Mitä luet juuri nyt?

Forum » Finnish - Suomi | Refresh | Search

Sort Options 

Kesis 3 yrs ago
3 kirjaa
Nyt eli crow lake takaisin kotiin, mary lawson

nopeasti karkuun kalle, anni polva ja tänään sain myös anni polvan kirjan voi, noita muehiä ni pitihä seki alottaa. Täytyy sanoa et anni polvan kirjoitustyyli myös tos aikuisten kirjassa se vaan vie mukanaan.

Tällä hetkellä luettavana:

Aamukirja
Andrew Robinson: Lost Languages – The Enigma of the World's Undeciphered Scripts
Kirjassa käsitellään vanhoja kirjoitusjärjestelmiä, muutamia tulkittuja ja useita sellaisia, joita ei edelleenkään osata lukea. Järjettömän paksu kirja vaikka sivuja on vain +300. Sivut on kuitenkin kuin vesiväripaperia.

Iltakirja
Armistead Maupin: Tales of the City
Tämä on hauska hyvänmielen kirja :) Kirjassa seurataan San Fransiscolaisten toisiinsa limittyviä kohtaloita. Minua viehättää erityisesti ajankuva, kaikki 70-luvun sanonnat ja ilmiöt, jotka ovat kirjassa ihan itsestäänselvyyksiä (se on kirjoitettu 1978). Melkein kuin pullahtaisi toiseen maailmaan :)

Bussikirja
Karin Lilja: Vähempi parempi – 77 keinoa jotka muuttavat elämäsi
Kirja on yhtä aikaa ärsyttävä ja jotenkin viehättävä. Ensinnäkin loogisuuteen taipuvaista ärsyttää se, että keinoja ei olekaan numeroitu! Miten tästä nyt voi sanoa, onko niitä oikeasti 77 :D Olen kiinnostunut minimalismista ja zero waste -elämäntavasta, ja tämä tarttui siitä syystä kirjastosta mukaan, vaikkei varsinaisesti ole kumpaakaan. Ihan mielenkiintoinen näkökulma elämän yksinkertaistamiseen ja tykkään kovasti kirjoittajan asenteesta ja huumorista.

Sitten on jotain kirjoja, joita olen hiukan lukaissut, mutta en vielä miellä lukevani niitä :D

wingChaniawing 3 yrs ago
Teppo
Teppo Turen: Tuntsa - purjeveneellä yli Atlantin.

Löysin kirjan kirppikseltä Kirjan vuosi haasteeseen (kirjailija jonka nimikirjaimet ovat samat kuin minulla). Pian puolivälissä olen.
Mielenkiintoinen. Kirja on julkaistu 1962 ja se kertoo suomalaisesta ihmisjoukosta, joka heti toisen maailmansodan jälkeen päättää muuttaa Ameriikkaan, ja lähtee sinne pienellä ja vaatimattomalla purjeveneellä - juuri kenelläkään ei ole purjehduskokemusta, ja raha ja tarvikeet ovat vähissä. Helppo lukea, ja kiinnostavakin tämä on vaikka itse en ole koskaan purjeveneeseen varpaallanikaan astunut :)

Aloin lukea ko. kirjaa pienellä varauksella (kun ajattelin, että on nuorten kirja) ja olen yllättynyt positiivisesti; en voi lopettaa lukemista vaan pakko on jatkaa vaikka kuinka väsyttäisi ja silmät menisivät kiinni...

Suomikirjavuoren louhinta jatkuu ihanalla Äiti maa, isä taivas -kirjalla. Välissä meni muutama englanninkielinen nuortenkirja, jotka valkkasin VBB:stä. Tämän sarjan olen muutaman kerran lukenut, nyt on itsellä vain tämä ensimmäinen kirja. Pidän kirjasta kovin. Kauan on kulunut edellisestä lukukerrasta, joten muistissa ei ole kuin pääkohdat. Hyvä niin, hieman pysyy jännityskin. :)

Åke Edwatdsonin: Jukeboksin.

Hauska lukea, vaikka itsellä ei ole mitään kuvaa kyseisistä laitteista. Aamu kahvilla sain luettua sivulle 70 asti.

On muistaakseni palki8nto viime kesän kuukauden kirja-arvonnasta. Olen ehkä tämän joskus vuosia, vuosia sitten lukenut, mutta ihan kiva kertomus udelleen luettavaksikin. NUorena luin paljon Holteja, romanttisia vähän jännittäviäkin vanhanaikaisia tarinoita :).

Tutun kirjoittama kirja kyseessä. Sarjan edellinen (ja ensimmäinen) osa on Prologi. Ko. kirjasta pidin ja tämäkin kirja vaikuttaa todella hyvältä. Suosittelen kyllä muillekin lukijoille.

wingChaniawing 3 yrs ago
Joyce Carol
Oates: Haudankaivajan tytär. Paksu pokkari, liki 700 sivua.. puoliväli juuri saavutettu. Hieno tarina, koskettava, surullinen, mielenkiintoinen. Sellainen, että vaikka aloittaessa tuntuu tosi pitkältä urakalta, lukiessa uppoutuu kirjaan eikä mieti tuollaisia lainkaan.

olen hippakirjaa lukemassa ja jo taitaa olla kirjassa puoliväli saavutettu. Nopeeta etenee taaskin tarina, on niin herkullista ruokatarinaa ja vähän mystiikkaa joukossa. Enpä kerro enempää, ettei kaikki paljastu :) Lukekaa, jos eteenne tulee :)

Tällä hetkellä lukuvuorossa:
James Joyce: Odysseus (Lukupiiriin, mut muut meinaa uovuttaa :D)
Kari Hotakainen: Iisakin kirkko (Koska Odysseuksen rinnalla pitää olla jotain kevyttä. Tuttua Hotakaisen tyyliä)
Baigent&Leigh: The Elixir and the Stone (Alaotsikolla: Unlocking the Ancient Mysteries of the Occult. Vaikeaa englantia, jäi kesken joskus viisitoista vuotta sitten kun kaverilta sain. Nyt sujuu hiukan paremmin. Mielenkiintoisia tarinanpätkiä historian hämäristä, mutta muuten sekava teos. Ehkä tästä jää joku siemen tulevien novellien varalle.)

