Mitä luet juuri nyt?

Forum » Finnish - Suomi | Refresh | Search

Sort Options 

..., jonka olen jo aikoja sitten luvannut eteenpäin.

Kesken on myös kirjastosta lainattu Simo Rallin Uurna, mahdankohan saada sen loppuun ennen palautuspäivää?! :/ (siitä syystä en ole vielä poistanut omalta toivelistaltanikaan tuota Rallin kirjaa...)

on vihdoinkin päässyt lukuvuoroonsa, mikä saavutus, sillä olen lukenut vajaassa kahdessa viikossa jo neljä kirjaa. Joku sanois, että eihän se ole, kuin kaksi kirjaa per viikko, vaan mulle se nyt kuitenkin on saavutus ja olen ylpiä ittestäni hih hih :)

Olen kerännyt hyllyyn Camilla Läckbergin dekkareita ja nyt on pian luettu Fjällbacka-sarjan ensimmäinen osa Jääprinsessa. Tykkään kyllä, vaikka ei aivan vedä vertoja Åsa Larssonille ja Rebecka Martinssonille.

Edit. 20.6.
Jäin mielessäni vertailemaan suursuosikkini Åsa Larssonin dekkareita ja tätä minulle uutta tuttavuutta Läckbergiä. Kirjoissa, tapahtumapaikoissa ja päähenkilöissä on niin paljon samaa, ettei vertailulta voi välttyä.
Läckbergin kirjan sankaritar Erica ei ole oikein kiinnostava koska hän on liian siloinen ja kaunis ja miesten ihailema. Paljon enemmän jäi kiinnostamaan hänen kovia kokeneen sisarensa ja tämän perheen tulevat vaiheet. Ehkä seuraavassa osassa siskosta kerrotaan lisää?

Bernstein
wingChaniawing 5 yrs ago
Harry Bernstein: Näkymätön muuri. Kirja kertoo pienen juutalaispojan lapsuudesta Englannin pohjoisessa teollisuuskaupungissa ensimmäisen maailmansodan kynnyksellä. Olen kirjan puolessa välissä ja pidän siitä tosi paljon.

Lisäksi on menossa Tea In The Library - kirja kertoo kirjakaupan perustamisesta.

Terveisiä pallomerestä ja muita kirjoituksia on menossa tällä hetkellä, mutta ei varmaan enää kauaa.

Terveisiä pallomerestä ja muita kirjoituksia on menossa tällä hetkellä, mutta ei varmaan enää kauaa.

Tai siis olen vasta aloittanut, joten en nyt sen tarkemmin osaa kirjasta vielä mitään sanoa.
Kirjaan perustuvan elokuvan olen kyllä nähnyt.

http://www.bookcrossing.com/---/2002248/

Kissa on sveitsiläisellä nahkasohvalla jolla se ei olisi saanut olla:

"Se nosti takapuoltaan provosoivan ja vitkuttelevan hitaasti, venytteli etujalkojaan ja paljasti kyntensä, joilla se sitten raateli nahkasohvaa hirvittävästi poksautellen."

Minä ihan näen ja kuulen tuon.

Oma kirjani ei ole bc-kirja, mutta tämä kiertää paraikaa
http://www.bookcrossing.com/---/11931537
ja kaikki tähän asti sanottu on totta.

Koukuttava psykologinen trilleri, kirjaston kirja. Luin viikonlopun aikana, 444 sivua.

Tiiliskivi, josta kolmasosa nyt luettu.
Sivu sivulta Monroe paljastuu juuri siksi hienoksi ihmiseksi, jollaisen kuvan hänestä Voice of Finlandissa sain ja kiinnostuin.
Mielenkiintoista luettavaa vaikka ei varsinainen fani olisikaan!

http://www.bookcrossing.com/---/11931498/

1. Anita Amirrezvani: Kukkien verellä kirjottu (LUETTU)
2. José Saramago: Oikukas kuolema (LUETTU)

+ luen myös muita välillä esim. joskus aamulla ennen töitä jotain tai illalla väsyneenä töiden jälkeen jotain mitä ei niin tarvii tajuta. :D

Leonard Nimoyn muisteluskirja I Am Spock. Nimoy <3

Osuuskumma-kustannuksen Steampunk-novellikokoelma Koneita ja korsetteja. Ehdottoman kiinnostavaa uutta luettavaa! Ostin vastikään Finnconissa.

Leena Härmän lastenkirja tai oikeastaan kolme kirjaa yhdessä niteessä nimeltä Tuittupää. En ole vielä kovin pitkällä, ei vaikuta mitenkään aivan erityiseltä, mutta nopealukuinenhan tuo on.

Kissatarinoita otsikolla Sydämeni kissa. Ihanaa luettavaa kissojenystävälle.

Nuo ovat bookcrossing-kirjoja, lisäksi yritän vielä lukea tenttikirjaa Informaatio, informaatiolukutaito ja oppiminen. Sinänsä mielenkiintoinen, mutta tuppaa aina jäämään paitsioon kaikkien muiden kirjojen vuoksi.

