan kaikille!

wingsakirmowing 3 yrs ago
Taas tuli
tarve printata, samalla nostan

LolaRobin 3 yrs ago
Nostelen
en kytkintä, vaan tätä ketjua.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.