Tahdoin välillä jotain Helppoa luettavaa, kun ei kaksi edellistä tarjokasta oikein taittunut. Suklaapolun aloitin jo lauantaina ja alkaa oleen jo loppumaisillaan. Kirja kertoo vauvabuumiviidakossa seikkailevasta Elsasta ja hänen uusperheestä,tai miten sen sanois, hänen avokillaan on tytär, joka aina pistää Elsaa tiukille. Elsa on ammatiltaan, kauheeta, en osaa kirjoittaa, onko se nyt meteorologi vai mikä se nyt on, no sääennustaja :D Elsalla ei ole yhtään vauvakuumetta, mutta naiset hänen ympärillään raskautuu, jotenka on vallan mukavaa luettavaa.

kirjastokissa
Yöleikki
Varo Rakkautta
Suorin mutka ikinä
Ei kukaan ei missään

Susanna Clarken Jonathan Strange & Mr Norrellia. Vihdoin ja viimein BBC:n (erittäin hyvän) sarjan innoittamana. Kirja on kyllä seissyt hyllyssä jo monta vuotta, mutta ei vain ole tullut siihen tartuttua. Vaikuttaa oikein hyvältä.

Lisäksi menossa on myös Donald E. Westlaken Dortmunder-tarina The Hot Rock.
Että eiköhän LolaRobin saa vihdoin ja viimein palkintokirjansa seuraavassa miitissä. ;-)

Ai niin, ja Bookgeolta lainassa oleva Michael Palinin matkakirja New Europe on kesken vielä kanssa.

En ole koskaan lukenut tätä kirjaa aiemmin ,vaikka olen nähnyt filmi ja näytelmäversion.
Aion osallistua tällä kirjanvuosi haasteeseen ja otin osaa Sanatarkkaan peliin tällä kirjalla,joten nyt se vaan on sitten luettava.Ihan mukavaa luettavaa.

Eppu Salmisen Lasten ristiretken. Onhan Lilli Suomalainen kertonut, millaista teatterikorkeassa oli, mutta vasta tämä kirja selvitti minulle miten kaoottista koulussa oli kaiken aikaa, miten naisopiskelijoita nöyryytettiin ja painostettiin seksuaalisesti ja miten kukaan ei puuttunut henkiseen ja fyysiseen väkivaltaan tai Turkan ja Parviaisen mielivaltaiseen sikailuun. Epäsuosioon joutuneilla ei ollut mitään oikeuksia. Kappale ei-sitä-kauneinta kulttuurihistoriaamme.
Nyt alkaa Juha Tapion tarina, uskon että ihan toiseen laitaan siirrytään.

Mitähän kaikkea mulla nyt onkaan kesken… jos pitäydytään vanhassa kolmen kirjan listassa, en mä sen enempää pysty aktiivisesti lukemaan yhdellä kertaa.

1. Baigent&Leigh: The Elixir and the Stone – Unlocking the ancient mysteries of the occult
Inspiraatiokirja kirjoittamiseen. Käy läpi hermetiikan(?) historian.
2. Angus Konstam: Piracy – the complete history
Lähdekirja antologian esipuhetta varten
3. Emmi Itäranta – Teemestarin kirja
Varsin mielenkiintoista kotimaista spefiä. Olen kuullu tästä paljon hyvää, ja näköjään ihan syystä.

Eilen aloitin Sankarin matkan ja saa nähhä, minne sitten päädynkään. Ensimmäisen luvun, Unelman, tuli luettua ja seuraava on alkamassa.
Olen kerännyt näitä Byrnen opuksia, mutta tämä osui kohdalleni menneenä torstaina kirjaston esitepöydältä ja mukaan läks. Toivottavasti matka kirjan parissa on mielenkiintoinen ja antoisa :)

Katsoin jo reseptin Ailan keittokirjasta. Eli tuota tänään tarkoitus tehdä. Kunhan menen kauppaan kävellen tässä piakkoin. Eli tonnikala spagettivuoka. Itselle uusi tuttavuus selleri. En muista olenko koskaan sitä ostanut? Mausteissa meinaan kyllä soveltaa. Ei taida noita löytyä ja en rupea nyt yhtä ruokaa varten ostamaan noita.

Eilen aloitin yhtä kirjaa, vaikka luvattuja 3 jonossa. Voihan kevät ja lainastokirjat pitäisi ennen lomia keretä lukea tai pitänee taas palauttaa lukemattomana. 4 lainastokirjaakin lukematta. Onneksi lomiin aikaa vielä.

Mut aiheeseen, luen tällä hetkellä illalla/yöllä mieheltäni lainassa olevaa kirjaa Peter Straub: Kummitusjuttu.

Kun tiedostelin, että onko hänellä jotain kauhukirjaa ja sit työnsi tuon miulle käteen. :D Olihan siinä jo aika pelottavia juttuja, vaikka piti aika pitkään lukea ennen ko alko mitään tapahtua. Mietin jo oikeesti, että haloo onkohan hän edes tätä lukenut, kun väitti kauhukirjaksi. Mut joo kait se sit on semmonen.

Nyt kun vietän ekaa kesälomaviikkoani, ehdin lukea myös keskellä päivää. Tähän tarkoitukseen sopii mainiosti Ahaa... astrologiaa! -kirja, jossa on runsaasti lyhyitä lukuja ja tekstinpätkiä, joten lasten aiheuttamat keskeytykset eivät sinänsä haittaa. Luen kirjaa Kirjan vuosi -haasteeseen, joka ei ole edistynyt toivomallani tavalla, mutta eteenpäin mennään. Mahdollisesti osallistun kirjalla myös turistivapautushaasteeseen, jahka saan tehtyä tästä selvää jälkeä.

Orasen Aurora tökkii ja pahasti. En yleensäkään ole historiallisten romaanien suurkuluttaja, ja jotenkin en nyt pääse tähän kunnolla sisälle. Mutta kun olen lukenut jo yli 400 sivua, niin kaipa ne loputkin on jaksettava kahlata ennen kuin kirja lähtee eteenpäin Alelle.

Huomenna lennän Tukholmaan palaveriin, ja matkalukemiseksi ajattelin ottaa Läckbergin Saarnaajan joka menee seuraavaksi sigyn22:lle. Ja sen jälkeen Margaret Atwoodin Orjattaresi, joka jatkaa aikanaan matkaansa Flower78:lle.

Voi kun jatkossa malttaisin olla hippaamatta ketään tbr-kirjoilla. Ainkaan kovin paksuilla sellaisilla...

taavina 3 yrs ago
Yövuorossa
Tarquin Hallin uusin: Vish Puri & lemmenkommandojen tapaus. Nappasin tämän kirjastosta, vaikken ole tätä sarjaa aiemmin lukenut. Intian Mma Ramotswe tuntuisi olevan :) Juu, nyt pitäisi saada käsiin myös sarjan kolme aiempaa kirjaa...

wingChaniawing 3 yrs ago
Joyce ja Lady
Joyce Windsor: After the Unicorn - kertomusta brittiläisestä köyhtyneen aatelissuvun vaiheista, sarjan toinen osa (kolme kirjaa tähän kuuluu, eka kertoi Amyn lapsuudesta, ja nyt palataan nuoruusmuisteloihin). Puolivälissä kirjaa olen.