Muutama kirja on kesken taas.
Olen suunnilleen puolivälissä kirjassa nimeltä Rift. http://www.bookcrossing.com/---/686620/ Minusta tuntuu, että olen tämän kyllä jo jonain vuonna lukenut, mutta journal entryä en ole tehnyt. Tai sitten tämä on jäänyt aiemalla lukukerralla kesken.
Nuori nainen matkustaa työkeikan jälkeen lomalla Nairobista Addis Abebaan (tai ainakin yrittää), mutta ei ole matkanteko helppoa. Tiet ovat huonoja ja bussit täynnä väkeä - jos niitä busseja edes kulkee. Maassa on levottomuuksia, sairausepidemioita ja pikkukylissä ei saa selkoa, minne bussi oikein on menossa. Kirjassa eletään vuotta 1974. Muitakin matkalaisia osuu samalla reitille, joten välillä pääsee porukalla etenemään. Jonkinlaisia jännäriaineksiakin kirjassa pitäisi olla, kun kirjasto on tarran mukaan luokitellut sen "mysteryksi", mutta eipä niistä vielä oikein ole havaintoa.

Minkiön rautatieasemamiittiä silmällä pitäen aloitin juuri Suuren junamatkan http://www.bookcrossing.com/---/1551065 Onpahan sitten jotain teemallista vapautettavaa.

Ja Poen tarinat ovat vieläkin kesken. Jos ne nyt tämän kesän aikana pääsisi loppuun. ;-)

Niin joo ja The Daffodil Affairia aloitin bussimatkalla tässä taannoin. http://www.bookcrossing.com/---/12018800/ Kovin pitkälle en ole edennyt.

Viikonloppuna luin aakkoshaasteeseen Christien Mabellen kahdet kasvot sekä Ågrenin Turuilla. Nyt luettavana on rinkikirjana Adichien Huominen on liian kaukana http://www.bookcrossing.com/---/12025992/ (rinkiin mahtuu vielä mukaan!) sekä Schatzin Rakasta minut http://www.bookcrossing.com/---/4466668/ . Pari muutakin BC-kirjaa on työn alla, ainakin Fullerin Fantasia ja fuuga sekä Wallerin (?) Hiljaiset sillat.

http://www.tammi.fi/---/9789513171087

Jotenkin kuvittelin että tässä kirjassa kokkailtaisiin oikein urakalla, mutta olen nyt lukenut 2/3 ja ruokaa on näkynyt yhden lammaspadan verran. Toki kuohuvaa on juotu sitäkin enemmän... Toistaiseksi luulen että tämä ei jää pysyväishyllyyni vaan tulee rekisteröityä ja vapautettua kun olen lukenut sen.

Rinkikirja Khaled Hosseinin "Ja vuoret kaikuivat" on kesken juuri nyt ja on kyllä vaikuttava kirja, taas kerran...

Rinkikirja Khaled Hosseinin "Ja vuoret kaikuivat" on kesken juuri nyt ja on kyllä vaikuttava kirja, taas kerran...

Näin kassalla kun asiakas osti tuon ja oli kyllä nätti kansi. Ihastelin sitä aika kauan. =) Olen lukenut Hosseinilta Leijapojan jotain 5 vuotta sitten kai ja se oli todella hyvä kirja. Tekisi mieli lukea jotain muutakin häneltä.

Nyt itsellä on kesken Once Upon a Blind Date (Wendy Markham), chick littiä. Vähän rasittava kirja, ajattelin että se olisi kivan aivoton lukukokemus kaikkien masentavien kirjojen keskellä mutta kirja on kirjoitettu preesensissä ja se on aika rasittavaa (enkä näe sille mitään hyvää syytä). Enkä oikein pidä kaikista hahmoistakaan, päähahmoista mies on todella ärsyttävä ja nainen on jotenkin tosi yksipuolinen. Melkein tekee mieli taas lukea vähän vakavampia kirjoja.

joita on sitten mukava rahdata Poriin mukaan ;D

Kesken juuri nyt on Helene Turstenin Murskattu tanghevonen. Ensimmäinen lukemani Tursten, myöskin ensimmäinen Irene Hussin tutkimuksista eteläruotsalaisessa rikospoliisin väkivaltayksikössä kertova kirja. Aika perusdekkaria, ei ole vielä herättänyt suuria tunteita, mutta oikein sopiva kesäkirja!

Lucy Dillonin Eksyneiden sydänten koti-opusta. Lukemisen olen aloittanut jo viime kuun puolella, vaan on ollut sellaista suhinaa tämä elämä, ettei ole pahemmin ehtinyt lukea. Nytkin osaan keskittyä kirjaan vain muutaman pienen hetken kerrallaan. Kirja tuntuu ihan hyvältä, mutta jostain syystä lukeminen vain tökkii, mutta meinaan tahkota opuksen loppuun, olen jo sentään yli 200 sivua lukenutkin.

..autistisen naisen omaelämäkertaa Donna Williams: Nobody Nowhere

http://www.bookcrossing.com/---/8560253/

äffän eli Aakkoshaasteeseen F-kirjaimen eli Frimanssonin Varjo vedessä. Tuntuu sopivalta laiturilukemiselta "Tarun" (kesäperinne) rinnalla.
http://www.bookcrossing.com/---/12057286/

Luultavasti koskaan en ole lukenut niin vähän kuin tänä kesänä. "Kiitos" siitä kuulunee kesäyön hullutukselle, jossa tehdään hullu määrä käsitöitä. En osaa neuloa tai virkata lukiessa, joten lukeminen on saanut väistyä. Kesä on kulunut perinteisesti pyöräillessä ja vähemmän perinteisesti elokuvien ääressä käsitöitä tehden.

