Pari muutakin kirjaa on aloitettuna jossain, ovat vain jääneet muiden jalkoihin...
Edit: Lehtipinon alta löytyi yksi alassuin levällään ollut kirja, Hiljaiset sillat. Missäköhän ne muut keskeneräiset piileksivät..
Forum » Finnish - Suomi » Parent Thread | Refresh | Search
Vaggvisa, Kehtolauluko se suomeksi on. Häiritsevän hyvä.
Järvelän takia minä kirjan lainasin; hänen lauseessaan mieli lepää. Mutta tässä uutuusromaanissa on paljon muutakin. Se sai minut tajuamaan, että juuri tälläista sisällissodan käsittelyä olen kaivannut. Kirja käsittelee sotaa lapsen näkökulmasta ja tekee sen sodan kummankin osapuolen kannalta (niin olen ymmärtänyt; vielä en ole valkoisten puolelle ehtinyt). Mutta se ei katso sotaa vain aikalaislapsen näkökulmasta vaan myös hänen lapsenlapsensa, 1970-lukulaisen lapsen silmin. Tampereella kasvaneena tiedän, kuinka paljon sisällissota vaikutti ihmisten elämään ja tunteisiin vielä monienkin vuosikymmenien kuluttua. Bonuksena tässä kirjassa on tapahtumapaikka, se sijoittuu nimittäin syntymäkauppalaani Vammalaan. Vaikka maisemat eivät niin hirveän tuttuja ole, niin jonkin verran kuitenkin. Olen myös oppinut jotain uutta Vammalan historiasta. En ole ennen tiennyt, että lähes koko kauppala poltettiin sodan loppuvaiheissa. Wikipedian mukaan ”Vammalan palo oli Suomen suurin yksittäistä paikkakuntaa kohdannut tuho koko sodan aikana”. Ties mitä kaikkea kiinnostavaa kirja vielä tarjoaakaan.
Iikka Kiven Menisit ennemmin terapiaan. On mielenkiintoinen ja omakohtainen kirja, kirjailija kertoo paljon omista kokemuksistaan ja elämästään.
Lisäksi olen lukenut Hevoshullun parhaat -sarjakuvaa, jossa Lena Furbergin sarjakuvia 1980-luvun alusta, vaikka olen lukenut sen useamman kerran aiemminkin. Tämä kirja on mennyt iltasatuna.
Tuo Elina Rouhiaisen Susiraja-sarja oli minusta tosi hyvä, luin sen toissa vuonna. Se on harvinaista, että joku nykyajan kirja sijoittuu Kainuuseen.
Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.