Lady Warren: Moottoripyörällä halki Tunisian ja Algerian. Mukava pieni kirjanen, 1920-luvun matkakertomus. Lueskelen tätä "käsilaukkukirjana" ja kohta onkin luettu.

Kesis 3 yrs ago
2 kirjaa
Varo rakkautta
ja edelleen kesken myös kirjastokissa

Louhi 3 yrs ago
Will Selfiä
Eli ihan uusi kirjailija minulle. Kirja on Kuinka kuolleet elävät. Melkein 500-sivuinen, mutta alku oli jo tosi mielenkiintoiselta vaikuttava.

Scorch Trials menossa. Koukutuin ihan täysin tähän sarjaan. Tää kakkonen imais jopa vielä tiukemmin mukaansa kuin eka osa. Vähän Nälkäpelin tapainen. Laitetaan nuoriso selviytymään ääriolosuhteissa ilman menneisyyttä ja tietoa omasta itsestään.

wingmynttiwing 3 yrs ago
Big Gamea
Menossa on siis kirjastosta lainattu Kalle Kinnusen kirjoittama Big Game - Kuinka Hollywood tuotiin Suomeen. Juttua elokuvan tekijöiden urasta - ja varmaan siihen Big Gameenkin vielä päästään, mutta en ole ihan siellä asti. Tuntuu kyllä varsin nopealukuiselta tämä.

Lisäksi kesken on vielä se Jonathan Strange & Mr Norrell, josta olen kyllä tähän asti pitänyt todella paljon.

Sitten aloittelin myös Dalton Trumbon Johnny Got His Gunia, kun yksi kaveri sitä kaipailee luettavakseen kirjaan perustuvan teatteriesityksen nähtyään.
https://en.wikipedia.org/---/Johnny_Got_His_Gun

Yleensä luen yhden kirjan ensin loppuun, ennen kuin aloitan seuraavaa mutta nyt on peräti kaksi kirjaa kesken samaan aikaan. Veera Niemisen Avioliittosimulaattori ja Eppu Nuotion Mutta minä rakastan sinua ovat molemmat työn alla tällä hetkellä. Aika alussa olen vielä molemmissa mutta ihan hyviltä vaikuttavat.

Edelleen yritän suorittaa Kirjan vuosi -haastetta, vaikken kyllä (taaskaan) ole pysynyt itselleni asettamassa aikataulussa... Menossa on Lotta Åhallin Eldvagnen, joka sopii tähän hetkeen hyvin, koska sen tapahtumat sijoittuvat kesään. Taustalla lymyilee Anna Gavaldan Kunpa joku odottaisi minua jossain, mutta se ei juuri nyt oikein maistu. Yritän saada tuon ruotsinkielisen luettua ennen kuin palaan maanantaina töihin, silloin on lukuaikaa taas paljon vähemmän.

taavina 3 yrs ago
Yövuorossa
mukana Ursula Poznanskin Sokeat linnut, kirjastosta. Jännä ja koukuttava. Taidankin siirtyä koneen äärestä lukemaan :)

muistelmateosta Koulutyttönä Tartossa, joka kertoo vuosista 1902-1904.

on onneksi jo loppupuoliskolla. Olin jo poistanut kirjan konkreettisesti hyllystäni, mutta tulinkin toisiin aatoksiin ja otin tämän Hiukan Vanhemman teoksen luettavakseni. Alku tökki aika pahasti, mutta voi enää jättää lukematta loppuja sataa sivua. On jotenkin imaissut miut mukkaansa tämä tarina.

yövuorokirjana tänään. Tapahtumat sijoittuvat Kainuuseen paikkoihin, jotka ovat jonkin verran tuttuja. Ainakin vaatekauppiaan ammatti on tullut esille, pitänee alkaa tehdä muistiinpanoja lippulappuselle näistä ammattiasioista.

Alexander McCall Smithin Pieniä ihmeitä autokorjaamolla.

Ihan hauskaa taas vaihteeksi. mma Ramotswen tutkimukset on niin rentoa luettavaa ettei rupea ahdistamaan.

Viidestä lainastokirjasta pitäisi nyt valita viikonlopuksi jotain kivaa.

Chris Cleave: Voittamaton
Paulo Coelho: Accran kirjoitukset
Anders De La Motte: Lume
Cecilia Samartin: Los Peregrinos
tai
Karoliina Timonen: Aika mennyt palaa
4 ekaa kirjailijaa tuttuja ja tuon viimeisen otin ihan vaan randomilla, vaikka en tiiä siitä mitään.

Ruusunnuppu,hitaasti mutta etenee kuitenkin. Pitkään on ollut menossa kotimaisen kevyen naisten kirjallisuuden kausi, johon täåä sopii hyvin. Tahtoo vaan nuo muut harrastukset vähentää lukuaikaa joten on välillä hidasta ommaa.

Louhi 3 yrs ago
Rinkikirjaa
John Williamsin Stoner.

wingTaryawing 3 yrs ago
Hisham Mataria
Outoa kyllä, kesken ei taida olla kuin Matarin Erään katoamisen anatomia. Se on jo loppusuoralla ja vaikka takakannen tekstin luettuani olin kahden vaiheilla, alkaisinko lukea vai en, kannatti alkaa :) Tapahtumien taustalla oleva politiikka (arabidiktatuuri) tekee kirjasta kiinnostavan.

Ja onhan kesken (tietysti) pari Christietä, jotka ovat työmatkalukemisena :)

Kirjastosta Peter Pania, kun en ole varmaan koskaan sitä kokonaista versiota lukenut. Tämä on siis eka lyhentämätön suomennos, mitä luen. Ei taida tämä "aito" versio suomalaisille kovin tuttu loppujen lopuksi olla, kun Disneytäkin on tarjolla. (Ja täytyy kyllä sanoa, että en tämän viehätystä lukemani perusteella ymmärrä.)

Lisäksi omasta hyllystä on menossa Oopperan kummitus, sillä haluan lukea sen piiitkästä aikaa, ennen kuin menen katsomaan musikaalin oopperaan tässä kolmen viikon päästä.

Kesken on edelleen myös Johnny Got His Gun.