Eilen aloitin taas kirjan lukemisen - varmaan viikkoon ei ole ollut edes kesken mitään! Nyt on siis kesken Ökenblomman återvänder http://www.bookcrossing.com/journal/7012517, joka on jatkoa reilu vuosi sitten lukemalleni kirjalle.

Tänään lainasin kirjastosta myös Peppi Pitkätossu -sarjakuvan venäjäksi. Jos saisi palautettua kielestä mieleen jotakin, kun luettava tarina on tuttu, teksti helppoa ja kuvat tukevat ymmärtämistä.

Hah. Viikko sitten kerroin aloittaneeni kirjan Ökenblomman återvänder. Se on edelleen kesken - olen noin sivulla 160. Tällä vauhdilla siihen menee vielä neljä päivää. Huoh.

(maksimi oli kyllä viisi mitä sai ottaa) Katselenpa milloin joudan lukemaan. :)

.. edelleen Joanne Harrisin Persikoiden aikaan (koska en viitsinyt raahata sitä kovakantisena lomareissulle)
ja Animal Instincts by Alan Titchmarch
ja Walking Notorious London by Andrew Duncan. Viimeinen on eräänlainen matkakirja, sitä luen pienissä erissä.

Oikukas kuolema. Erittäin hyvä. Olen tässä puolet jo lukenut. Katsotaan jos saisin jopa kaikki luettua tänään. :) (piti kyllä ehkä muutakin tehdä kun vaan lukea)

Christien Kurpitsajuhla on loppusuoralla, edelleen on kesken Adichien kirja sekä Keenen nuortenkirja Vahakuningattaren arvoitus (tylsä!). Ensi viikonloppuna pääsen varmaankin aloittelemaan Rantakassi-kirjoja, jotka ovat mökillä odottamassa :)

Vaikka eipä tota ois tarvinnut ostaa mitään ja kirjoja ois ollut saman verran kuin eilen ni tänään. Kaksi lähetin ja kaksi oli laatikossa tänään. :D

Mutta tuon saan kyllä varmaan tänään luettua, kun on niin helppoa luettavaa ja yllättävää, että jopa nautin. Siis rikoskirjasta. Huhhuh. :D

Guss Mattssonin pakinoita tasan sadan vuoden takaa. (Kokoelman nimi on Hyvä herrasväki, ja se on ilmestynyt vuonna 1967.) Ehdottomia huippuja, suosittelen!

Monta kesken
MINKULA 5 yrs ago
Ensisijaisesti luen kotona Untinen-Auelin Luolakarhun klaania. Sain vihdoin aloitettua tuon sarjan.

Työmatkoja viihdyttää Harry Potter ja salaisuuksien kammio, johon alan päästä sisälle vasta nyt, vaikka kirja on jo yli puolen välin. Aika pahasti tuo on jumittanut tähän mennessä. Olen jopa harkinnut, että laitan seuraavat osat lukematta jakoon, mutta jos tuo vielä lopussa jaksaa imaista mukaansa, niin ehkä annan Harrylle vielä yhden tilaisuuden.

Hoffmanin Valkoisen masain kolmatta kirjaa olen lukenut ruotsiksi kielihaasteesta lähtien. Kun haaste loppui, loppui innostuskin. Innostuin uudelleen kesän alussa, kun teimme kesälomareissun ja ajattelin vapauttaa kirjan Tukholmaan. En kuitenkaan saanut sitä vieläkään loppuun, joten ehkä saan tässä vielä yhden innostuksen ennen elokuun Ruotsin risteilyä ja lukaisen kirjasta viimeisetkin luvut.

Kun "kevyempi" kirjallisuus alkaa kyllästyttää, lueskelen Hyvän Paimenen hoidossa -kirjaa.

Nyt luettavana:
Alastair Reynolds: Aurinkojen huone - Oikein kiinnostavaa scifiä kirjoittajalta, johon en ollutkaan vielä aiemmin tutustunut.
Katja Kettu: Kätilö - Kuuntelen tätä äänikirjana, vaikuttavaa tekstiä, joka saattaisi olla luettuna turhan raskasta nyt.
Unni Lust: Tänään on loppuelämäsi viimeinen päivä - Omaelämäkerrallinen sarjisromaani itävaltalaispunkkareiden reissusta Italiaan 80-luvulla.
Kunhan saan tuon sarjiksen loppuun, aion myös aloittaa Anne Leinosen ja Eija Lappalaisen kirjan Konejumalat, joka on dystooppisen Routasisarukset-trilogian päätösosa.

Jude Deveraux Herääminen, Stephenie Meyer Epäilys ja Helen Fielding Olivia Joules ja ylivilkas mielikuvitus.
Näin tehdään silloin, kun lukeminen ei oikein innosta kovin paljoa, silloin etitään kolme kirjaa luettavaksi, joita voi vaihdella, kun kyllästyttää vallan kovasti :)

Lepakkomies on ihan alussa, kirjastolaina.

Melleri-kausi näköjään meneillään, kirjastosta lainassa useampikin kokoelma. Tykkään.

Melloa
Nadaduu 5 yrs ago
Anthony de Mello: Katseleminen.

Yritän kehittää hiljaisuuden kuuntelemista :)

Menossa on Pauli Kallion käsikirjoittama ja Kyky Ahosen piirtämä Maalaispunkin päiväkirja, joka "kertoo, millaista oli olla Nivalan ensimmäinen punkki".
Muisteluosuuksia sekä piirrettynä että kirjoitettuna. Lopussa näkyy olevan vielä haastattelujakin.