Niin ja se Jonathan Strange & Mr Norrell, johon en ole palannut melko pitkään aikaan.
(Ei siksi, että en pitäisi kirjasta, vaan kun on ollut tässä tätä ohuempaakin luettavaa.)

Myntille terveisiä: luin juuri uudelleen Strangen ja Norrellin seikkailut. Kakkoskerralla tykkäsin vielä enemmän. Pidin todella paljon Clarken tyylistä, jossa yhdistyivät historiallinen ja fantasia ja jonknlainen veijariromaani Ehkä joidenkin lukuisien alaviitteiden kanssa oli välillä vaikeuksia, kun veivät huomiota itse tarinasta, mutta kyllä, haluaisin ehdottomasti lukea lisää Clarkea.

Nyt luen Sharon Penmanin kakkososaa King' s Ransom, joka kertoo Richard Leijonamielestä ja hänen hieman sotkuisista perhe-ja sukusuhteistaan 1100-luvun Euroopassa. Aivan huikea matka historiaan, joka ei missään vaiheessa tunnu puisevalta.

Kirjastosta Peter Pania, kun en ole varmaan koskaan sitä kokonaista versiota lukenut. Tämä on siis eka lyhentämätön suomennos, mitä luen. Ei taida tämä "aito" versio suomalaisille kovin tuttu loppujen lopuksi olla, kun Disneytäkin on tarjolla. (Ja täytyy kyllä sanoa, että en tämän viehätystä lukemani perusteella ymmärrä.)

Lisäksi omasta hyllystä on menossa Oopperan kummitus, sillä haluan lukea sen piiitkästä aikaa, ennen kuin menen katsomaan musikaalin oopperaan tässä kolmen viikon päästä.

Kesken on edelleen myös Johnny Got His Gun.

Niin ja se Jonathan Strange & Mr Norrell, johon en ole palannut melko pitkään aikaan.
(Ei siksi, että en pitäisi kirjasta, vaan kun on ollut tässä tätä ohuempaakin luettavaa.)

Sama setti on menossa edelleen. Niin paitsi että Peter Panin kyllä luin jo loppuun. En tykännyt.

Välissä luin myös Andy Weirin The Martianin, kun siitä tehty elokuva ilmaantuu valkokankaille lokakuun alussa. Astronautti yrittää selviytyä yksin Marsissa, kunnes jokin pelastuskeino järjestyy.

Kirja on ollut luvussa jo ainakin reilu 2 viikkoa ja olen vasta ehtinyt lukuun kolme, muistaakseni. On ollut muita hommia, niin iltaisin ei vain ole enää jaksanut kauhiasti lukea. Jospas nyt sitten tuuli kääntyisi enemmänkin lukemisen puolelle ja pääsisin mukaan tarinaan :)

Näytön paikka by Cathy Kelly
http://www.bookcrossing.com/---/10078542/

Vaikuttaa ihan kivalta alussa. Vielä olen pysynyt henkilöissäkin mukana.

Pietarin tiellä by Jaan Kross
http://www.bookcrossing.com/---/6021870/

Alku on ainakin TODELLA, TODELLA puuduttavaa. Toivottavasti innostun tästä vielä. Muuten on TOSI, TOSI pitkä lukeminen edessä.

Rikas elämä, parempaa arkea hidastamalla on nyt eniten luvussa, että ehdin saamaan edes yhden loppuun luetun kirjan tässä kuussa. Hienoja vinkkejä on kirjassa ollut ja kirjaa lukee ihan mielellään.

Ole niin kiltti, älä rakasta häntä, on vieläkin kesken, en ole ehtinyt lukea juuri lainkaan, mutta tahdon lukea tarinan loppuun, ennen postittamista.

Alvtegenin Tuntematon pitäisi aloittaa, kun menin ja hippasin kirjalla, vaan sen aika tulee hiukan myöhemmin.

Robertsin hääsarjan ekaa kirjaa olen kesällä aloittanut ja sitäkin luen aina välillä.

Ja viimoisena, muttei vähäisimpänä on vieläkin luennassa Tolstoin Anna Karenina, jonka lukua en kanssa luovuta kesken, kun olen sen hyllyyni hankkinut.

Janne Huilajan Korman talo ja Ian McEwanin Ikuinen rakkaus. McEwan alkaa olla loppusuoralla (264/306), loppuratkaisut jo häämöttävät ja kiinnostavat. Huilajan ohut kirja on puolivälissä (77/157) ja siinä ei oikein ole vielä alkanut kunnolla tapahtua :o

Viimeöiset on luettu loppuun joten nyt on mukana Herman Kochin Naapuri, uusi kirjaston kirja.

Kaikki kolme ovat alkutekijöissään, siis Pauliina Vanhatalon Pitkä valotusaika, Katri Ingmanin Saaren kesä ja Natascha Kampuschin 3096 päivää. Viimeksimainitussa olen pisimmällä, sivulla 58, jossa eletään kidnappauksen ensimmäisiä päiviä. Tuo Ingmanin (1895-1971) muistelmakirja lapsuudestaan on ihan mielenkiintoinen, tosi elämä tuppaa ylipäätään olemaan aika mielenkiintoista :D
"Isällä oli toimituksia – vihkimisiä ja kastamisia – ja sunnuntaisin hänellä oli ruotsalainen kirkko ja suomalainen kirkko ja joskus iltakirkkokin. Toimituksista tuli rahaa, sporteleita, joilla saatettiin hankkia Veikolle kengät tai Kaijulle takki tai äidille uusi musta leninki. Ei papinrouvakaan voinut kulkea loputtomasti kaupungin vanhanaikaisimmassa puvussa."

Vanhatalosta olen lukenut vasta ensimmäisen luvun, mutta kiinnostavalta tuntuu sekin.

KakiPe 3 yrs ago
Pancol
Katherine Pancol: Mimmit tuli ahmaistua kerta rykäisyllä. Se on jatkoa Pancolin edelliselle trilogialle. Mimmit 1 ja 2 on varauksessa kirjastosta. Ainakin eka kirja innosti, vaikka välillä tuli taas eläydyttyä liikaa: "Tee jotain!"
Niitä ootellessa luen Calvino: Marcovaldo eli vuodenajat kaupungissa. Sitä en oo lukenu vielä riviäkään. Mutta valinnan tekeminen on suoritettu ja sekin on kova urakka tuosta kirjamäärästä.

Laura Honkasalo: Perillä kello kuusi

Tällä hetkellä vain nämä kirjat aktiiviluennassa.

1. Illalla sängyssä luentaan:
Leena Lehtolainen: Väärän jäljillä. Jota olen jotain pari lukua jaksanut lukea ennen ko käyn nukkumaan.

2. aamulla nojatuolissa kahvin kanssa:
Arto Paasilinna: Kymmenen riivinrautaa. Jota olen myös pari lukua kerennyt lukemaan ennen ko katon aamun uutiset ja lähden töihin.

Karin Alvtegenin Todennäköinen tarina. Luen aina iltaisin ennen unille menoa ja luen ihan kohta taas lisää. Tarina on aika mielenkiintoinen, pariskunta laittaa hotellin maalaiskylään, ukko lähteekin lätkimään ja jättää naisen tyttönsä kanssa kaksin. Sitten hotelliin tuleekin muukalainen ja mie vähän enteilen, että hotellittarelle ja tälle muukalaiselle syttyy romanssi, Toivottavasti ainakin :D

Koivula5 3 yrs ago
Kalevala
Sain tuittupepiltä lainaan Kalevalan. Alotin nimittäin lukemaan sitä Kalevalan päivän tienoila netistä, ja halusin lukea loppuun. Se tulee Kirjan vuosi 2015 -haasteeseen kohtaan "kirja, joka olisi pitänyt lukea koulussa, mutta et lukenut". No, eihän sitä kokonaan toki pitänyt sillon lukea, vaan joku osa.
Mutta kyllä olen nyt ihan ymmälläni. Että tämä sitten on korkealle nostettu Suomen kansalliseepos? Kouluissa tästä on aina Kalevalan päivän tienoilla asiaa, mutta pitääpä ensi vuonna kysyä, että mitä... Ei tuossa kirjassa kovin paljoa lapsille sopivaa ole... Lukeminen on ensin vaikeaa, mutta kun rytmiin pääsee kiinni, lukeminen nopeutuu huomattavasti. Eli se puoli on ihan OK. Mutta se sisältö lähinnä tökkii - "ei kutsuttu minua juhliin, joten tapanpa koko kylän", "laitetaan vielä päät seipään nokkaan näytille", "kaapataan pikkulapsi orjaksi", no, naisenhan voi tottakai ottaa mukaansa vastoin tämän tahtoa jne jne. Ei ainakaan kovin rauhoittavaa lukemista :)
Olen jo sivulla 310 eli loppukiri alkaa kohta :)

wingTaryawing 3 yrs ago
Kaksi kesken
Vau, hieno projekti Koivula5:lla!

Sain eilen kaksi kirjaa päätökseen ja nyt työn alla ovat Maria Langin Meitä oli kolmetoista ja Elsa Anttilan Huijarin tuntee jo tuoksusta. Langissa olen sivulla 41/232 eikä kirja vielä vakuuta, mutta ehkäpä siinä kohta päästään vauhtiin. Anttilaa luen sivulla 25/171 ja siinä on kyllä täysi touhu päällä, kun amerikkalaishuijari on juuri saapunut Aittakosken suvun vieraaksi :D Kirja on ilmestynyt vuonna 1987 ja alkusivujen viittaus poliisiin ja Eila Kännöön oli hauska yksityiskohta ja sitoo kirjan aikaansa. https://fi.wikipedia.org/---/Eila_K%C3%A4nn%C3%B6

Hetkinen, oletko saanut Kilven loppuun?

Olen jotenkin joutunut näiden Shafakin kirjojen vangiksi, jo kolmas lyhyessä ajassa. Pää on hieman pyörällä laajasta henkilögalleriasta, vahvoista naisista, tuoksuista ja väreistä, armenialaisten kansanmurhasta ja siitä miten se Turkissa kielletään tai siitä vaietaan ja kaiken kukkuraksi jinnit, islaminuskossa esiintyvät henkiolennot, sekoittavat lopullisesti pään :-). Taidanpa valmistaa asuren-jälkiruokaa kirjan reseptin mukaan, kuulostaa tosi herkulliselta!

Bc-kirjoista on menossa Ilja Ilf Jevg. Petrovin Kaksitoista tuolia ja Saramagon Small Memories. Molemmat sopisivat kirjan vuosi-haasteeseen, 12 tuolia myös kuukausihaasteeseen ja voisi olla sopiva vapautettava kirjamessuilla.
Kirjaston e-kirjan Hanya Yanagiharan The People in the Trees haluaisin saada luettua, sillä laina-aika on lyhyt ja uusiminen tuskin onnistuu heti. Kirjastosta on myös Andres Neumanin Vuosisadan matkustaja, jonka laina-aika loppuu maanantaina ja josta on varauksia. Kirjastosta on myös Marina Lewyckan Meklareita, hippejä, hamstereita, Martinin Valtaistuinpeli ja Margaret Atwoodin uusin The Heart Goes Last.
Saramagon kirjaa selailin, mutta kaikista muista olen lukenut jonkun pätkän tänään. Eikä yksikään ole edes puolivälissä;(

taavina 3 yrs ago
Yövuorossa
Pirjo Rissasen Terveisiä Armille. Tykkään kovasti.

on luvussa ollut nyt joitakin päiviä. Kovasti yritän tahkota hippatoivekirjaa, että saisin sen Piíkulle joku päivä postitettua. Kirjassa on mielestäni ihan liiankin kanssa juttua ruokakokkailusta ja syömingeistä, tulee pakostakin nälkä tuota kirjaa lukiessa :D Muuten ihan kivaa luettavaa. Jos kirjan saisi ennen joulua maailmalle :) On tuossa nuita hippatoivekirjoja muutenkin jonossa.

Tänään aloitin lainastokirjaa:
Cecilia Samartin: Los Peregrinos.
Jota oon vaan uusinut ja uusinut, mutta nyt taas tartuttuani tähän tuntuu hyvältä. Jospa viikonloppuna saisin luettua. Nyt olen sivulla 98.

Todella hitaasti väliajoilla:
Jaan Kross: Pietarin tiellä
Josta en suurimmaksi osaksi edes tajua mitään. Sivulla 172 luennassa.

Viikolla luin aamulla aina yhden luvun englantia:
Yvvette Edwards: A Cupboard full of coats. Tästä kyllä tykkäsin. Ja jopa tajuan jotain tekstistä eli ei ehkä kovin monimutkaista englantia. Olen sivulla 89.

Sitten kun on semmoinen tunne, että haluan taas näitä äitiys juttuja miettiä:
Gro Nylander: Äidiksi ensi kertaa. Sivulla 242 menossa.