Pitkästä aikaa päätin lukea jotain muutakin kuin Bookcrossingiin rekisteröityä, kun tuntuu siltä, ettei mitään muuta ikinä luekaan kuin BC-kirjoja - ja kaikki muut hankitut kirjat vain lojuvat hyllyssä. (Eipä silti, etteikö pelkillä BC-kirjoillakin pärjäisi varmaan seuraavat kaksi vuotta...)

Edelleen Walking Notorious London by Andrew Duncan
ja sitten
Hokkaido Highway Blues by Will Ferguson.

Varmaan aloitan tähän jonkun romaanin tänään rinnalle, nuo kun ovat molemmat matkakirjoja.

Sain vihdoin luettua loppuun Ökenblomman återvänder - jonka hidas lukeminen ei johtunut kirjasta, vaan siitä, että olin niin sitoutunut Kesäyön hullutukseen, että lukemiselle ei jäänyt aikaa käsitöiden ja pyöräilyn lisäksi. Käsityöt valmistuivat lauantaina, luin samana päivänä loppuun Ökenblomman ja ehdin jo lukea eilen illalla (ja viime yönä) Mary Higgins Clarkin kirjan Yksin vain.
Nyt on aika valita seuraava kirja.

Russ Harris: Onnellisuusansa

Se on sellainen itseapukirja, joka yrittää auttaa elämään ajatustensa kanssa. Vaikuttaa oikein lupaavalta.

Luen ja luen
eijukka 5 yrs ago
tuota Aakkoshaasteen pinoa, melkeinpä työksi menee :-), mutta onneksi aina välillä tempautuu myös bc:n ulkopuolisisten kirjojen lukemiseen. Just sain loppuun Håkan Nesserin uusimman komisario Barbarotti-kirjan Herra Roosin tarina. Oli kyllä koukuttavan hyvä!

Siipirikkoa
wingJennynenwing 5 yrs ago
Olen melkein puolivälissä enkä tiedä, mitä tästä ajattelisin. Toisaalta Vuoren esikoinen oli virkistävän erilainen utriomaisiin "kaikki päättyy lopulta kivasti kaikkien hyvisten kannalta ja paha saa palkkansa" historiallisiin romanttisiin kirjoihin verrattuna, tämä tuntuu olevan enemmän valtavirtaa, vaikka irtiottojakin löytyy. Ainakaan kumpaakaan näistä ei voi syyttää ennalta-arvattavuudesta, Näkijän tytär opetti että tämä kirjailija heittää kirjansa henkilöt aivan mihin lystää, lukijaparan kiljumisesta ("älä nyt noin tee!", "älä sitä miestä ota!") huolimatta :)

eli rinkikirjaa A Quilter's Holiday / Jennifer Chiaverini

ja

Apricots On the Nile / Colette Rossant.

Molemmat vaikuttavat nopealukuisilta. Viimeaikoina lukurytmi on ollut sellainen, että luen vähän vuorotellen dekkaria (Donna Leonin toinen Brunetti juuri lopetettu) ja sitten jotain muuta. Paljon on tullut luettua myös matkusteluun liittyvää, nytkin on muuten vielä menossa (aika alussa sekin) Neljän dollarin päivä
/ Marketta Horn.

Kunhan syksy pimenee, taitaa olla aika ottaa luettavaksi joku paksumpi klassikko. Ehkä Dickensiä tai jotain.

Tartuin vuosia lukemista odottaneeseen Harri Tapperin kirjaan aakkoshaasteen vuoksi. Olen puolivälissä ja olen erittäin positiivisesti yllättynyt.

Rohtolan voitto kirja... mysteeri?

Ja sitten Paulo Coelhon: Portobellon noita (lainastokirja)

Outo lintu Katajamäellä on alkutekijöissään, eli muutaman luvun olen saanut tällä viikolla luettua. Ihanan syksyinen kansi on kirjassa ja se sai minut säästämään jo keväällä hankkimani kirjan tähän alkusyksyyn. Olen lukenut sarjan toisetkin kirjat ja voin kyllä suositella, jos joku tykkää lukea ihan supisomalaista tarinaa. Tämä kirja on sarjan kahdeksas jo.
Tietenkin luvussa on vielä myös Epäilys Twilight-sarjasta.

Tarkoitus oli saada luettua Kesäpäiville ja siellä antaa toivelistayllärinä Beckylle, mutta kappas! Ruzena olikin ehtinyt jo ensin ja toive on jo täytetty :)

Kirja on rankka, ehkä ei parasta luettavaa odottavalle äidille... Mutta hyvä kirja, vaikka en ole vielä loppuun saakka päässytkään.

http://www.bookcrossing.com/---/11744138

Nappasin tämän miitistä ja aloitin lukemisen eilisiltana. Tarkoitus oli keventää mieltä viedä ajatukset pois kuolemasta (murhia ei lasketa), vaan kuinkas kävikään - kirja alkaa Brunettin äidin hautajaisista! Toimii silti.

Tällä hetkellä menossa on kaksikin kirjaa :) Toinen on Tom Waitsistä kertova kirja, joka ei tällä kertaa ole bc-kirja vaan lainassa kirjastosta. Toinen, jota luen on Outi Pakkasen Ruohonleikkaaja.