Kesis 3 yrs ago
3 kirjaa
naiset ilman maata, Hyväntekijä ja keinulaudalla

Sivulla 22 ja ahdistaa... Oma ruokavalio (ja varsinkin pojan)näyttää olevan aivan pielessä... Taidan pitää tauon ja käydä uhallakin syömässä ison palan luumukonjakkimutakakkua... :)

Laitoin varaukseen jo matkalleen lähteneen, hiukan alkua luetun Jojo Moyesin Ole kiltti, älä rakasta häntä ja eilen keskiviikkona sain kirjan ilokseni. Nyt sitten aion kahlata kirjan loppuun ja varmaan sitten tulee blogiinkin pieni kirjoitus kirjasta.
Kaksi hippakirjaa odottaa kiltisti lukuvuoroaan: Armovuosi(aloitettu jo) ja Onnellisesti eksyksissä(ei vielä aloitettu). Eli postituksetkin viivästyvät näiden kahden kirjan osalta, että anteeksi vaan, kirjojen odottelijat. Kyllä ne saapuvat luoksenne vielä :)

Koivula5 3 yrs ago
Psychic Eye
Sain luettua kirjan Abby Cooperista ja näytti olevan sarjan eka osa, joten jos joku törmää jatko-osiin - olisin erittäin kiinnostunut! :) Selvänäkijäkykyjä omaava Abby tuntui heti mieleiseltä henkilöltä. Paitsi yksi asia häiritsi kovasti (sama juttu oli Camilla Läckbergin kirjojen Ericassa): varomattomuus, joka oli suoraa typeryyttä (suunnilleen niin että lähdetään tapaamaan murhaajaa, mutta ei "ehdi" ilmoittaa kellekään! Haloo!) Mutta siis kaikkineen tykkäsin.

Ja nyt palaan kesken jääneeseen dieettikirjaan...

Pienten muutosten kauneussalonki eli Mma Ramotswe -sarjan viimeisin (kirjastosta). Raskaus-teema viehättää :)

Ole kiltti, älä rakasta häntä, on nyt päässyt lukujatkoon, eli olen saanut yhden, Lorna Byrnen kirjaston kirjan luettua ja vielä ois kahlattavana tuo Moyesin opus ja sit pääsee taas toivekirjojen pariin.
Moyesin opus on tuntunut hiukan sekaiselta tarinalta ja nyt olenkin päässyt kirjassa jo kakkososaan ja tais olla vuosi 1964 siinä alussa. Saa nähä, mitä moinen osa tuopi tullessaan, mutta ykkösosa oli ainakin mielestäni jotenkin palasista koottu ja ei aina tiennyt, että missäs kohtaa tarinaa nyt mennään. No, lukuhomma jatkukoon :)

KakiPe 3 yrs ago
Antonio Hill
Hillin Kauniit kuolemat
Se on minun eka kirja tuolta kirjailijalta. Se loppu kesken, joten jatkoa odotellessa.
Nyt on siis suurenmoinen ilta edessä: uuden kirjan valinta.
Viikonloppuna saan Milla Ollikaisen kolmannen kirjan Pirunkuru

Koivula5 3 yrs ago
Saramagoa?
Kävin kirjastossa. Selitin, että Kirjan vuosi 2015 -haasteen yhden kohdan takia kysyn, mitä suosittelevat. Kysyivät, minkälaisesta tykkään. Vastasin "en kerro" :) (että sehän tässä onkin kivaa, että ei yhtään tiedä mitä saa). Kertoivat kaikkien uutuuksien olevan menossa. Esittelyhyllyistä sitten ojensi kaksi kirjaa: Saramagon "Lissabonin piirityksen kirjuri" (apua, Saramago - olen aikaisemmin aloittanut "Kertomus sokeudesta", mutta en pystynyt lukemaan sitä, aivan tuli huono olo sen kauheuksista; toiseksi, tästä tuskin saa tällainen Portugalin historiaa tuntematon kaikkea tarkoitettua irti. Mutta yritän ainakin.) ja Leena Paasion "Melkein äiti" (jostakin lehdestä luinkin tästä kirjasta ja kirjoittajasta; siirryn tähän, jos Saramago tökkii liian pahasti.)
Edit 29.11.: Hyvin sai luettua Saramagon kirjan, oli jopa kiinostava :) Kivasti kahta tarinaa seurattiin.

Sirpa Kähkösen kirjan alotin eilen.
Oon niin kiitollinen tästä harrastuksesta; nytkin menossa semmosen kirjailijan tuotantoa, jota en oo aikasemmin lukenu.

Tenavat: Ota ja rutista. Tämä on ihan vasta lähtökuopissa. Reilut sata sivua sarjakuvaa, yksi kestosuosikeistani.

Simple Ways to Relax. Pieni kirjanen pullollaan rentoutumisvinkkejä. Osa on hyvinkin maanläheisiä tyyliin "kanna mukanasi pokkaria tylsiä odotteluhetkiä varten", osa vaatii hiukan perehtymistä. Hyödyllinen ja helppolukuinen kirja.

Jo vihdoinkin pääsin jatkamaan tätä hippatoivekirjan lukemista aamutuimaan. Voi sanoa, että olen vielä lähtökuopissa kirjasen suhteen, mutta hiljaa hyvää tulee. Vaikuttaa mielenkiintoiselta 1700-luvun tarinalta :)

Nosto ketjulle, kun tätä hetken aikaa etsiskelin.
Sain justaan päätökseen neljän kirjan harlekiini-pokkarin Enkelinkuvia lumessa. Oli neljä oikeinkin mukavaa hömpänpömppä-joululapsitarinaa :) Kirja on saatavilla minulla, jos jotakin kiinnostaa. Itsellä kirjanen oli luvussa melkein puoli vuotta :) Siinä samalla meni moni muukin kirja luetuksi merkittyä :)

Aloitin tänään kahta kirjaa, joista molemmat sopivat Helmet-haasteeseen ja aakkoshaasteeseen. Toinen on Anna-Leena Härkösen kolumnikokoelma Laskeva neitsyt ja muita kirjoituksia ja toinen Kopano Matlwan Spilt Milk -romaani. Kolumneja luinkin jo kolme, mutta jälkimmäistä olen lukenut vasta pari sivua. Kolumnit ovat taattua Härköstä: helppolukuisia ja jämäkästi kirjoitettuja. Toisesta kirjasta ei ole parin sivun perusteella vielä mielipidettä, kirjailijakaan ei ole ennestään tuttu.