Aloitin juuri Sarah Watersin Tipping the Velvetin lukemisen.
http://www.bookcrossing.com/---/6189073/

Wikipedia kertoo: "Set in Victorian England during the 1890s, it tells a coming of age story about a young woman named Nan who falls in love with a male impersonator, follows her to London, and finds various ways to support herself as she journeys through the city."

Kasaa lehtiä, jotka haluan pois roikkumasta nurkista. Siis lehtiä, jotka olen niiden tultua laittanut pinoon odottamaan, että luen sitten joskus.

Kirjoista luin yöllä loppuun Endon "Verraton hölmö". Jos tänä iltana/yönä lukisi nipun lehtiä ja huomenillalla aloittaisi taas kirjan. Sen lopputua lukisi taas nipun lehtiä ja... silleen.

Luen
Vinha_E 5 yrs ago
myös lehtiä, jotka haluan saada pois. Kirjoista luen ainakin näitä:
Etsin itse tietäni http://www.bookcrossing.com/---/12103274/
Nuoruuden taikaa http://www.bookcrossing.com/---/11965258/

Anelma Järvenpää-Summanen: Yö kuulas silkinmusta http://www.bookcrossing.com/---/12158345/
Kalle Päätalo: Viimeinen savotta http://www.bookcrossing.com/---/11389425/
Stephenie Meyer: Epäilys http://www.bookcrossing.com/---/11071520/

Siinähän niitä. Tuo ensinnämainittu on niinkuista enempi luettavana, vaikka Epäilystäkin olen pian kolmisensataa sivua lukenut. Vähän kerrallaan :)

.. työn alla: Markku Turusen Juoksupoika ja kyyhkynen sekä viimeinen neljästä Rantakassi-kirjastani, jonka yritän saada nappaajalleen ensi viikolla.

Rinkikirja, joka pitää saada eteenpäin.

Luen omasta hyllystäni Sofi Oksasen viimeisintä kirjaa. Ainakaan vielä ei tarina oikein ole innostaen imaissut mukaansa. Kamalasti kaiken maailman poliittisia asetelmia ja vieraskielisiä lyhenteitä... Olen tykännyt kovasti Stalinin lehmistä ja Puhdistuksesta, Baby Jane oli ihan ok, katsotaanpa mitä tästä kirjasta lopulta kehkeytyy...

Lionel Shriverin: Poikani Kevin kirjasta, jotenka nyt luvussa lainastokirjana hänen teos "Syntymäpäivän jälkeen".

Alku vaikuttaa mielenkiintoiselta. Sivulla 106 menossa. :)

Ajattelin jos vaihtas muut lainastokirjat niin pääsis taas kirjastohyllyjen väliin seikkailemaan. Dekkareita olen tässä yrittänyt koluta, jotenka tuon yhden lainastokirjan voisi palauttaa, vaikka ehkä joskus sen sit luen kuitenkin tai saa nähä.

En juuri nyt,
lii5a 5 yrs ago
vaan viikko sitten luin ensimmäistä kertaa elämässäni kahden viikon laina-ajalla kirjan kahteen kertaan. Olen jo kehunut facebookin puolella Pauliina Rauhalan Taivaslaulua, mutta kehun nyt täälläkin.

Kirja kertoo lestadiolaisista Viljasta ja Aleksista. Kirja on romaani, eikä sitä siis väitetä sellaisenaan tositarinaksi, mutta mielestäni tarina on hyvin uskottava. Kunhan saan kirjan vielä uudestaan käsiini, kopioin siitä muutaman herkullisen kohdan.

Pidin myös kirjoittajan tyylistä ja kielestä. Jotenkin epäilen, että luen tämän kirjan vielä kolmannenkin kerran. Ja joskus myöhemmin neljännen ja...

Mulla on hämmentävä tilanne menossa. Olen aloittanut Avioliittosimulaattorin (Nieminen) ja Marionetit (Hämeen-Anttila), jotka ovat BC-rinkikirjoja. Ennen näitä aloitin Loppuunkäsitellyn (Härkönen), joka ei ole rinkikirjojen saapumisen jälkeen edennyt yhtään. Näiden lisäksi mulla on kesken yksi tietokirja, jota käsitellään yhdellä nettifoorumilla, kirjastosta. Kirjastosta tarttui myös mukaan pari uudehkoa nuortenkirjaa.

Avioliittosimulaattori vaikuttaa hyvälle kirjalle, se jotenkin tempaisi mukaansa. Marionetit on myös hyvä, mutta eri tavalla. Sekin käsittelee parisuhdetta, mutta vähän vakavammalla tavalla. En ole kumpaakaan kovin pitkälle lukenut, joten en vielä tiedä, miten lukukokemus muuttuu kirjojen etenemisen myötä, mutta lupaavalle näyttää! :)

Vast'ikään luin Leiri 14 -kirjan, joka kertoo nuoren miehen paosta Pohjois-Korean vankileiriltä. Kamalan raakaa elämää, ällötti vähän lukea niistä kaikista pahoinpitelyistä ja julkisista teloituksista, mutta toisaalta kirja avasi mun silmiä sille, millainen kumma paikka Pohjois-Korea on. Ja kumma on lievä sana tässä tapauksessa. Sairas voisi olla parempi :I :(

Hambo tuolla aiemmin kertoi lukeneensa Kiltin tytön. Mua se ei napannut yhtään, vaikka yleensä tuo genre on mun suosikkeja. Outoa.

muoks. piti tulla lisäämään, että löysin yhden bc-kirjan keskeneräisenä hyllystäni. Lisäksi aloitin muutama päivä sitten sarkun kanssa "iltasatuna" tuoreinta Me Rosvolat -kirjaa. Eli montako keskeneräistä tässä nyt tuli? Liian monta mun matikkapäälle :O

Olen siis jemmannut koko kesän kahta asiakaspalvelu-kirjaa (nimiä en enää muista), ja lukenut myös Nora Robertsin tuotantoa alusta alkaen. Nuo kaksi ensimmäistä liittyvät opintoihin, jotka junnasivat koko kesän, tehtävän sain kuitenkin lähetettyä päivää ennen deadlinea! Robertsilla onkin sitten ollut hyvä tyhjentää mieltä ja tuulettaa aivoja alkavaa opintosyksyä varten :). Nyt menossa "Julkinen salaisuus".

Tai no, aloitan Odysseian lukemisen vasta huomenna koska tänään yritän lukea kirjaston sarjakuvia pois. Ostin Odysseian (englanniksi) viime vuonna briteistä ja olen jotenkin vältellyt sen lukemista, mutta nyt ajattelin vihdoinkin lukea sen.

Tietyt tamperelaiset bookcrossarit saivat minut innostumaan Jukka Pakkasesta. Auruksen tapauksen http://www.bookcrossing.com/---/11621575 jälkeen lainasin kirjastosta pari urheiluaiheista Pakkasta, Jalkapallotaivaan ja Stadikan ja Dolomiitit.

http://www.bookcrossing.com/---/12159648/
Omakustannefantasiaa. Kirja oli jätetty Finnconissa BC-pöydälle.
Melko alussa olen vasta.

Ja Sarah Watersin Tipping the Velvet on yhä kesken myös.

menossa.

Tositarinaa skitsofreniasta ( Patrick & Henry Cockburn: Henry's Demons)
ja
cozy mysteryä ( Diane Mott Davidson: The Main Corpse)

http://www.bookcrossing.com/---/11754369/
Niin minuuttiaikataululla on tosiaan tätä viikkoa menty, että nämä lyhyet novellit sopivat mainiosti joka väliin. Yritän löytää näitä välejä tiheään tahtiin, jotta kirja ehtii pikkuhiljaa Nokkoperhosen huomaan.

Tämä on melkein luettu, meni nopeammin kuin sivumäärästä ajattelin. Ylittää kirkkaasti odotukset. Lieveteksti ei valehtele: "Katja Kallio on tarkkavaistoinen ihmismielen kuvaaja." Sen lisäksi pidän Kallion tekstistä. Juonivetoinen tarina tämä ei varsinaisesti ole, mutta kyllähän kolmessakymmenessä vuodessa tapahtuukin.
Jos nätisti SandyFINiltä pyytää, saattaa päästä vielä rinkiin, ja kirja on lähtövalmis minulta het maanantaina.
http://www.bookcrossing.com/---/12082618/

Laitankin Sandylle rinkiviestiä :)

Westö on yksi ikisuosikeistani ja hyvin on imaissut tämä uusinkin mukaansa. Onneksi on sunnuntai ja aikaa uppoutua kirjaan.

Rinkiin muuten mahtuu vielä ;)
http://www.bookcrossing.com/---/12151173

Yllätyspussikirjat menevät aina muiden edelle, joten tällä hetkellä yksi Sanasta miestä -kirja kesken ja Oma maa mansikka -kirja odottaa vuoroaan...

Toivelistahaasteeseen luen Untinen-Auelin Hevosten laaksoa, joka tosin on nyt tauolla noiden yllätyspussikirjojen takia, samoin kuin siskolta lainassa oleva Larssonin Miehet jotka vihaavat naisia. Jotain muun kielistäkin näköjään olen nykyään aina lukemassa, tällä kertaa Dorian Grayn muotokuvaa, jota lueskelen yleensä töihin mennessä ja töistä tullessa, tämäkin on tulossa toivelistahaasteeseen. Tällä viikolla löysin Viikin kirjaston kierrätyshyllystä vanhan Neiti Etsivän ja jotenkin nyt vain tuli sellainen fiilis, että luen sen ihan välipalaksi vain. Ja Hyvän paimenen hoidossa on edelleenkin kesken. Mitä tästä nyt tuleekaan...? Kuusi kirjaa. Viimeksi taisi olla neljä, kun tätä ketjua kommentoin. Jotain rotia pitäisi tähän saada. Kun nyt jonkun saisi loppuun, niin sitten en aloittaisi mitään tilalle. :P

näin olen kuullut vanhan sanonnan :) Mullakin on monta kirjaa kesken ja tänään piti aloittaa lisäksi vielä uusi kirja, Anna-Maija Ylimaula: Idylli, jonka luen aakkoshaastetta varten.
Vielä on luvussa Jo Goodmanin: A season to be sinful, joka edistyy todella hitaasti, sit on Meyerin: Epäilys, joka on jo yli puolen välin, sit on Päätalon: viimeinen savotta, joka sekin edistyy todella hitaasti ja vielä on Pekka ja Ritva-Liisa Aukian: Uskallanko uuteen rakkauteen opus, jonka löysin 50 sntillä kirpparilta tuossa jokin aika sitten.
Onhan tässä tahkottavaa :) Anteeksi, kun toistan itseäni, mutta jotekin lukeminen on hidastunut...pöh :(

muistaakseni. Voi tuolla kirjapinoissa tosin olla jokin muukin aloitettu ;) Kesken on Sirpa Kähkösen Mustat morsiamet, jonka alun perin kuopiolainen työkaverini antoi heinäkuussa lainaan ja rekisteröitäväksi. Vien sen vielä hänelle luettavaksi ennen kiertoon laittamista. Hänellä ei ollut kesällä aikaa lukea sitä, siitä tällainen järjestys :)
http://www.bookcrossing.com/---/12054837/