Aamulla lopettelin Truman Capoten Aamiainen Tiffanylla -kirjaa. Mies siinä kyseli, että mitäs kategorioita siihen haasteeseen kuuluu. Näytin paperiani, mihin olen ruksannut jo luetut ja sanoin, että voih, tätä en taida saada mihinkään kohtaan. Mies luki paperia ja sanoi "perheenjäsenelle tärkeä - aamiainenhan on päivän tärkein ateria!" :D Se oli niin hauska hoksaus, että laitan sen oikeesti siihen. :)

Nyt menossa Agatha Christien Paddingtonista 16.50. Numerohaasteeseen?

Pari päivää nyt luvussa ollut kirja tuntuu ihan mainiolle tarinalle. Kirja ehti odottaa peräti kaksi vuotta hyllyssä lukuvuoroaan.
Bridget on ehtinyt laihduttaa itseään huikeet 20 kiloa ja on leskiäiti kahdelle muksulle ja koittaa opetella Twitterin jälkeen Facebookin ihmeellisyyksiä, luulen ainakin niin, että kirjautuu myös facebookkiin, en vielä ole ehtinyt ihan niin pitkälle opuksen tarinassa. Mukavaa matkaa siis, toivon mukaan ainakin, luvassa :) Samaa, päiväkirjamaista kerrontaa, kuin kahdessa edellisessäkin kirjassa.

On tällä hetkellä kesken, eilen aloitin. Nyt oon sivulla 14. Sain aikanaan Meculta, taisi olla Hämeenlinnassa siellä Postikorttiparatiisi-postcrossingtapahtumassa. Nyt siis vihdoin viimein pääsin sitä lukemaan. Ja oon myös Goodreadsissa eli sieltä voi käydä tsekkaileen mua ja mun kirjoja mitä oon lukenut ja tulen lukeen :)

netistä vahtien Paula Tillin omaelämäkerrallisen tietokirjan Toisin: Minun Asperger-elämäni.

Oikeastaan monta kesken, mutta tuon jos saisi huomiseksi luettua kello 13:00 mennessä. Samalla voisi sitten neuvola käynnin yhteydessä palauttaa ko on lainasto kirja.

Vähän kyllä jännittää taas neuvolakin, mutta eiköhän tuo tuosta.

Tämä NoViolet Bulawayo: Me tarvitaan uudet nimet
kirja on kyllä ollut kiva ja taas tuttuun tapaani en tajunnut edes, että kertoo Afrikasta ja sen lapsista tämä opus. Eli mielenkiintoinen. Tykkään lukea aiheesta.

Enpä sitten ollut muuta kuin kirjan nimen ja kannen vaan bongannut ja tykännyt sillä perusteella, että pitäs tää lukea. Joo, mut ei kait tässä muuta tänään.

wingPyryJerewing 2 yrs ago
Hylätyt
Helmet 2016 loppuu pikapuoliin. Tänään aloitan vihdoin uusimman Sebastian Bergman-kirjan Hylätyt. Muita lukusessa olevia tai vasta luettuja kirjaston kirjoja ovat Maan veli (Tomi Kontio), Vasten auringon siltaa (Mark Levengood) ja Homer-kissan uskomaton elämä (Gwen Cooper).

taaskin monta opusta luennassa, kuten aina:
Nälkäpeli
Keinulaudalla
Aamunkoi
Forgiveness
Anna Karenina

Siinäpä niitä, joilla pientä päänuppia sekoittaa. Nälkäpeli on jo onneksi ensimmäisen kirjan loppuosassa meneillää, sitä koitan tahkota tuohon trilogiahaasteeseen, mutta en tiijä, kerkeenkö kokonaan tiiliskiviopusta lukea, siinä kun on kaikki kolome kirjaa samassa paketissa.
Keinulaudalla edistyy myös hitaasti ja varmasti, on iltaunilukemisena, ettei nälkäpelin tapahtumat tule yöuniini saakka.
Aamunkoi on ehtinyt myöskin jo hiukan edistymään.
Forgiveness ja Anna Karenina ovat myös ikuisuusprojektejani, joita luen todella harvoin, mutta sitäkin antoisampia opuksia ovatten.

wingChaniawing 2 yrs ago
kaksi kirjaa
menossa:

Kaaberbol ja Friis: The Boy in the Suitcase. Tämä on yli puolenvälin ja tulee varmaan luettua ensin loppuun. Aika jännittävä.

ja

Hirvisaari: Me keisarinna

Pollyannaa :)

Luennassa Turun linnan kolme Katarinaa.
Historia on ollut aina lempilukemistani.

Kotitöitä tehdessä (ja kun ei voi olla kokoajan kirja kädessä esim. lenkillä) kuuntelen parhaillaan äänikirjana Me Keisarinna.

Menossa on pari kirjaston saksankielistä lastenkirjaa, joita luen lähinnä kielitaidon ylläpitämiseksi helposti ja leppoisasti.

Tulevalle esikoululaiselle luen ääneen Risto Räppääjä -sarjaa - useita on jo tänä vuonna ehditty lukea alusta loppuun, ja nyt on menossa kirja, jossa Risto saa isän. Suosittelen muillekin, joilla on perheessä samanikäisiä lapsia.

Itsekseni luen kirjaa Helvetissä on erityinen paikka naisille jotka eivät auta toisiaan. Nimi tuntuu kyllä harhaanjohtavalta, koska ainakin tähän mennessä kirjassa on käsitelty vain naisten ja miesten epätasa-arvoisuutta eikä yhtään naisten välistä kilpailua. Kolmasosa kirjasta tosin on vasta takana.

on luvussa nyt tällä hetkin. Kirjassa eletään jotain 1980-lukua ja justaan selvisin kirjassa yksistä "hienon kerman" juhlista. Ei ole ihan mielestäni parhainta Utriota, sillä tykkään, että Kaari Utrio kirjoittaa vain historiallisia eepoksia, joten vaihtelua tämäkin karkkirasia-kirja, sillä kansipapereita ei kirjassa ole, enkä alun alkaen tiennyt, että mistä kirja kertoo. Kirpparilta joskus kahdella eurolla olen ostanut kyseisen opuksen. Loppuunhan se on luettava, kun on aakkoshaasteen opuksena.

Gun Årestadin pokkarikirjanen on nyt luvussa. Olen lukenut vasta yhden luvun ja vaikuttaa ihan kivalta vaihtelulta Twilightin Aamunkoi-kirjalle, jota myöskin tahkoan vieläkin. Siinä olen jo päässyt 350 sivun paremmalle puolelle. Olen kyllä ajatellut jättää kirjan kesken, mutta siltikin tulee päivittäin luettua sitäkin.