Sattumalta nappasin kesällä Nadaduulta Rantakassista tämän Kuopio-sarjan kolmannen osan (Jään ja tulen kevät), pitääköhän tässä vielä hommata se kakkonenkin..

http://www.bookcrossing.com/---/11365929/

Tänään en kerennyt lukemaan, kun vähän aamulla. :) jotai 50 sivua englantia.

Jane Green:
wingChaniawing 5 yrs ago
Second Change. Tällaista chick-litin, romanssin ja ihmissuhdekirjoitelman sekoitusta tämä kirja, kylläkin vie mukanaan ja muutenkin tekee hyvää kaikkien viimeaikaisten dekkareiden jälkeen.
Pitää lukaista tämä nyt pois ja lähettää sitten Valko-Venäjälle.

Radiotoimittaja Xinran kuvaa kiinalaisia naiskohtaloita.

Johanna Sinisalon Ennen päivänlaskua ei voi
...suurin odotuksin, luulen että on just miun tyylinen kirja!

... siis sekaisin syksystä-kirja Tuomas Kyrön Kunkku menossa ja mielestäni kirja on valitettavasti enimmäkseen puuduttava :(
Odotin kirjalta paljon kun aikaisemmin olen tykännyt Kyrön teksteistä (siis Mielensäpahoittajista ja Kerjäläinen ja jänis-kirjasta) *huokaus*

kirjaa, ja aloitin yhtä.
Donna Leon: Kuolema väärissä vaatteissa. Tätä aion lukea koko yön - olen siis yövuorossa...

Ja jatkan välipalakirjana (josta luen pienen pätkän silloin kun ei ole aikaa keskittyä lukemiseen paremmin ) kirjaa Herkkusuun kasvatus (Joseph Wechsberg).

Minäkin olen yövuorossa. Mukana lukemisena uutuusrinkikirja Avioliittosimulaattori Veera Niemiseltä. Muut keskeneräiset kirjat kotona. Tavoitteena lukea tuo niin, että saisin antaa sen joko torstaina Taryalle tai lauantaina Annimannille :) Kepeä ja nopalukuinen onneksi.

Ulla-Leena Lundbergin Jää tarttui edellisen miitin jälkeen kirjaston vip-hyllystä ja sitä luen tällä hetkellä. Kirja on vielä aika alkutekijöissään, mutta tähän mennessä on vaikuttanut ihan mielenkiintoiselta. Lukuaikaa ei vain oleliian paljoa, joten toivoa sopii että ehdin ajoissa. :)

Reppukirjana kulkee István Örkényn Minuuttinovelleja-kirja, jota luen sopivan tilaisuuden tullessa.

on nyt ihan tosissaan lukemisen kohteena, että saan säteen liikkeelle. Olen tykännyt kirjasta ja varmaan tykkään loppuun saakkakin :)

Valittujen palojen kirjavalion Allen ja Sandra Parton: Ystäväni Endal. (10 sivua en kerennyt aamulla, kun ajattelin sitten lähteä töihin.)

Ihana eläintarina.

Nyt sitten taas pitäisi alkaa lukea jotain mitä on tullut luvattua lukea. Mutta tänään ei kyllä pysy silmät auki eli en jatka lukuja tämän päivän aikana ainakaan.

Joskus se ärsyttää, kun kirjailija toistaa tiettyjä asioita, piirteitä, tapoja ilmaista asioita, eilen taas tuntui ihanalta, kun löysi Pääomasta sitä samaa Anjaa, jonka ilmauksiin lukioikäisenä Sonja O:ssa ihastui.

Luin juuri loppuun Mooses Mentulan Isän kanssa kahden.Kirjan tapahtumat sijoittuvat Sodankylään ja kirjassa puhutaan mukavaa Lapin murretta. Pidin kirjan tunnelmasta ja Lapin ihmisten kuvauksista.
Illalla aloitin Pekka Hiltusen Iso-teosta. Iso kertoo lihavuudesta,häpeästä ja ihmiskunnan pakkomielteestä painoon.

Kaari Utrio: Viipurin kaunotar ja toisena opuksena Anni Polvan Älähän änkee. Vuorotellen taaskin luen :)

Kahta luen
wingTaryawing 5 yrs ago
.. tai on noita keskeneräisiä useampikin, ainakin Graftonin aakkossarjan B, mutta nämä kaksi ovat aktiivisemmassa luennassa :) Rauhalan Taivaslaulun aloitin eilen illalla ja repussa kulkee mukana Ala-Harjan pokkari Maata meren alla. Taivaslaululta odotan paljon, mutta olen vasta alkutaipaleella kirjan kanssa. Kunpa olisi aikaa lukea!

Mustat paperit
Vinya 5 yrs ago
Syksyn yhtä uutuuskirjaa: http://www.bookcrossing.com/---/12213758/

Voi hittolainen, ku on rasittava päähenkilö! Hän on kuolemassa ja kirjoittaa pojalleen kirjeitä, joilla kontrolloi tämän elämää kuolemansa jälkeenkin. Tällaisista tulee just niitä kauhu-anoppeja! Hän on sitä mieltä, että on maailman paras äiti pojallensa ja poika tietysti on maailman ihanin poika. Kirjeissään äiti päättää nyt viisivuotiaan pojan koulun, ystävät, työn, puolison, kaiken. Puistattavan kauhea ja ärsyttävä, mulla on palanut käämit jo moneen kertaan. :D

Todennäköisesti tulen tarjoamaan säteenä myöhemmin, kunhan kiertää ensin sekaisin syksyläisillä.

Luen parhaillaan Laura Lähteenmäen Kaiken peittävä tulva -kirjaa. Se on nuorille suunatun North End -sarjan toinen osa. Ihme kyllä, vain yksi kirja on kesken tällä hetkellä! :)

Kesken mm. Ulla-Lena Lundbergin Jää (vain yksi mainitakseni...)

Yleensä mulla ei ole montaa kirjaa kesken ,eli yritän lukea kirjan kerrallaan.
Nyt on kuitenkin poikkeus.Olen sairaslomalla kovan flunssan vuoksi. Olin ehtinyt juuri aloittaa
Sjöwall & Wahlöön "kadonnut paloauto". Kirja ,jonka olen joskus aikojen alussa lukenut ,mutta kun en enää muista siitä mitään.Piti aloittaa uudelleen lukeminen ,jotta voin journaloida kirjan. Eilen sitten kolahti postiluukusta tuo Panu Rajalan "Lavatähti ja kirjamies."
Kirja on rinki kirja ,enkä malttanut odottaa vaan aloin heti lukemaan.

Grace McCleen: Ihana maa
Vaikuttaa just mun tyyppiseltä kirjalta... (mitä nyt voi sanoa 18 sivun perusteella)

J.K. ja F.E.
wingChaniawing 5 yrs ago
eli Rowlingin Paikka vapaana, Sillanpään Ihmiset suviyössä. Ja pätkittäin vielä http://www.liisanblogi.net by Tuija Lehtinen.

Aloitin juuri eilen tämän uutuuskirjan. Ei ole BC-versio, kun on kaverilta lainassa.
Tykkään kirjoitustyylistä ja tuntuu iskevän myös huumorintajuuni.
http://www.minervakustannus.fi/---/kirja.php?...

Kirja on ystävältä lainassa. Olen ehtinyt vasta alkua lukea. On enempi uskonnollispainoitteinen kirja, mutta ei se menoa haittaa. Mukava välillä hengellistäkin tekstiä lukea ja kun kesällä aihe oli ajankohtainen, niin mukavahan se on aiheesta päästä lukemaan.

Mukavaa tiistaita ihan jokaiselle :)

on tällä hetken bc-kirjoista kesken.

Kirjastomme aukeni vihdoin oltuaan kuukauden systeemien muuttamisen takia suljettuna ja onnistuin nappaamaan Lehtolaisen uusimman "viikkolainan". Maria Kallio on kulkenut seurassani satunnaisesti jo parin kymmenen vuoden ajan, joten täytyyhän lukaista, mitä Kallion perheelle kuuluu :-)!

Kesken on nyt Sara Gruen: Vettä elefanteille.

Hankin tämän luettavakseni kirjastosta, kun kaverini suositteli tätä kirjaa ja kovasti tästä tykkäänkin! Kirjaan perustuva elokuva odottaa vielä katsomista. Luen aina mieluummin ensin kirjan ja sitten katson elokuvan.

eikä mulla ole yhtään kirjaston kirjaa lainassa.

Tällä hetkellä repussa kulkee Jules Vernen Maailman ympäri 80 päivässä ja yöpöydällä on Risto Isomäen Con rit. Kesken on myös Marian Keyesin uusin The Mystery of Mercy Close.

Vernessä olen niin alussa etten vielä voi sanoa mitään tarkkaa. Con ritistä oon tykännyt kovasti, vaikka välillä siinä keskitytään asioihin lähes uuvuttavalla tarkkuudella. Teksti on kuitenkin sujuvaa ja juoni kiinnostava. Sen sijaan Keyes on ollut kesken jo aika kauan, sillä se on oikeasti tylsä ja melko mitäänsanomaton. Mahtaakohan kirjoittaja olla täysin menettänyt aluksi ihan vetävän otteensa? Kirja toimii lähinnä unilääkkeenä...

Mma Ramotswe tutkii kirjasarjan 3 ja 4 osat. (voi minua)

Hämeen-Anttilan Marionetit ja Pakkasen Muistivirhe, molemmat aika alkutekijöissään.

Muuton takia kaikki kirjaston kirjat palautettiin elokuussa (lukemattomina..) ja ekaa kertaa vuosiin tai varmaan vuosikymmeniin mullakaan ei ole kirjaston kirjoja lainkaan :O

Luin juuri Marja-Sisko Aallon Murha tuomiokapitulissa. Sattui eilen osumaan silmiini, kun kävelin viikon lainojen ohi, ja poimin mukaani. Lukemisessa ei kauan mennyt. En ihan hirveästi ihmettele, että kirja kävi usean kustantajan pöydällä...

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.