Tämä on Kari Selénin matkakertomus Santiago de Compostelan vaellukselta. Nappasin mukaan viikonlopun bussilukemiseksi, kun oli sen verran ohut. En nyt kuitenkaan vielä loppuun asti päässyt. Tässä kerrotaan päiväkirjanomaisesti majapaikoista, säästä ja matkalla tavatuista ihmisistä. Itselläni ei ole mitään hinkua lähteä tuonne kävelemään, mutta kyllä sitä aina toisen matkaa yhden ohuen kirjan verran seuraa.

Luin juuri tämän kirjan. *Yksinkertaisesti* upea. Te, jotka ehkä jaatte kirjamakuni, ilmoittautukaa heti paikalla Annimannin rinkiin!
http://www.bookcrossing.com/---/14058035

Viime viikolla - tiistaina tai maanantaina - sanoin ääneen itsekseni: "Haluan lukea tietokirjoja." Valitsin hyllystä tämän, jonka voin ujuttaa Chanian kuukausihaasteeseen.

Ensimmäisen kerran irtisanoutumiseni jälkeen halusin oppia jotain uutta ja käyttää aivojani. Tämä kokemus sai minut ymmärtämään, että viiden kuukauden mittainen loma on minulle aika sopiva. Vielä ei ole ilmaantunut hirveää hinkua palkkatyöhön, mutta ehkä sekin aika koittaa.

Turun miitistä nappasin maanantaina Tenavat-kirjan, sitä voi lukea pieninä paloina silloin tällöin. Helmet-haastetta ja aakkoshaastetta silmällä pitäen luen sitten muita kirjoja: Kirjallinen piiri perunankuoripaistoksen ystäville (vasta alussa), Äventyret och indianerna (etenee vähän nihkeästi, kun en ole seikkailukirjaihmisiä) ja Paddington Marches On (7 tarinan paketti, kirpputorilöytö). Kirjastosta lainasin Kamalaa luontoa (sarjakuvakokoelman), sekin sopii välipalaksi sinne tänne.

Kirja kertoo tytöstä, joka kiertää eri koteja ja odottaa sitä pysyvää kotiaan. En nyt muista, että onko hänen äitinsä kuollut, mutta kuitenkin hän koluaa sijoituskoteja ja sitä pysyvää vaan ei tahdo löytyä. Nyt olen päässyt jo lukuun 10 kirjassa ja tyttö on jo 18 vuotias ja on omillaan. Hän on löytänyt työtä kukkakaupasta ja on ihana seurata tytön, Victorian työskentelyä kukkien parissa.
Oikein ihanaa ja koskettavaakin luettavaa.

Toinen kierros varsinaista Helmet-haastetta loppusuoralla, Rosamunde Pilcherin Voices in Summer vaihtuu Jean-Louis Fournierin Où on va, papa?:an. Oma Kurt Vonnegut -haastekin loppupuolella, Kalmasilmän saan tänään luettua. Pilcheriä ja Vonnegutia kirjailijoina tietenkin suosittelen heistä pitäville, mutta myös tutustumismielessä ihan kaikille. Fournier on hyvää ranskanharjoitusta, palkittu (!), koskettava ja humoristinen kirje kirjailijan kehitysvammaisille pojille.

aava 2 yrs ago
Paula McLain
Circling the Sun, joka kertoo Beryl Markhamista. Huima elämä. Suosittelen myös Afrikka-haasteeseen, sillä Markham eli Keniassa. Tuttuihin kuului mm. Karen Blixen. Ja Markham oli se huimapää, joka vuonna 1936 lensi Englannista Yhdysvaltoihin.

Jo vihdoinkin tänään pääsin lukemaan Seuralainen-pokkaria, joka on kiltisti odottanut vuoroaan jo melkein kuukauden. Luin aamupäivällä kirjaa pari lukua, eli alkuun on päästy.
Daylight-seuralaispalvelusta on tekeillä lehtihaastattelu. Pääsin jo siihen kohtaan, että Rebecca on kuntosalilla. Ja mitä sen jälkeen tapahtuu? enpäs tiijä, kuin lukemalla :)

Porosta parmesaaniin -ruokakirjaa yritän saada eteenpäin taas pienen tauon jälkeen, Helmet-haasteeseen... Alkuruuissa vasta olen ja huomaan, että Pakkanen tykkää kovasti kalaruuista ja tuorejuustosta nyt ainakin.

George Orwellin Animal Farm on aivan alussa vasta, samaiseen haasteeseen olisi sekin tarkoitus lukea.

wingChaniawing 2 yrs ago
Alexei Sayle
The Weeping women hotel - mielenkiintoinen kirja - piti ihan alkaa googlettamaan kirjailijasta tietoa - näyttää olevan stand-up-koomikko, näyttelijä, kirjailija ja mitälie! Hänen kirjoitustensa sanotaan olevan satiirisia ja hauskoja, ja ihan samaa mieltä olen vaikka olen vasta kolmanneksen kirjasta lukenut.

Taaskin on kaksi kirjaa kierroksessa, eli Suhosen Valkoinen joulu, joka alkaa olemaan jo jouluviettojutuissa ja Pakkasen Helle on alkumetreistä päässyt jo pidemmälle. Ihan kiva kaksikko on lukea, vaikka Suhosen kirja on hiukan omalaatuinen, mutta jotenkin niin hauska kuitenkin.

Kaksi kirjaa on kesken täälläkin, tai no enemmänkin, mutta noita luen aktiivisemmin. Raskin muut kirjat eivät ole oikein kiinnostaneet, Jouluihmisen sain viime vuoden joulukalenterista ja kirjan alku on lupaava :) Aallon Syvään veteen lähestyy puoliväliä, olen tykännyt kyllä, http://www.savonsanomat.fi/---/762959

Kipsu 2 yrs ago
Hyviä kirjoja
Pulkkisen ja Snellmanin uusimmat on kesken ja lisäksi Ina Westmanin Syliin, oih. Kyllä ei kannata huonoja kirjoja lukea.

Olen päässyt yli puolenvälin ja vaikuttaa erittäin hyvältä. Suomennos on tosi hyvä.

Olen päässyt yli puolenvälin ja vaikuttaa erittäin hyvältä. Suomennos on tosi hyvä.

Kappas, sama menossa mulla englanniksi. Itse en ainakaan vielä ihan kybällä hurraa, mutta ymmärrän suuren suosion.
Suomentaja Kaijamari Sivill onkin tämän käännöksestä ehdolla Jarl Hellemann -palkinnolle.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.